Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim Görevlisi Bedri Eminsoy
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Dr. Gültekin TINAZTEPE, Yüksekokullar ve Meslek Yüksekokulları İçin Matematik, Altın Nokta yayınları.
Hüseyin Halilov, Hilmi Hacısalihoğlu, Meslek Yüksek Okulları için Matematik, Siyasal Kitabevi.
|
Yardımcı Kitap
|
Barış Aksu, Meslek Yüksekokulları İçin Temel Matematik, Umuttepe Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Meslek için gerekli olan matematik bilgilerini öğreterek, iş hayatında uygulayabilme yeterliliğini kazandırmak.
|
Dersin İçeriği
|
Dersin tanıtımı: giriş, temel kavramlar, amaç ve öğrenim hedefleri, Sayı Kümeleri ve işlemler, Bölünebilme Kuralları ve Asal Çarpanlar, Obeb ve Okek, Rasyonel sayılar ve Ondalık sayılar, Birinci Dereceden Bir ve İki Bilinmeyenli denklemler, Basit Eşitsizlikler ve Sıralama, Mutlak Değer, Üslü Sayılar, Köklü Sayılar, Oran - Orantı, Orantı çeşitleri ve Ortalamalar, Veri Analizi, Tablo ve Grafik Okuma.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir.
|
5
|
2
|
Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir.
|
5
|
3
|
Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular.
|
5
|
4
|
Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar.
|
-
|
5
|
Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
6
|
Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder.
|
-
|
7
|
Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular.
|
-
|
8
|
Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular.
|
5
|
9
|
Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
10
|
Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular.
|
-
|
11
|
Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
12
|
Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
13
|
Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
|
-
|
14
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
15
|
Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler.
|
-
|