Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İçeriğin tanıtılması
|
K1
|
2
|
Bilimin tanımı önemi, amaçları ve temel ilkeleri
|
K1, K2
|
3
|
Teknolojinin Tanımı ve Önemi
|
K4
|
4
|
Çocuk Gelişiminde Bilimin Etkileri
Çocuklarda Bilimsel Düşüncenin Geliştirilmesi
|
K1, K2
|
5
|
Nitel ve Nicel araştırma yöntemleri
|
K1
|
6
|
Çocuklarda Bilimsel Düşüncenin Geliştirilmesi
Problem çözme, eleştirel düşünme, araştırma, gözlem ve veri toplama becerileri geliştirme.
|
K1, K2
|
7
|
Bilimsel araştırma süreçleri (Problem tanımlama, araştırma, gözlemleme, sınıflandırma, veri toplama, karşılaştırma, hipotez oluşturma ve destekleme)
|
K1, K2
|
8
|
Çocuk Gelişiminde Bilimin Etkileri
|
K1, K2,K3
|
9
|
çocuk gelişiminde bilim ve teknoloji eğitiminde kullanılacak yöntemler
|
K3, K4
|
10
|
Çocuk Eğitiminde Teknolojinin Kullanımı
ve çocuklar için bilim ve teknoloji odaklı araç ve öğrenme ortamları hazırlama
|
K4
|
11
|
Okul öncesinde bilim ve teknolojiyi kullanarak etkinlik planlamak.
|
K1
|
12
|
Okul öncesinde bilim ve teknoloji eğitimi için ihtiyaç duyduğu etkinliğe yönelik materyal hazırlama ve uygulama
|
K2
|
13
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler planlanması
|
K1
|
14
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler
|
K1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. öğretim Üyesi Veyis KARAKOÇ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1; Adalet kandır, Münevver Can Yaşar, Gözde İnal, Elçin Yazıcı, Özgün Uyanık Zeliha Yazıcı, Etkinliklerle Bilim Eğitimi. Efil Yayınevi (2012) Ankara
K2; Dr. Öğr. Üyesi Hakan Şahin ?Çocuk Gelişimi Uygulamaları? İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınları Çocuk Gelişimi İstanbul (2016)
K3; Doç. Dr. Evrim Genç Kumtepe ?Çocuk, Bilim Ve Teknoloji?, T.C. Anadolu Üniversitesi Açık öğretim Fakültesi Yayını No: 2257 Eskişehir (2019) E-Isbn 978-975-06-3143-6
K4; Suat Kol, ?Erken Çocuklukta Teknoloji Kullanımı?, Pegem Akademi, Ankara, 2017, (ISBN: 978-605-318-785-1).
|
Yardımcı Kitap
|
K5; Prof. Dr. Berrin Akman Dr. Öğr. Üyesi Merve Ünal ?Erken Çocuklukta Fen ve Matematik Eğitimi? İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Çocuk Gelişimi Yayınları İstanbul (2019)
|
Dersin Amacı
|
öğrencilerin, bilimin ve teknolojinin çocuğun eğitimindeki ve gelişimindeki öneminin kavranmaları, bilim ve teknoloji temelli etkinlikler planlayıp, uygulayabilme becerileri kazanmaları amaçlanmaktadır
|
Dersin İçeriği
|
bilimsel düşünce ile ilgili temel kavramlar,
-çocukta bilimsel düşünme geliştirme yöntemleri,
-eğitim programlarına bilimsel etkinliklerin dahil edilmesi,
-çocuklar için bilim ve teknoloji odaklı araç ve öğrenme ortamları hazırlama,
-bilim ve teknolojinin çocuklar üzerindeki yansımaları
gibi konular hakkında bilgi vermeyi amaçlar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir.
|
5
|
2
|
Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular.
|
5
|
4
|
Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar.
|
-
|
5
|
Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
6
|
Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder.
|
-
|
7
|
Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular.
|
5
|
8
|
Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular.
|
5
|
9
|
Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
10
|
Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular.
|
5
|
11
|
Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
12
|
Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
13
|
Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
|
-
|
14
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
15
|
Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler.
|
-
|