ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kadın, Çocuk ve Toplum Sağlığı EHB218 BAHAR 4+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yaşlı bireylerin sağlık durumlarını, olası ve mevcut sağlık gereksinimlerini tanımlar.
    2-Engelli bireylerin evde bakım ve izlemini planlar.
    3-Doğum öncesi, sonrası kadın sağlığını ve yeni doğan sağlık bakımını ve izlemini planlar.
    4-Çocuk sağlığı hizmetlerini ve bağışıklama izlemini tanımlar.
    5-Evde invaziv ve infüzyon tedavisi olan bireylerin evde bakım ve izlemini planlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 20155
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   117
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,9 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri K1-Genel giriş
    2 Yaşlılık ve Yaşlılık Sağlığı K3-Bölüm-26 YK1-Bölüm-3
    3 Geriatrik Sendromlar ve Bakımı K2-Bölüm-7 YK1-Bölüm-9
    4 Yaşlılarda Evde Bakım K2-Bölüm-18-19 YK1-Bölüm-9
    5 Engelli Bireylerin Bakımı K1-Kısım-2-Bölüm-1
    6 Doğum Öncesi ve Sonrası Evde Bakım K1-Kısım-4-Bölüm-1
    7 Yeni doğan Evde Bakım K1-Kısım-3-Bölüm-11
    8 Dünyada ve Türkiye`de Çocuk Sağlığı K5-Bölüm-1
    9 Çocukluk Dönemi Aşıları ve Bağışıklama K5-Bölüm-12
    10 Aile Planlaması ve Yöntemleri K4-Bölüm22 YK1-Bölüm-38
    11 İnvaziv Girişimleri Olan Hastalarda Evde Bakım K1-Kısım-4-Bölüm-4
    12 Evde İnfüzyon Tedavisi K1-Kısım-5-Bölüm-2
    13 Postoperatif Dönemdeki Hasta ve Bakımı K3-Bölüm-25
    14 Postoperatif Dönem Komplikasyonları ve Evde Bakım K1-Kısım-4-Bölüm-2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Dr. Kamile ÖNER
    Dersi Verenler

    1-)Öğr. Gör. Dr. Kamile Öner

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Konak, Ş. (2016). Sosyal, Ruhsal ve Medikal Yönleriyle Evde Bakım. Kongre Kitapevi, Antalya K2. Kapucu, S. (2019). Geriatri Hemşireliği. Hipokrat Kitapevi, Ankara. K3. Akça Ay, F. (2016). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. 6. Baskı. Nobel Tıp Kitapevi, İstanbul. K4. Taşkın, L. (2020). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. 16. Baskı. Akademisyen Kitapevi, Ankara. K5. Conk, Z., Başbakkal, Z., Bal Yılmaz, H., Bolışık, B. (2018). Pediatri Hemşireliği. 2. Basım. Akademisyen Kitapevi, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Craven, R.F., Hirnle, C., Jensen, S. (2015). Fundamentals of Nursing. Lippincot, Williams&Wilkons.
    Dersin Amacı Kadın, çocuk ve toplumda yaşayan diğer bireylerin (yaşlı, engelli, evde devamlı bakım alan) ve ailelerinin gereksinim duydukları bakım hizmetlerini tanımlama, uygulama ve değerlendirmeyi kazandırmayı amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Yaşlılık ve yaşlılık sağlığının incelenmesi, geriatrik sendromlar ve bakımı, yaşlılarda evde bakım, engelli bireylerin bakımı, doğum öncesinde ve sonrasında evde bakım, yeni doğan evde bakımı, Dünyada ve Türkiye`de çocuk sağlığı, çocukluk dönemi aşıları ve bağışıklama, aile planlaması ve yöntemleri, invaziv girişimleri olan hastalarda evde bakım, evde infüzyon tedavisi, postoperatif döenmdeki hasta ve bakımı, postoperatif dönem komplikasyonları ve evde bakım
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Evde Hasta Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde gerekli verileri kullanarak, sorunları saptar, çözüme yönelik planlama-uygulama yapar ve çözüm önerileri geliştirir. 5
    2 Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar. -
    3 Evde Hasta Bakımı ile ilgili uygulamalarda yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine ve teknoloji kullanabilme becerisine sahip olur. -
    4 Evde Hasta Bakımı alanında edinmiş olduğu bilgi ve becerilerini doğru iletişim tekniklerini kullanarak, kişiler ve kurumlar arasında etkili iletişimi sağlar. 3
    5 Yaşam boyu öğrenebilme becerilerine sahip bir birey olarak yenilikçi ve yaratıcı bir şekilde görevini yerine getirir. -
    6 Evde Bakım alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 5
    7 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halk sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. -
    8 Evde Hasta Bakımı uygulamalarında ekip hizmeti yaklaşımıyla, ekiple iş birliği içerisinde hizmet verir. 4
    9 Evde Hasta Bakım alanında bilgiye ulaşmak için gereken bilişim - iletişim teknolojilerini kullanır ve gelişmeleri takip eder. -
    10 Evde Hasta Bakım konusunda teknik deneyime sahip, bilgili, deneyimli, konusunda uzman ara insan gücü olarak ihtiyaç duyulan alanda hizmet verir. 4
    11 Düşünce ve davranışlarıyla topluma örnek birey olur. -
    12 Hastaların fiziksel, ruhsal, sosyal ve ekonomik yönünü iyileştirici ve güçlendirici tedbirlerin alınmasını sağlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimler doğrultusunda bakım verir. -
    13 Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli eğitsel faaliyetleri planlayabilir, gerekli eğitimleri verir ve toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlere katılır. 3
    14 Sağlık bakım hizmeti sunumunda kalite yönetimini ve süreçlerine uygun olarak davranır. -
    15 Çocuk, engelli ve yaşlı gibi özel gereksinim grupları ile ilgili bakım ve bakıma katkı sağlayacak işlevleri yerine getirir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster