ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İLKÖĞRETİME HAZIRLIK ÇGL215 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Okul öncesi eğitim programı ve ilköğretim müfredatı farklılıklarını ve benzerliklerini karşılaştırır.
    2-Öğrencilerini bedensel ve zihinsel yönden tanır.
    3-Yazmaya hazırlık çalışmaları yapar ve öğrencilerin el becerilerini geliştirme etkinlikleri yapar.
    4-Bireysel farklılıklara göre etkinlikler planlar.
    5-Çocukları sosyal ve psikolojik gelişimlerine göre değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13339
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   112
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,73 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
    2 Okul öncesi programının ilkokul programıyla karşılaştırılması
    3 Okula hazır bulunuşluğun tanımı ve hazır bulunuşluğu etkileyen faktörler
    4 İlköğretime hazırlığın boyutları
    5 Öğrencilerin gelişim özellikleri yönünden tanınması
    6 Öğrencilerin bedensel gelişimlerinden tanınması
    7 Öğrencilerin dil gelişimi yönünden tanınması
    8 Öğrencilerin sosyal gelişim yönünden tanınması
    9 Öğrencilerin zihinsel gelişim yönünden tanınması
    10 Öğrenciyi ilköğretime hazır hale getirme etkinliklere hazırlama
    11 İlkokula yazmaya hazırlık
    12 Okumaya hazırlık
    13 Genel hazırlık
    14 Yazmaya hazırlık, Okul öncesi çocuklarını değerlendirme yöntemleri
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Ayşenur GÜNDÜZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları, Gülhan Güven, Özlem Şimşek, Gözde İnal, Berrin Dinç. Maya Akademi. 2012. 2. İlkokula (İlköğretime) Hazırlık ve İlkokul (İlköğretim) Programları. Ed. Tolga Erdoğan. Eğiten Kitap.2013. 3. İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları. Ed. Ayla Oktay. Pegem Akademi. 2013.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Çocukları ilköğretime hazırlama amaçlı kurumsal bilgi ve uygulama becerisi ile ilgili yeterli donanıma sahip olması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Okul öncesi programının ilkokul programıyla karşılaştırılması, Okula hazır bulunuşluğun tanımı ve hazır bulunuşluğu etkileyen faktörler, İlköğretime hazırlığın boyutları,Öğrenciyi ilköğretime hazır hale getirme etkinlikleri hazırlama
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir. 5
    2 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir. -
    3 Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular. 5
    4 Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar. -
    5 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular. -
    6 Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder. -
    7 Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular. -
    8 Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular. -
    9 Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular. -
    10 Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular. -
    11 Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. -
    12 Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. -
    13 Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur. -
    14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur. -
    15 Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster