ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ ÇGL230 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kaynaştırma ile ilgili temel kavramları yorumlar.
    2-Kaynaştırma eğitiminin temel ilkelerini sıralar.
    3-Kaynaştırma eğitiminde dikkat edilmesi gereken noktaları tartışır.
    4-Çocuğun kaynaştırma eğitimine uygunluğunu değerlendirir.
    5-Kaynaştırmada öğretmen rollerini tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011818
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   117
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,9 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
    2 Kaynaştırma Eğitiminde Temel Kavramlar K 1- BÖLÜM 1
    3 Kaynaştırma Eğitiminin Tarihi K 2- BÖLÜM 1
    4 Kaynaştırma Eğitiminin Temel İlkeleri K 2- BÖLÜM 4
    5 Kaynaştırma Eğitiminin Türleri K 1- BÖLÜM 1
    6 Kaynaştırma Eğitimi Destek Hizmetleri K 1- BÖLÜM 1
    7 Kaynaştırma Eğitiminin Yararları K 2- BÖLÜM 4
    8 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) K 2- BÖLÜM 3
    9 Kaynaştırma Eğitimini Başarıya Ulaştıran Etmenler K 2- BÖLÜM 4
    10 Kaynaştırma Eğitiminin Engelleri K 2- BÖLÜM 4
    11 Okul Öncesi Dönemde Kaynaştırma Eğitimi K 1- BÖLÜM 1
    12 Kaynaştırma Uygulamalarında Eğitim Ortamının Düzenlenmesi K 1- BÖLÜM 1
    13 Kaynaştırma Uygulamalarında Aile Eğitimi K 2- BÖLÜM 5
    14 Kaynaştırmada Öğretmen Rolleri K 2- BÖLÜM 4
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. İsmail ÖZCAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K 1. Baykoç, N. (2015). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim (3. Baskı). Eğiten Kitap, Ankara. K 2. Batu, E. S. (2017). Özel Eğitime Gereksinim Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (11. baskı). İ.H. Diken (ed.), Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri (s. 89-105). Pegem Akademi, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Kaynaştırma ile ilgili kavramları, kaynaştırma teknikleri, kaynaştırma süreci, kaynaştırma eğitimde dikkat edilmesi gereken noktaları ve kaynaştırmada öğretmen rolleri ile ilgili yeterlilik kazanması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Kaynaştırma Eğitiminde Temel Kavramlar, Kaynaştırma Eğitiminin Tarihi, Kaynaştırma Eğitiminin Temel İlkeleri, Kaynaştırma Eğitiminin Türleri, Kaynaştırma Eğitimi Destek Hizmetleri, Kaynaştırma Eğitiminin Yararları Kaynaştırmada Öğretmen Rolleri, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP), Kaynaştırma Eğitimini Başarıya Ulaştıran Etmenler, Kaynaştırma Eğitiminin Engelleri, Okul Öncesi Dönemde Kaynaştırma Eğitimi, Kaynaştırma Uygulamalarında Eğitim Ortamının Düzenlenmesi, Kaynaştırma Uygulamalarında Aile Eğitimi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir. -
    2 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir. -
    3 Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular. -
    4 Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar. 4
    5 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular. -
    6 Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder. -
    7 Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular. 5
    8 Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular. -
    9 Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular. -
    10 Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular. -
    11 Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. -
    12 Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. -
    13 Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur. -
    14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur. -
    15 Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster