ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    HASTA BAKIM İLKE VE UYGULAMALARI-IV EHB107 BAHAR 4+8 Z 11
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bireyin ve ailenin sağlık durumunu, gerçek veya olası sağlık bakım gereksinimlerini tanımlar.
    2-Birey de tanımlanan gereksinimleri izler ve tartışır.
    3-Her bireyin hastalıklarına göre bakım ve izlemini planlar.
    4-Her bireyin özelliğine göre bakım ve izlemini planlar.
    5-Çocukluk çağı ruhsal sorunların bakım ve izlemini planlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)1412168
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12784
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1011010
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4012525
    Diğer 3012020
    Toplam İş Yükü(Saat)   322
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     10,73 ---- (11)
    Dersin AKTS Kredisi   11
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
    2 Aile Planlaması, İnfertilite ve Evde Bakım
    3 Gebeliğin Fizyolojisi, Gebelikte Annenin Fizyolojisi
    4 Doğum Öncesi ve Evde Bakım
    5 Doğum Eylemi ve Doğum Eylemi Sonrası ve Evde Bakım
    6 Çocuk Sağlığı Sorunları ve Evde Bakım
    7 Çocuklarda Beslenme ve Beslenme Sorunu Olan Çocuk ve Evde Bakım
    8 Çocuklarda Sık Görülen Kazalar ve Zehirlenmeler ve Evde Bakım
    9 Solunum Sistem Sorunu Olan Çocuk ve Evde Bakım
    10 Nörolojik Sistem Sorunu Olan Çocuk ve Evde Bakım
    11 Endokrin Sistem Sorunu Olan Çocuk ve Evde Bakım
    12 Hematolojik Sorunu Olan Çocuk ve Evde Bakım
    13 Çocuklarda Deri Hastalıkları ve Evde Bakım
    14 Çocukluk Çağı Ruhsal Sorunlar ve Evde Bakım
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Kamile ÖNER
    Dersi Verenler

    1-)Öğr. Gör. Dr. Kamile Öner

    Ders Yardımcıları Öğr. Gör. Kamile ÖNER, Öğr. Gör. Pınar HARMANCI, Öğr. Gör. Selma ARSLANTAŞ
    Kaynaklar 1. İlgili kamu kurum ve kuruluşları Fadıloğlu Ç, Ertem G, Aykar Ş. (2013). 2. Evde Sağlık ve Bakım. Amasya: Göktuğ Basın Yayın ve Dağıtım (1. bas-kı) 3. Ay F.(2010).Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler .İstanbul: Nobel Tıp Kitapevi(5. baskı) 4. Sağlık Ve Sağlığın Korunması Modülleri. Sağlık Bakanlığı Sağlık Eğitimi Genel Müdürlüğü.2008. 5. Sabuncu, N., Ay, F.A. Klinik Beceriler Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakım ve Takibi.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Hasta/sağlıklı birey ve ailesinin yaşadıkları ortamda gereksinim duydukları bakım hizmetlerini tanımlama, uygulama ve değerlendirmeyi kazandırmayı amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Aile Planlaması, İnfertilite ve Evde Bakım Gebeliğin Fizyolojisi, Gebelikte Annenin Fizyolojisi Doğum Öncesi ve Evde Bakım Doğum Eylemi ve Doğum Eylemi Sonrası ve Evde Bakım Çocuk Sağlığı Sorunları ve Evde Bakım Çocuklarda Beslenme ve Beslenme Sorunu Olan Çocuk ve Evde Bakım Çocuklarda Sık Görülen Kazalar ve Zehirlenmeler ve Evde Bakım Solunum Sistem Sorunu Olan Çocuk ve Evde Bakım Nörolojik Sistem Sorunu Olan Çocuk ve Evde Bakım Endokrin Sistem Sorunu Olan Çocuk ve Evde Bakım Hematolojik Sorunu Olan Çocuk ve Evde Bakım Çocuklarda Deri Hastalıkları ve Evde Bakım Çocukluk Çağı Ruhsal Sorunlar ve Evde Bakım
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Evde Hasta Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde gerekli verileri kullanarak, sorunları saptar, çözüme yönelik planlama - uygulama yapar ve çözüm önerileri geliştirir. 5
    2 Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar. -
    3 Evde Hasta Bakımı ile ilgili uygulamalarda yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine ve teknoloji kullanabilme becerisine sahip olur. 5
    4 Evde Hasta Bakımı alanında edinmiş olduğu bilgi ve becerilerini doğru iletişim tekniklerini kullanarak, kişiler ve kurumlar arasında etkili iletişimi sağlar. -
    5 Yaşam boyu öğrenebilme becerilerine sahip bir birey olarak yenilikçi ve yaratıcı bir şekilde görevini yerine getirir. -
    6 Evde Bakım alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 5
    7 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halk sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. -
    8 Evde Hasta Bakımı uygulamalarında ekip hizmeti yaklaşımıyla, ekiple iş birliği içerisinde hizmet verir. 5
    9 Evde Hasta Bakım alanında bilgiye ulaşmak için gereken bilişim - iletişim teknolojilerini kullanır ve gelişmeleri takip eder. 5
    10 Evde Hasta Bakım konusunda teknik deneyime sahip, bilgili, deneyimli, konusunda uzman ara insan gücü olarak ihtiyaç duyulan alanda hizmet verir. 5
    11 Düşünce ve davranışlarıyla topluma örnek birey olur. -
    12 Hastaların fiziksel, ruhsal, sosyal ve ekonomik yönünü iyileştirici ve güçlendirici tedbirlerin alınmasını sağlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimler doğrultusunda bakım verir. 5
    13 Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli eğitsel faaliyetleri planlayabilir, gerekli eğitimleri verir ve toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlere katılır. -
    14 Sağlık bakım hizmeti sunumunda kalite yönetimini ve süreçlerine uygun olarak davranır. 5
    15 Çocuk, engelli ve yaşlı gibi özel gereksinim grupları ile ilgili bakım ve bakıma katkı sağlayacak işlevleri yerine getirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster