ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    KAVRAM VE BECERİ ÖĞRETİMİ ÇGL226 GÜZ-BAHAR 2+0 Üniversite S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kavramı tanımlar ve kavram çeşitlerini açıklar.
    2-Kavram öğretme yöntemlerini açıklar.
    3-Kavram oluşturma ve kavram kazanım aşamalarını açıklar.
    4-Kavram öğretimine örnekler verir.
    5-Beceri Öğretimini açıkalar.
    6-Beceri öğretimine örnekler verir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler2011515
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30000
    Proje011515
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   114
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,8 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri.
    2 Kavram tanımı.
    3 Kavrama ilişkin özellikler.
    4 Kavram örnekleri.
    5 Kavram öğretim yöntemleri.
    6 Kavram öğretim yöntemleri.
    7 Kavram oluşturma.
    8 Kavram Kazanma.
    9 Kavram öğretiminin Planlanması.
    10 Kavramsallaştırma.
    11 Beceri Öğretimi.
    12 Beceri Öğretimi.
    13 Kavram öğretimi örnek sunumu
    14 Beceri Öğretimi Örnek sunumu.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğretim Görevlisi Bedri Eminsoy
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1.Etkinliklerle Kavram Öğretimi,Yazar: Kolektif, Eğiten Kitap 2.Doğrudan Öğretim Modelinde Kavram Öğretimi,Tuba Tuncer- Banu Altunay, Kök Yayınevi
    Yardımcı Kitap Kavram Öğretimi, Mahinur Karataş Coşkun, Karahan Kitabevi
    Dersin Amacı Kavram ve beceri öğretimini meslek hayatında uygulayabilecek donanımı kazandırmak.
    Dersin İçeriği Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri, Kavram tanımı, Kavrama ilişkin özellikler, Kavram öğretim yöntemleri, Kavramsallaştırma, Beceri Öğretimi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir. 5
    2 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir. 5
    3 Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular. 5
    4 Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar. -
    5 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular. -
    6 Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder. -
    7 Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular. -
    8 Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular. 3
    9 Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular. -
    10 Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular. -
    11 Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. -
    12 Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. -
    13 Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur. -
    14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur. 3
    15 Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster