ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme EHB108 BAHAR 1+1 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Egzersiz yapmayı ve beden eğitimini sağlıklı bir yaşamın gereklilikleri olarak değerlendirir.
    2-Beden eğitimi ve vücut geliştirme ile ilgili teorik ve pratik bilgiyi özetler.
    3-Beden eğitimi ve vücut geliştirme ilgili teorik bilgiyi sağlığını koruyup geliştirme adına kullanır.
    4-Kişisel sporcu beslenmesi programı hazırlar.
    5-Kişisel antrenman planı hazırlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   88
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,93 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
    2 Antrenman kavramı, tanımlar ve ilkeler K1-Bölüm-1 K2-Bölüm-1
    3 Antrenmanın Fizyolojik temelleri ve kuvvet K1-Bölüm-2,3
    4 Dayanıklılık ve sürat K1-Bölüm-4,5
    5 Koordinasyon ve hareketlilik K1-Bölüm-6,7
    6 Çabukluk, çeviklik ve denge K1-Bölüm-8
    7 Antrenman planlama K1-Bölüm-10
    8 Isınma, soğuma, yorgunluk ve toparlanma süreçleri ve sürantrenman K1-Bölüm-11,13,14
    9 Spor ve beslenme I K1-Bölüm-16 K2-Bölüm-2,3
    10 Spor ve beslenme II K1-Bölüm-16 K2-Bölüm-2,3
    11 Spor ve sağlık K1-Bölüm-17 K2-Bölüm-9
    12 Göğüs kasları ve sırt kasları geliştirme egzersizleri
    13 Kol ve omuz kasları geliştirme egzersizleri
    14 Karın ve bacak kasları geliştirme egzersizleri
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Hasan ÇERÇİOĞLU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Huri Seval GÖNDEREN ÇAKMAK
    Kaynaklar K1. Günay, M., Şıktar, E., Şıktar, E. (2019). Antrenman Bilimi, Gazi Kitabevi, Ankara. K2. Özkan, İ. (2017). Sağlıklı Yaşam ve İdeal Vücut İçin Bilimsel Fitness, Kişisel Yayıncılık, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Yimsel, S. O. (2017). Fitness Hakkında Doğru Bilinen Yanlışlar, Hayykitap, İstanbul. YK2. Yimsel, S. O. (2018). Doğru Beslenme ile ilgili Yanlış Bildiklerimiz, Hayykitap, İstanbul. YK3. Reynolds, G. (2013). İlk 20 Dakika, Modus Kitap, İstanbul.
    Dersin Amacı Öğrencilerin gündelik hayatlarında kullanmaları açısından gerek bedensel, gerek zihinsel ve psikolojik, gerekse sosyal sağlıklarını koruyup geliştirmeleri kapsamında onlara sporcu beslenmesi, beden eğitimi ve vücut geliştirme konularında teorik ve pratik bilgi aktarımını sağlamak, bu dersin amacını oluşturmaktadır.
    Dersin İçeriği Antrenman ile ilgili kavramlar, antrenmanın fizyolojik temelleri, kuvvet, dayanıklılık, sürat, koordinasyon, hareketlilik, çabukluk, çeviklik, denge, antrenman planlama, ısınma, soğuma, yorgunluk, toparlanma süreçleri, sürantrenman, spor ve beslenme, spor ve sağlık, göğüs kasları geliştirme egzersizleri, sırt kasları geliştirme egzersizleri, omuz kasları geliştirme egzersizleri, kol kasları geliştirme egzersizleri, karın kasları geliştirme egzersizleri, bacak kasları geliştirme egzersizleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Evde Hasta Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde gerekli verileri kullanarak, sorunları saptar, çözüme yönelik planlama-uygulama yapar ve çözüm önerileri geliştirir. -
    2 Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar. -
    3 Evde Hasta Bakımı ile ilgili uygulamalarda yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine ve teknoloji kullanabilme becerisine sahip olur. -
    4 Evde Hasta Bakımı alanında edinmiş olduğu bilgi ve becerilerini doğru iletişim tekniklerini kullanarak, kişiler ve kurumlar arasında etkili iletişimi sağlar. -
    5 Yaşam boyu öğrenebilme becerilerine sahip bir birey olarak yenilikçi ve yaratıcı bir şekilde görevini yerine getirir. 4
    6 Evde Bakım alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. -
    7 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halk sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. -
    8 Evde Hasta Bakımı uygulamalarında ekip hizmeti yaklaşımıyla, ekiple iş birliği içerisinde hizmet verir. -
    9 Evde Hasta Bakım alanında bilgiye ulaşmak için gereken bilişim - iletişim teknolojilerini kullanır ve gelişmeleri takip eder. -
    10 Evde Hasta Bakım konusunda teknik deneyime sahip, bilgili, deneyimli, konusunda uzman ara insan gücü olarak ihtiyaç duyulan alanda hizmet verir. -
    11 Düşünce ve davranışlarıyla topluma örnek birey olur. 4
    12 Hastaların fiziksel, ruhsal, sosyal ve ekonomik yönünü iyileştirici ve güçlendirici tedbirlerin alınmasını sağlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimler doğrultusunda bakım verir. 4
    13 Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli eğitsel faaliyetleri planlayabilir, gerekli eğitimleri verir ve toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlere katılır. -
    14 Sağlık bakım hizmeti sunumunda kalite yönetimini ve süreçlerine uygun olarak davranır. -
    15 Çocuk, engelli ve yaşlı gibi özel gereksinim grupları ile ilgili bakım ve bakıma katkı sağlayacak işlevleri yerine getirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster