ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Optisyenlikte Halkla İlişkiler OPT254 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Halkla ilişkiler kavramını tanımlar.
    2-Halkla ilişkilerde araştırmayı, planlamayı ve yönetimi tanımlar.
    3-Halkla ilişkilerde iletişimin, kamuoyunun ve medya ilişkilerinin önemini değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler15166
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3511010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011818
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   76
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,53 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı: Giriş, amaç ve öğrenim hedefleri K1-Bölüm-1,K2-Bölüm-1
    2 Halkla ilişkilerin tanımı ve tarihsel gelişimi K1-Bölüm-1,K2-Bölüm-1
    3 Halkla ilişkilerde meslekleşme ve temel ilkeler K1-Bölüm-2,K2-Bölüm-2
    4 Halkla ilişkilerde iletişim ve kamuoyu K1-Bölüm-3,K2-Bölüm-3
    5 Halkla ilişkilerde araştırma K1-Bölüm-3,K2-Bölüm-4
    6 Halkla ilişkilerde planlama ve yönetim K1-Bölüm-4,K2-Bölüm-4
    7 Halkla ilişkilerde medya ilişkileri I K1-Bölüm-5,K2-Bölüm-4
    8 Halkla ilişkilerde medya ilişkileri II K1-Bölüm-5,K2-Bölüm-5
    9 Halkla ilişkilerde ortam ve araçlar K1-Bölüm-6,K2-Bölüm-5
    10 Kurum içi halkla ilişkiler K1-Bölüm-6,K2-Bölüm-6 ve 7
    11 Pazarlama amaçlı halkla ilişkiler ve sponsorluk K1-Bölüm-6,K2-Bölüm-7
    12 Kurumsal itibar yönetimi K2-Bölüm-8 ve 9
    13 Kriz ve etkinlik yönetimi I K2-Bölüm-10
    14 Kriz ve etkinlik yönetimi II K2-Bölüm-10
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Irmak Karaduman Er
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr Irmak Karaduman Er

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Özodaşık, M. (2012) Halkla İlişkiler ve İletişim. (Editör: Fatma Seçil Banar), T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.K2.Demirel, Y. (2016). sağlık Hizmetlerinde Sağlıklı İletişim. Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Halkla ilişkiler ile ilgili temel bilgilerin edinilmesi ve iletişim yeteneklerinin gelişimi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Halkla ilişkilerin tanımı ve tarihsel gelişimi, halkla ilişkilerde meslekleşme ve temel ilkeler, halkla ilişkilerde iletişim ve kamuoyu, halkla ilişkilerde araştırma, halkla ilişkilerde planlama ve yönetim, halkla ilişkilerde medya ilişkileri, halkla ilişkilerde ortam ve araçlar, kurum içi halkla ilişkiler, pazarlama amaçlı halkla ilişkiler ve sponsorluk, kurumsal itibar, kriz ve etkinlik yönetimi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Genel geometrik optik, temel fizik ve matematik bilgilerini kullanır. -
    2 Optisyenlik alanında temel düzey bilgiye sahip olur ve temel optik aletleri bilir. -
    3 Göz, göz anatomisi ve fizyolojisi, göz hastalıkları, görme optiği, görme sağlığı konularında bilgi sahibi olur. -
    4 Optisyenlikte gerekli olan temel bilgisayar bilgisine sahip olur ve alanıyla ilgili yazılımlarını kullanır. -
    5 Optisyenlik alanında temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur. -
    6 Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 4
    7 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır. 5
    8 Görme cihazlarının reçeteye göre seçimini, hazırlanmasını ve hastaya satışını gerçekleştirir. -
    9 Gözlük, lensler, kontak lens, optik aletler ve az görme cihazları gibi temel görme cihazları hakkında bilgilere sahip olur. -
    10 Mesleki etik kuralların bilincine sahip olur. -
    11 Optisyenlikte kullanılan araç ve gereci tanımlar. -
    12 Optisyenlik alanındaki terminolojiyi bilir ve mesleğinde kullanır. -
    13 Optisyenlik alanındaki temel eksiklikleri, sorunları tespit eder ve çözüm yollarını arar. 4
    14 Meslekle ilgili gelişmeleri takip edebilir ve çalışma alanına uygular. 4
    15 Mesleki işletmelerin idari sorumluluğu ve yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster