ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çevre Sağlığında Proje Geliştirme ve Uygulamaları CES202 BAHAR 1+4 Z 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Proje hazırlamaya yönelik temel kavramlar hakkında örnekler verir.
    2-Ders hakkında proje sunumu yapar.
    3-Ulusal ve uluslararası fonlara örnek verir.
    4-Çevre Sağlığı Programı`nın sunduğu tüm verileri analitik ve sistematik biçimde kategorize eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14570
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13678
    Ödevler3011515
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje7014040
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 0000
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   203
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,77 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin kapsam ve içeriğinin tanıtımı K1-Bölüm-1
    2 Proje hazırlanmasında temel konular (literatür tarama, özgün değer, yaygın etki, bütçe tablosu oluşturma) K1-Bölüm-1
    3 Proje hazırlanmasında temel konular (literatür tarama, özgün değer, yaygın etki,bütçe tablosu oluşturma) K1-Bölüm-2
    4 Proje hazırlanmasında temel konular (literatür tarama, özgün değer, yaygın etki,bütçe tablosu oluşturma) K1-Bölüm-2
    5 Proje hazırlanmasında temel konular (literatür tarama, özgün değer, yaygın etki,bütçe tablosu oluşturma) K1-Bölüm-3
    6 Proje fonlarının takibi (TUBİTAK, AB, EKAP, KOSGEB, Bakanlıklar, STK vb.) K1-Bölüm-3
    7 Proje raporu hazırlama ve sunum teknikleri K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-1
    8 Proje raporu hazırlama ve sunum teknikleri K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-1
    9 Proje raporu hazırlama ve sunum teknikleri K1-Bölüm-5, K2-Bölüm-2
    10 Proje raporu hazırlama ve sunum teknikleri K1-Bölüm-5, K2-Bölüm-2
    11 Grup Projelerinin Sunulması ve Grup Raporlarının Değerlendirilmesi K1-Bölüm-6
    12 Grup Projelerinin Sunulması ve Grup Raporlarının Değerlendirilmesi K1-Bölüm-6
    13 Grup Projelerinin Sunulması ve Grup Raporlarının Değerlendirilmesi K1-Bölüm-7
    14 Grup Projelerinin Sunulması ve Grup Raporlarının Değerlendirilmesi K1-Bölüm-7
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Okan ÜRKER
    Dersi Verenler

    1-)Öğretim Görevlisi Elif Paçal

    Ders Yardımcıları Doç. Dr. Ülkü Nihan YAZGAN TAVŞANOĞLU Dr. Öğr. Üyesi İlker ŞİMŞEK Öğretim Görevlisi Elif PAÇAL
    Kaynaklar K1. Çağıltay, F., & Timur, M. (2009). Proje Hazırlama Tekniği, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. K2. Kaya, S. (2012). Proje Nasıl Yazılır? Avrupa Birliği Hibe ve Proje Kredileri Proje Olgusu, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Çevre sağlığı alanında proje geliştirme, sunma ve raporlama becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Proje hazırlarken literatür tarama, yaygın etki, özgün değer ve bütçe tablosu oluşturulması, ulusal ve uluslararası fonların araştırılması. Raporlama becerileri, Sunuş teknikleri. Çevre Sağlığı`nda araştırma yöntemleri ve veri toplama teknikleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. -
    2 Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında detaylı bilgi sahibi olur -
    3 Çevre kirliliği, ölçüm ve arıtım yöntemleriyle ilgili bilgi sahibi olur. 4
    4 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. 5
    5 İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. 4
    6 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır. 5
    7 Çevre sağlığı alanıyla ilgili sektörlerde işleyiş süreçlerini yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. 5
    8 Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisine sahip olur. 5
    9 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme becerisini kazanır. -
    10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır. 5
    11 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur. 5
    12 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. -
    13 Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur. 4
    14 Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster