Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
|
2
|
Antrenman kavramı, tanımlar ve ilkeler
|
K1-Bölüm-1 K2-Bölüm-1
|
3
|
Antrenmanın Fizyolojik temelleri ve kuvvet
|
K1-Bölüm-2,3
|
4
|
Dayanıklılık ve sürat
|
K1-Bölüm-4,5
|
5
|
Koordinasyon ve hareketlilik
|
K1-Bölüm-6,7
|
6
|
Çabukluk, çeviklik ve denge
|
K1-Bölüm-8
|
7
|
Antrenman planlama
|
K1-Bölüm-10
|
8
|
Isınma, soğuma, yorgunluk ve toparlanma süreçleri ve sürantrenman
|
K1-Bölüm-11,13,14
|
9
|
Spor ve beslenme I
|
K1-Bölüm-16 K2-Bölüm-2,3
|
10
|
Spor ve beslenme II
|
K1-Bölüm-16 K2-Bölüm-2,3
|
11
|
Spor ve sağlık
|
K1-Bölüm-17 K2-Bölüm-9
|
12
|
Göğüs kasları ve sırt kasları geliştirme egzersizleri
|
|
13
|
Kol ve omuz kasları geliştirme egzersizleri
|
|
14
|
Karın ve bacak kasları geliştirme egzersizleri
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Hasan ÇERÇİOĞLU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Huri Seval GÖNDEREN ÇAKMAK
|
Kaynaklar
|
K1. Günay, M., Şıktar, E., Şıktar, E. (2019). Antrenman Bilimi, Gazi Kitabevi, Ankara.
K2. Özkan, İ. (2017). Sağlıklı Yaşam ve İdeal Vücut İçin Bilimsel Fitness, Kişisel Yayıncılık, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Yimsel, S. O. (2017). Fitness Hakkında Doğru Bilinen Yanlışlar, Hayykitap, İstanbul.
YK2. Yimsel, S. O. (2018). Doğru Beslenme ile ilgili Yanlış Bildiklerimiz, Hayykitap, İstanbul.
YK3. Reynolds, G. (2013). İlk 20 Dakika, Modus Kitap, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin gündelik hayatlarında kullanmaları açısından gerek bedensel, gerek zihinsel ve psikolojik, gerekse sosyal sağlıklarını koruyup geliştirmeleri kapsamında onlara sporcu beslenmesi, beden eğitimi ve vücut geliştirme konularında teorik ve pratik bilgi aktarımını sağlamak, bu dersin amacını oluşturmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Antrenman ile ilgili kavramlar, antrenmanın fizyolojik temelleri, kuvvet, dayanıklılık, sürat, koordinasyon, hareketlilik, çabukluk, çeviklik, denge, antrenman planlama, ısınma, soğuma, yorgunluk, toparlanma süreçleri, sürantrenman, spor ve beslenme, spor ve sağlık, göğüs kasları geliştirme egzersizleri, sırt kasları geliştirme egzersizleri, omuz kasları geliştirme egzersizleri, kol kasları geliştirme egzersizleri, karın kasları geliştirme egzersizleri, bacak kasları geliştirme egzersizleri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Evde Hasta Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde gerekli verileri kullanarak, sorunları saptar, çözüme yönelik planlama-uygulama yapar ve çözüm önerileri geliştirir.
|
-
|
2
|
Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar.
|
-
|
3
|
Evde Hasta Bakımı ile ilgili uygulamalarda yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine ve teknoloji kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Evde Hasta Bakımı alanında edinmiş olduğu bilgi ve becerilerini doğru iletişim tekniklerini kullanarak, kişiler ve kurumlar arasında etkili iletişimi sağlar.
|
-
|
5
|
Yaşam boyu öğrenebilme becerilerine sahip bir birey olarak yenilikçi ve yaratıcı bir şekilde görevini yerine getirir.
|
4
|
6
|
Evde Bakım alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
-
|
7
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halk sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
8
|
Evde Hasta Bakımı uygulamalarında ekip hizmeti yaklaşımıyla, ekiple iş birliği içerisinde hizmet verir.
|
-
|
9
|
Evde Hasta Bakım alanında bilgiye ulaşmak için gereken bilişim - iletişim teknolojilerini kullanır ve gelişmeleri takip eder.
|
-
|
10
|
Evde Hasta Bakım konusunda teknik deneyime sahip, bilgili, deneyimli, konusunda uzman ara insan gücü olarak ihtiyaç duyulan alanda hizmet verir.
|
-
|
11
|
Düşünce ve davranışlarıyla topluma örnek birey olur.
|
4
|
12
|
Hastaların fiziksel, ruhsal, sosyal ve ekonomik yönünü iyileştirici ve güçlendirici tedbirlerin alınmasını sağlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimler doğrultusunda bakım verir.
|
4
|
13
|
Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli eğitsel faaliyetleri planlayabilir, gerekli eğitimleri verir ve toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlere katılır.
|
-
|
14
|
Sağlık bakım hizmeti sunumunda kalite yönetimini ve süreçlerine uygun olarak davranır.
|
-
|
15
|
Çocuk, engelli ve yaşlı gibi özel gereksinim grupları ile ilgili bakım ve bakıma katkı sağlayacak işlevleri yerine getirir.
|
5
|