Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kantitatif Kimyadan Hatırlatmalar ve Analizde Kullanılan Temel İşlemler
|
K1: Bölüm 1
K2: Bölüm 1
|
2
|
Organik Kimya
|
K1: Bölüm 2
K3: Bölüm 27
|
3
|
Çevreciler için Gerekli Biyokimya
|
K1: Bölüm-3
K3: Bölüm 28
|
4
|
Su ve Kullanılmış Su ile İlgili Konular, Analizler
pH, Asidite, Alkalinite
|
K1: Bölüm 4-5-6
K2: Bölüm 4-5
|
5
|
Bulanıklık, Renk, Sertlik
|
K1: Bölüm 7-8-9
K2: Bölüm 6-7,11
|
6
|
İyon Değişimi, Klorürler
|
K1: Bölüm 10-11
K2: Bölüm 9
|
7
|
Çözünmüş Oksijen, Biyokimyasal Oksijen İhtiyacı,
Kimyasal Oksijen İhtiyacı
|
K1: Bölüm 12-13-14
K2: Bölüm 12-13-14
|
8
|
Katı Maddeler, Kimyasal Yumaklaştırma
|
K1: Bölüm 15-16
K2: Bölüm 8
|
9
|
Yağ ve Gres, Uçucu Asitler
|
K1: Bölüm 22-23
K3: Bölüm 17
|
10
|
Çevrede İz elementler,
Dezenfeksiyon Klorlama-Ozonlama
|
K1: Bölüm 24-25
K2: Bölüm 19
K3: Bölüm 22-24
|
11
|
Toplam Organik Karbon
Demir ve Mangan
|
K1: Bölüm 17,26
K2: Bölüm 15,19
|
12
|
Azot
Florür
|
K1: Bölüm 18,21
K2: Bölüm 17
|
13
|
Kükürt Dolanımı ve Sülfatlar
|
K1: Bölüm 19
K2: Bölüm 10
|
14
|
Fosfor ve Fosfat
|
K1: Bölüm 20
K2: Bölüm 18
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr.Üyesi Lütfiye SİRKA
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Lütfiye Sirka
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Samsunlu, A. Çevre Mühendisliği Kimyası, (Güncellenmiş Baskı)
K2. Günay, A. Su Kimyası ve Kimyasal Temel İşlemler, (Kasım2018)
K3. Petrucci, R. H., & Harwood, W. S. (1994). Genel Kimya, (8. baskı). Palme yayıncılık, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Gündüz, T. Çevre Kimyası. (2008). Gazi Kitabevi, Ankara
YK2. Peker, i. Çevre Mühendisliği Kimyası. (2007). Seçkin Yayıncılık, Ankara
|
Dersin Amacı
|
Öğrenciye, çevre kimyası temellerinin kavratılması, ve çevrede cereyan eden kimyasal olayların nasıl gerçekleştiğinin öğrenilmesi, çevre kirlenmesinin önlenebilmesi veya kontrolünün sağlanabilmesi için kirlilik karakteristiklerinin incelenmesi, oluşabilecek tepkimelerin anlaşılması ve analiz yöntemlerinin kavratılması amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Numune alma; Çözelti derişimleri ve çözelti hazırlama; Kimyasal analiz aşamaları; Çevre analizlerinde kullanılan klasik yöntemler; Çevre analizlerinde kullanılan modern yöntemler; Organik kimya prensipleri; Nükleer kimya ve atmosfer kimyası; Çevrede eser elementler; Katı maddeler; İletkenlik ve ekstraksiyon; Kimyasal denge; Su ortamında asidite ve alkalinite, pH ve pOH; Tampon çözeltiler, hidroliz ve su sertliği; Sularda biyolojik ve kimyasal oksijen ihtiyacı, çözünmüş oksijen.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
|
3
|
2
|
Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında detaylı bilgi sahibi olur
|
-
|
3
|
Çevre kirliliği, ölçüm ve arıtım yöntemleriyle ilgili bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
4
|
5
|
İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur.
|
3
|
6
|
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır.
|
5
|
7
|
Çevre sağlığı alanıyla ilgili sektörlerde işleyiş süreçlerini yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.
|
5
|
8
|
Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisine sahip olur.
|
-
|
9
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme becerisini kazanır.
|
4
|
10
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır.
|
4
|
11
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
|
3
|
13
|
Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
|
4
|
14
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
|
-
|