Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri.
|
|
2
|
Dünya ve Türkiye? de çocukların durumu.
|
|
3
|
Çocuk hakları ve çocuk koruma yasaları.
|
|
4
|
Çocuk hakları ve çocuk koruma yasaları.
|
|
5
|
Çocuk refahı
|
|
6
|
Çocuk ihmal ve istismarı (Fiziksel).
|
|
7
|
Çocuk ihmal ve istismarı (Cinsel).
|
|
8
|
Çocuk ihmal ve istismarı (Duygusal).
|
|
9
|
Çocuk ihmal ve istismarına yönelik koruyucu önlemler ve yasal yaptırımlar (fiziksel).
|
|
10
|
Çocuk ihmal ve istismarına yönelik koruyucu önlemler ve yasal yaptırımlar (cinsel).
|
|
11
|
Çocuk ihmal ve istismarına yönelik koruyucu önlemler ve yasal yaptırımlar (duygusal).
|
|
12
|
Çocuk işçiliği.
|
|
13
|
Suça itilen Çocuklar
|
|
14
|
Korunmaya muhtaç çocuklar
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Ayşenur GÜNDÜZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Uygulama El Kitabı.
2. UNICEF, Dünya Çocuklarının Durumu, 2014 Raporu.
3. Fiziksel İstismar ve Çocuk. Aral, N. Tekışık Yayıncılık. 1997.
4. Çocuk Ceza Hukuku. Balo, Y. S. İlksan Matbaası. 2005.
5. Çocuk Hakları, Franklin, B. Ayrıntı Yayınları. 1986.
|
Yardımcı Kitap
|
Çocuk Hakları ve Çocuk Hakları Mevzuatı, Akarslan, M. 1998. Alfa Basım.
Ulusal ve uluslararası hukukta çocuğun haklarının ve güvenliğinin korunması, Akyüz, E. 2000.
|
Dersin Amacı
|
Çocuk hakları, çocuk istismarı ve bunlarla alakalı yasalar konusunda bilgi sahibi olmaları ve bu hususta çalışmalar planlayıp uygulayabilmeleri amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Çocuk hakları ve çocuk koruma yasaları.Korunmaya muhtaç çocuklar.Çocuk ihmal ve istismarı Çocuk işçiliği suça itilen çocuklar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir.
|
-
|
2
|
Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular.
|
-
|
4
|
Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar.
|
-
|
5
|
Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
6
|
Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder.
|
-
|
7
|
Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular.
|
-
|
8
|
Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
9
|
Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
10
|
Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular.
|
-
|
11
|
Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
12
|
Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
5
|
13
|
Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
|
-
|
14
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur.
|
5
|
15
|
Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler.
|
-
|