ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Meşguliyet Terapisi EHB225 BAHAR 2+1 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Meşguliyet terapisinin temel prensiplerini tanımlar
    2-Bireyde meşguliyet terapisi gereksinimlerini değerlendirir
    3-Meşguliyet terapisi tekniklerini ve aktivitelerini uygular
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13113
    Ödevler5011818
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011010
    0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   83
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,77 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
    2 Meşguliyet terapisinde temel prensipler, tanımı ve önemi K-1 BÖLÜM-1
    3 Fiziksel Aktivite-I K-1 BÖLÜM-2
    4 Fiziksel Aktivite-II K-1 BÖLÜM-3 K-2 BÖLÜM-3,11
    5 Fiziksel Aktivite-III K-1 BÖLÜM-4 K-2 BÖLÜM-12,18
    6 Fiziksel aktivite ve egzersiz-I K-1 BÖLÜM-5 K-3 BÖLÜM-3,15
    7 Fiziksel aktivite ve egzersiz-II K-1 BÖLÜM-6 K-3 BÖLÜM-15,26
    8 Hasta yaşlı ve engelli egzersizleri K-1 BÖLÜM-7 K-3 BÖLÜM-29,38
    9 Zihinsel aktivite-I K-1 BÖLÜM-8 K-4 BÖLÜM-12,20
    10 Zihinsel aktivite-II K-1 BÖLÜM-9 K-2 BÖLÜM-22,34
    11 Zihinsel aktivite-III K-1 BÖLÜM-10 K-2 BÖLÜM-22,34
    12 Sanatsal aktivite-I K-1 BÖLÜM-11 K-4 BÖLÜM-3,12
    13 Sanatsal aktivite-II K-1 BÖLÜM-12 K-2 BÖLÜM-37,51
    14 Sanatsal aktivite-III K-1 BÖLÜM-13 K-2 BÖLÜM-37,51
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Kamile ÖNER
    Dersi Verenler

    1-)Öğr. Gör. Dr. Kamile Öner

    Ders Yardımcıları Öğr. Gör. Selma ARSLANTAŞ
    Kaynaklar K-1 Ders notları K-2 Milli Eğitim Bakanlığı, Aktivite uğraşı terapisi, Ankara, 2016. K-3 Milli Eğitim Bakanlığı, Günlük Aktivite ve Egzersiz, Ankara, 2012 K-4 Milli Eğitim Bakanlığı, Sosyal ve Kültürel Organizasyon, Ankara, 2008
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bireyin yaşam kalitesini artırmak, ailesinin ve bakım verenlerin tükenmişlik sendromunu önlemek amacıyla bireysel özellikler dikkate alınarak meşguliyet terapisi uygulayabilme yetisi oluşturmayı amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Meşguliyet terapisinde temel prensipler, tanımı ve önemi Fiziksel Aktivite-I-II-II Fiziksel aktivite ve egzersiz-I-II Hasta yaşlı ve engelli egzersizleri Zihinsel aktivite-I-II-III Sanatsal aktivite-I-II-III
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Evde Hasta Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde gerekli verileri kullanarak, sorunları saptar, çözüme yönelik planlama-uygulama yapar ve çözüm önerileri geliştirir. -
    2 Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar. -
    3 Evde Hasta Bakımı ile ilgili uygulamalarda yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine ve teknoloji kullanabilme becerisine sahip olur. -
    4 Evde Hasta Bakımı alanında edinmiş olduğu bilgi ve becerilerini doğru iletişim tekniklerini kullanarak, kişiler ve kurumlar arasında etkili iletişimi sağlar. -
    5 Yaşam boyu öğrenebilme becerilerine sahip bir birey olarak yenilikçi ve yaratıcı bir şekilde görevini yerine getirir. 4
    6 Evde Bakım alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. -
    7 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halk sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. -
    8 Evde Hasta Bakımı uygulamalarında ekip hizmeti yaklaşımıyla, ekiple iş birliği içerisinde hizmet verir. -
    9 Evde Hasta Bakım alanında bilgiye ulaşmak için gereken bilişim - iletişim teknolojilerini kullanır ve gelişmeleri takip eder. -
    10 Evde Hasta Bakım konusunda teknik deneyime sahip, bilgili, deneyimli, konusunda uzman ara insan gücü olarak ihtiyaç duyulan alanda hizmet verir. -
    11 Düşünce ve davranışlarıyla topluma örnek birey olur. -
    12 Hastaların fiziksel, ruhsal, sosyal ve ekonomik yönünü iyileştirici ve güçlendirici tedbirlerin alınmasını sağlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimler doğrultusunda bakım verir. 4
    13 Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli eğitsel faaliyetleri planlayabilir, gerekli eğitimleri verir ve toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlere katılır. 5
    14 Sağlık bakım hizmeti sunumunda kalite yönetimini ve süreçlerine uygun olarak davranır. -
    15 Çocuk, engelli ve yaşlı gibi özel gereksinim grupları ile ilgili bakım ve bakıma katkı sağlayacak işlevleri yerine getirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster