ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ekoloji CES104 BAHAR 3+1 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ekoloji ile ilgili temel kavramları tanımlar.
    2-Abiyotik çevre bileşenlerini listeler ve biyotik etkileşimleri açıklar.
    3-Ekosistemlerde biyo-jeokimyasal döngüleri ve enerji akışını açıklar.
    4-Ekolojinin diğer disiplinlerle ile etkileşimini ve veri değerlendirmesini laboratuvar ve arazi çalışmaları ile yapar.
    5-İnsan-Çevre ilişkileri ile ilgili dinamikleri tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13339
    Ödevler20155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   130
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,33 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ekolojinin tanımı, Ekosistem yapı ve dinamikleri K1: 1. ünite
    2 Ekosistem Bileşenleri K1: 2. ünite
    3 Ekolojik Sistemlerde Enerji K1: 3. ünite
    4 Biyo-jeokimyasal döngüler (C, H2O, N, P, S) K1: 4. ünite
    5 Sınırlayıcı ve Düzenleyici Faktörler K1: 5. ünite
    6 Populasyon Ekolojisi K1: 6. ünite
    7 Populasyonların Alansal Dağılımı, yaş grafikleri, Hayat Tabloları K1: 6. ünite
    8 Kommunite Ekolojisi K1: 7. ünite
    9 Ekosistem Gelişimi (Süksesyon) K1: 8. ünite
    10 Biyoçeşitlilik kavramını ve Türkiye Biyoçeşitliliği K2
    11 Başlıca karasal ekosistemler ve kullanılan temel örnekleme yöntemleri K1: 10. ünite
    12 Başlıca sucul ekosistemler ve kullanılan temel örnekleme yöntemleri K1: 10. ünite
    13 Küresel değişimler ve çevre sağlığına etkileri K1: 11. ünite
    14 Ekolojik ayak izi hesaplama; Ekolojik olarak önemli küresel sorunlar K3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Ülkü Nihan YAZGAN TAVŞANOĞLU
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr Ülkü Nihan Yazgan Tavşanoğlu

    Ders Yardımcıları Dr. Öğretim Üyesi Okan ÜRKER Dr. Öğretim Üyesi İlker ŞİMŞEK
    Kaynaklar K1. Odum, E.P. (2016). Ekolojinin Temel İlkeleri, 5. baskı, (çeviri ed.: Kani Işık,) Palme Yayıncılık, Ankara. K2. Şekercioğlu vd. (2011). Turkey`s globally important biodiversity in crisis, Biological conservation. K3. İnternet kaynakları
    Yardımcı Kitap YK1. Krebs, C.J. (2000). Ecology; The experimental analysis of distribution and abundance, 5. baskı, Harper and Row Pub., New York
    Dersin Amacı Ekolojinin temel kavramların ve ekosistemlerde işleyen ekolojik süreçlerin öğretilmesi; canlılar üzerine çevresel faktörlerin etkilerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Ekolojinin tanım, ekosistem yapı ve dinamikleri; ekosistemde enerji üretimi, akışı ve mineral döngüsü; abiyotik çevre; sıcaklık, yağış ve iklim; sınırlı faktörlere adaptasyon; toprak, besin maddeleri ve diğer faktörler; populasyon ekolojisi; kommünitelerin yapısal ve işlevsel özellikleri; besin ağı; başlıca karasal ve sucul ekosistemler.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. 5
    2 Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında detaylı bilgi sahibi olur 5
    3 Çevre kirliliği, ölçüm ve arıtım yöntemleriyle ilgili bilgi sahibi olur. 4
    4 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. 5
    5 İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. 4
    6 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır. -
    7 Çevre sağlığı alanıyla ilgili sektörlerde işleyiş süreçlerini yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. -
    8 Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisine sahip olur. 4
    9 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme becerisini kazanır. 4
    10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır. 4
    11 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur. 4
    12 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. -
    13 Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur. -
    14 Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster