Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
|
2
|
Bilim, bilimsel yöntem ve bilimsel araştırmanın temel ilkeleri
|
K1-Bölüm-1 K2-Bölüm-1 YK2-Bölüm-1
|
3
|
Kuram ve araştırma
|
K3-Bölüm-3
|
4
|
Problemin tanımlanması ve araştırma tasarımının yapılması
|
K1-Bölüm-6 K2-Bölüm-2 YK2-Bölüm-2
|
5
|
Literatür taraması ve araştırmada etik
|
K1-Bölüm-14,15 K3-Bölüm-5
|
6
|
Nicel ve nitel araştırma I
|
K2-Bölüm-5 K3-Bölüm-6
|
7
|
Nicel ve nitel araştırma II
|
K2-Bölüm-6 K3-Bölüm-6
|
8
|
Örnekleme
|
K1-Bölüm-7 K2-Bölüm-3
|
9
|
Veri toplama teknikleri ve süreci I
|
K1-Bölüm-2,3,8,9,10,11,12 K2-Bölüm-4
|
10
|
Veri toplama teknikleri ve süreci II
|
K1-Bölüm-2,3,8,9,10,11,12 K2-Bölüm-4
|
11
|
Veri analizi ve yorumlama I
|
K1-Bölüm-16,17 YK1-Bölüm-7
|
12
|
Veri analizi ve yorumlama II
|
K1-Bölüm-16,17 YK1-Bölüm-10
|
13
|
Araştırma raporu yazım yöntemi ve araştırmalarda yapılan hatalar
|
K1-Bölüm-5,18,19 K2-Bölüm-7
|
14
|
Araştırma yöntemlerinin epidemiyolojide kullanımı
|
K1-Bölüm-13
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Hasan ÇERÇİOĞLU
|
Dersi Verenler
|
1-)Öğretim Görevlisi Hasan Çerçioğlu
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Huri Seval GÖNDEREN ÇAKMAK
|
Kaynaklar
|
K1. Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu, K. (2019). Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Hatiboğlu Basım ve Yayım, Ankara.
K2. Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi, Ankara.
K3. Neuman, W. L. (2012). Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar I, Yayınodası, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Punch, K. F. (2011). Sosyal Araştırmalara Giriş, Siyasal Kitabevi, Ankara.
YK2. Güven, S. (2006). Toplumbiliminde Araştırma Yöntemleri, Ezgi Kitabevi, Bursa.
|
Dersin Amacı
|
Bilimsel bir araştırmanın aşamaları çerçevesinde olmak üzere öğrencinin evrensel standartlara sahip akademik bir araştırma tasarımı geliştirmesi, ilgili araştırmayı yürütmesi, tamamlaması ve tamamlanan bilimsel çalışmayı rapor haline getirmesi doğrultusunda kendisine gereken teorik bilgiyi sağlamak, bu dersin amacını oluşturmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Bilimsel araştırma metodolojisi, bilimsel araştırma aşamaları, literatür taraması, problemin belirlenmesi, araştırma tasarımının oluşturulması, örnekleme, veri toplama, veri analizi ve yorumlama, araştırma raporu yazımı, nicel ve nitel araştırma teknikleri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Evde Hasta Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde gerekli verileri kullanarak, sorunları saptar, çözüme yönelik planlama-uygulama yapar ve çözüm önerileri geliştirir.
|
-
|
2
|
Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar.
|
3
|
3
|
Evde Hasta Bakımı ile ilgili uygulamalarda yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine ve teknoloji kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Evde Hasta Bakımı alanında edinmiş olduğu bilgi ve becerilerini doğru iletişim tekniklerini kullanarak, kişiler ve kurumlar arasında etkili iletişimi sağlar.
|
-
|
5
|
Yaşam boyu öğrenebilme becerilerine sahip bir birey olarak yenilikçi ve yaratıcı bir şekilde görevini yerine getirir.
|
4
|
6
|
Evde Bakım alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
-
|
7
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halk sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
8
|
Evde Hasta Bakımı uygulamalarında ekip hizmeti yaklaşımıyla, ekiple iş birliği içerisinde hizmet verir.
|
-
|
9
|
Evde Hasta Bakım alanında bilgiye ulaşmak için gereken bilişim - iletişim teknolojilerini kullanır ve gelişmeleri takip eder.
|
5
|
10
|
Evde Hasta Bakım konusunda teknik deneyime sahip, bilgili, deneyimli, konusunda uzman ara insan gücü olarak ihtiyaç duyulan alanda hizmet verir.
|
-
|
11
|
Düşünce ve davranışlarıyla topluma örnek birey olur.
|
-
|
12
|
Hastaların fiziksel, ruhsal, sosyal ve ekonomik yönünü iyileştirici ve güçlendirici tedbirlerin alınmasını sağlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimler doğrultusunda bakım verir.
|
-
|
13
|
Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli eğitsel faaliyetleri planlayabilir, gerekli eğitimleri verir ve toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlere katılır.
|
4
|
14
|
Sağlık bakım hizmeti sunumunda kalite yönetimini ve süreçlerine uygun olarak davranır.
|
-
|
15
|
Çocuk, engelli ve yaşlı gibi özel gereksinim grupları ile ilgili bakım ve bakıma katkı sağlayacak işlevleri yerine getirir.
|
-
|