Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri.
|
|
2
|
Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler.
|
|
3
|
Basılı yayınların özellikleri.
|
|
4
|
Görsel yayınların özellikleri.
|
|
5
|
Okul öncesi çocuklar için hazırlanan basılı ve görsel yayınların değerlendirilmesi.
|
|
6
|
Basılı yayınların değerlendirilmesi.
|
|
7
|
Görsel yayınların değerlendirilmesi.
|
|
8
|
Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek.
|
|
9
|
Yayınları kullanırken kullanılacak etkili yöntemler.
|
|
10
|
Çocuk edebiyatı eserleri.
|
|
11
|
Basılı medya yayınları.
|
|
12
|
Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarından örnek arşiv oluşturmak.
|
|
13
|
Çocuk edebiyatı ürünü oluşturma.
|
|
14
|
Çocuk edebiyatı ürünü oluşturma.
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Ayşenur GÜNDÜZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Çocuk Edebiyatı ve Medya. Kardaş, C. ve Alp, D. Eğiten Kitap.
2. Okulöncesinde Çocuk, Edebiyat ve Kitap. Tür G. Turla A. Ya-Pa.
3. Örneklerle Çocuk Edebiyatı. Nas, R. Ezgi Kitapevi Yayınları. 2002
|
Yardımcı Kitap
|
Çocuk Edebiyatı. Oğuzkan,A.F.. Anı Yayınları, Ankara. 2001
|
Dersin Amacı
|
Çocuk edebiyatı ve medya konusunda bilgi ve beceri sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler. Basılı yayınların özellikleri. Görsel yayınların özellikleri. Okul öncesi çocuklar için hazırlanan basılı ve görsel yayınların değerlendirilmesi. Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek. Yayınları kullanırken kullanılacak etkili yöntemler. Çocuk edebiyatı eserleri. Basılı medya yayınları. Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarından örnek arşiv oluşturmak. Çocuk edebiyatı ürünü oluşturma.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir.
|
-
|
2
|
Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir.
|
5
|
3
|
Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular.
|
-
|
4
|
Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar.
|
-
|
5
|
Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
6
|
Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder.
|
-
|
7
|
Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular.
|
-
|
8
|
Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
9
|
Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
10
|
Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular.
|
5
|
11
|
Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
12
|
Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
13
|
Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
|
-
|
14
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
15
|
Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler.
|
-
|