Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
|
2
|
Meşguliyet terapisinde temel prensipler, tanımı ve önemi
|
K-1 BÖLÜM-1
|
3
|
Fiziksel Aktivite-I
|
K-1 BÖLÜM-2
|
4
|
Fiziksel Aktivite-II
|
K-1 BÖLÜM-3 K-2 BÖLÜM-3,11
|
5
|
Fiziksel Aktivite-III
|
K-1 BÖLÜM-4 K-2 BÖLÜM-12,18
|
6
|
Fiziksel aktivite ve egzersiz-I
|
K-1 BÖLÜM-5 K-3 BÖLÜM-3,15
|
7
|
Fiziksel aktivite ve egzersiz-II
|
K-1 BÖLÜM-6 K-3 BÖLÜM-15,26
|
8
|
Hasta yaşlı ve engelli egzersizleri
|
K-1 BÖLÜM-7 K-3 BÖLÜM-29,38
|
9
|
Zihinsel aktivite-I
|
K-1 BÖLÜM-8 K-4 BÖLÜM-12,20
|
10
|
Zihinsel aktivite-II
|
K-1 BÖLÜM-9 K-2 BÖLÜM-22,34
|
11
|
Zihinsel aktivite-III
|
K-1 BÖLÜM-10 K-2 BÖLÜM-22,34
|
12
|
Sanatsal aktivite-I
|
K-1 BÖLÜM-11 K-4 BÖLÜM-3,12
|
13
|
Sanatsal aktivite-II
|
K-1 BÖLÜM-12 K-2 BÖLÜM-37,51
|
14
|
Sanatsal aktivite-III
|
K-1 BÖLÜM-13 K-2 BÖLÜM-37,51
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Dr. Kamile ÖNER
|
Dersi Verenler
|
1-)Öğretim Görevlisi Dr. Kamile Öner
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K-1 Ders notları
K-2 Milli Eğitim Bakanlığı, Aktivite uğraşı terapisi, Ankara, 2016.
K-3 Milli Eğitim Bakanlığı, Günlük Aktivite ve Egzersiz, Ankara, 2012
K-4 Milli Eğitim Bakanlığı, Sosyal ve Kültürel Organizasyon, Ankara, 2008
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bireyin yaşam kalitesini artırmak, ailesinin ve bakım verenlerin tükenmişlik sendromunu önlemek amacıyla bireysel özellikler dikkate alınarak meşguliyet terapisi uygulayabilme yetisi oluşturmayı amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Meşguliyet terapisinde temel prensipler, tanımı ve önemi
Fiziksel Aktivite-I-II-II
Fiziksel aktivite ve egzersiz-I-II
Hasta yaşlı ve engelli egzersizleri
Zihinsel aktivite-I-II-III
Sanatsal aktivite-I-II-III
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Evde Hasta Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde gerekli verileri kullanarak, sorunları saptar, çözüme yönelik planlama-uygulama yapar ve çözüm önerileri geliştirir.
|
5
|
2
|
Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar.
|
5
|
3
|
Evde Hasta Bakımı ile ilgili uygulamalarda yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine ve teknoloji kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Evde Hasta Bakımı alanında edinmiş olduğu bilgi ve becerilerini doğru iletişim tekniklerini kullanarak, kişiler ve kurumlar arasında etkili iletişimi sağlar.
|
5
|
5
|
Yaşam boyu öğrenebilme becerilerine sahip bir birey olarak yenilikçi ve yaratıcı bir şekilde görevini yerine getirir.
|
-
|
6
|
Evde Bakım alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
-
|
7
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halk sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
8
|
Evde Hasta Bakımı uygulamalarında ekip hizmeti yaklaşımıyla, ekiple iş birliği içerisinde hizmet verir.
|
5
|
9
|
Evde Hasta Bakım alanında bilgiye ulaşmak için gereken bilişim - iletişim teknolojilerini kullanır ve gelişmeleri takip eder.
|
-
|
10
|
Evde Hasta Bakım konusunda teknik deneyime sahip, bilgili, deneyimli, konusunda uzman ara insan gücü olarak ihtiyaç duyulan alanda hizmet verir.
|
4
|
11
|
Düşünce ve davranışlarıyla topluma örnek birey olur.
|
-
|
12
|
Hastaların fiziksel, ruhsal, sosyal ve ekonomik yönünü iyileştirici ve güçlendirici tedbirlerin alınmasını sağlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimler doğrultusunda bakım verir.
|
-
|
13
|
Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli eğitsel faaliyetleri planlayabilir, gerekli eğitimleri verir ve toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlere katılır.
|
-
|
14
|
Sağlık bakım hizmeti sunumunda kalite yönetimini ve süreçlerine uygun olarak davranır.
|
-
|
15
|
Çocuk, engelli ve yaşlı gibi özel gereksinim grupları ile ilgili bakım ve bakıma katkı sağlayacak işlevleri yerine getirir.
|
4
|