Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İçeriğin tanıtılması
|
|
2
|
Teknolojinin Tanımı ve Önemi + digital sınıf oluşturma /digital kurslar+ makey makey
|
|
3
|
Teknolojinin Tanımı ve Önemi + ar uygulamaları (kitap)
|
|
4
|
Teknolojinin Yararları+ 3d yazıcı + 3d sanal mekanlar+ akıllı tahta uygulamaları
|
|
5
|
Teknolojinin Yararları +kodlama +yazılımlar + Scratch
|
|
6
|
Çocuk Eğitiminde Teknolojinin Kullanımı
|
|
7
|
Bilimin Tanımı ve Önemi
|
|
8
|
Çocuk Gelişiminde Bilimin Etkileri
|
|
9
|
Çocuklarda Bilimsel Düşüncenin Geliştirilmesi
|
|
10
|
Çocuklara Yönelik Yazılımların İncelenmesi
|
|
11
|
Robot yapımı
|
|
12
|
Robot yapımı
|
|
13
|
Basit yazılım hazırlama
|
|
14
|
Basit yazılım hazırlama
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Emire ULUĞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Bütün Ayhan, A. ve Aral, N. 2009. Erken Çocukluk Döneminde Bilgisayar. Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitim (Edit.Y.Fazlıoğlu), 419-435. Kriter Yayınları, İstanbul. Arı, M. ve Bayhan, P. 1999. Okulöncesi Dönemde Bilgisayar Destekli Eğitim. Epsilon Yayınevi, İstanbul. -Odabaşı, H. F.2002. İnternet ve Çocuk. Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., İstanbul. Healy, J. M. 1999. Bağlantı Doğru mu? Boyner Holding Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bilim ve teknolojinin çocuğun gelişim alanları üzerindeki etkilerini bilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
İçeriğin tanıtılması
Teknolojinin Tanımı ve Önemi + digital sınıf oluşturma /digital kurslar+ makey makey
Teknolojinin Tanımı ve Önemi + ar uygulamaları (kitap)
Teknolojinin Yararları+ 3d yazıcı + 3d sanal mekanlar+ akıllı tahta uygulamaları
Teknolojinin Yararları +kodlama +yazılımlar + Scratch
Çocuk Eğitiminde Teknolojinin Kullanımı
Bilimin Tanımı ve Önemi
Çocuk Gelişiminde Bilimin Etkileri
Çocuklarda Bilimsel Düşüncenin Geliştirilmesi
Çocuklara Yönelik Yazılımların İncelenmesi
Robot yapımı
Robot yapımı
Basit yazılım hazırlama
Basit yazılım hazırlama
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir.
|
5
|
2
|
Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular.
|
-
|
4
|
Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar.
|
-
|
5
|
Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
6
|
Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder.
|
-
|
7
|
Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular.
|
5
|
8
|
Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular.
|
5
|
9
|
Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
10
|
Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular.
|
5
|
11
|
Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
12
|
Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
13
|
Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
|
-
|
14
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
15
|
Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler.
|
-
|