ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Temel Optisyenlik II OPT104 BAHAR 4+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Optisyenlik mesleğinde kullanılan terimleri ve kısaltmaları tanımlar.
    2-Çerçeve değişkenlerini tanımlar.
    3-Gözlük reçetelerini doğru şekilde değerlendirip hastaya uygun gözlüğü dizayn eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler1511616
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3511313
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011818
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   145
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,83 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı: Giriş, amaç ve öğrenim hedefleri K1-Bölüm-1,K2-Bölüm-2
    2 Çerçeve değişkenleri ve ölçümü K1-Bölüm-3,K2-Bölüm-3
    3 Yüz değişkenleri ve ölçümü, pupillametre K1-Bölüm-3,K2-Bölüm-3
    4 Gözlük yapılandırması, tek odaklı mercekler ile gözlük yapılandırması K1-Bölüm-4,K2-Bölüm-4
    5 Tek odaklı mercekler ile gözlük yapılandırması K1-Bölüm-5,K2-Bölüm-5
    6 Çok odaklı mercekler ile gözlük yapılandırması I K1-Bölüm-5,K2-Bölüm-5
    7 Çok odaklı mercekler ile gözlük yapılandırması II K1-Bölüm-5,K2-Bölüm-5
    8 Çerçeve çeşitlerine göre gözlük yapılandırması I K1-Bölüm-5,K2-Bölüm-4
    9 Çerçeve çeşitlerine göre gözlük yapılandırması II K1-Bölüm-5,K2-Bölüm-4
    10 Kullanılan makineye göre gözlük yapılandırması K1-Bölüm-6,K2-Bölüm-5
    11 Gözlük reçetesi, şemalı ve şemasız gözlük reçeteleri K1-Bölüm-6,K2-Bölüm-9
    12 Reçete yazma kuralları K1-Bölüm-8,K2-Bölüm-9
    13 Reçete örneklerinin incelenmesi I K1-Bölüm-9,K2-Bölüm-9
    14 Reçete örneklerinin incelenmesi II K1-Bölüm-9,K2-Bölüm-9
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Irmak Karaduman Er
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr Irmak Karaduman Er

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Özdemir E., Yarar, O.(2016).Temel Optisyenlik Optisyenlik için On Temel Adım, Güneş Tıp Kitabevi,Ankara.K2.McCleary D.S. (2014) Optistenin Eğitim El Kitabı.(Çeviri Editörü:Yrd. Doç.Dr. Tuba Özdemir),Nobel Tıp Kitabevi,İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Optisyenliğin temel konularına giriş yapılarak terminolojisinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Çerçeve değişkenleri ve ölçümü, yüz değişkenleri ve ölçümü, pupillametre, gözlük yapılandırması, tek ve çok odaklı mercekler ile gözlük yapılandırması, kullanılan makineye göre gözlük yapılandırması, gözlük reçetesi, şemalı ve şemasız gözlük reçeteleri, reçete yazma kuralları, reçete örneklerinin incelenmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Genel geometrik optik, temel fizik ve matematik bilgilerini kullanır. -
    2 Optisyenlik alanında temel düzey bilgiye sahip olur ve temel optik aletleri bilir. 5
    3 Göz, göz anatomisi ve fizyolojisi, göz hastalıkları, görme optiği, görme sağlığı konularında bilgi sahibi olur. -
    4 Optisyenlikte gerekli olan temel bilgisayar bilgisine sahip olur ve alanıyla ilgili yazılımlarını kullanır. -
    5 Optisyenlik alanında temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur. -
    6 Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 3
    7 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır. 5
    8 Görme cihazlarının reçeteye göre seçimini, hazırlanmasını ve hastaya satışını gerçekleştirir. 5
    9 Gözlük, lensler, kontak lens, optik aletler ve az görme cihazları gibi temel görme cihazları hakkında bilgilere sahip olur. 4
    10 Mesleki etik kuralların bilincine sahip olur. -
    11 Optisyenlikte kullanılan araç ve gereci tanımlar. 4
    12 Optisyenlik alanındaki terminolojiyi bilir ve mesleğinde kullanır. 5
    13 Optisyenlik alanındaki temel eksiklikleri, sorunları tespit eder ve çözüm yollarını arar. -
    14 Meslekle ilgili gelişmeleri takip edebilir ve çalışma alanına uygular. -
    15 Mesleki işletmelerin idari sorumluluğu ve yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster