Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doktor Öğretim Üyesi Okan Ürker
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Öğütveren, Ü.B., Torunoğlu, E., Koparal A.S., Ün Ü.T., Göncü, S. (2012). Çevre Sorunları ve Politikaları, Anadolu Üniversitesi Yayınları. 1. Basım, Eskişehir. K2. Keleş, R., Hamamcı, C., Çoban, A. (2009). Çevre Politikası, İmge Kitabevi, 3.Basım, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Çepel, N. (2003). Çevre Sorunları ve Çözümleri, TÜBİTAK Yayınları. 2.Basım, Ankara. YK2. Bozkurt, Y. (2018). Çevre Sorunları ve Politikaları, Ekin Basım Yayın. 1. Basım, Ankara. YK3. Hergüner, B., Kalkan, E. (eds.) (2019). Türkiye`de Çevre Politikaları, Nobel Akademik Yayıncılık. 1. Basım, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Doğal çevre yaklaşımının temel ilkelerini Türkiye için değerlendirmek, çevre ile ilgili ulusal mevzuatı analiz etmek, sürdürülebilir çevre ve sürdürülebilir kalkınma ilkeleri doğrultusunda çevre koruma ve kullanma dengesini sağlayacak stratejileri ortaya koymaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Çevre-Bilim-Politika İlişkisi, Çevre-Toplum Etkileşimi, Çevre Sorunlarının Nedenleri, Çevre Sorunlarının Yol Açtığı Problemler, Doğal Kaynaklar ve Çevre Kirliliği, Küresel Çevre Sorunları, Çevre ve Ekonomi, Çevre Politikası Kavramı ve Çevre Politikası Yaklaşımları, Çevre Politikasının Araçları, Uluslararası Çevre Koruma Politikaları, Türkiye`de Çevre Yönetimi ve Politikası, Türkiye`de Çevre Yönetimi ve İdari Yapılanma İle İlgili Temel Mevzuat, Çevre Hukuku ve Çevre Hakkı
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
|
5
|
2
|
Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında detaylı bilgi sahibi olur
|
-
|
3
|
Çevre kirliliği, ölçüm ve arıtım yöntemleriyle ilgili bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
4
|
5
|
İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur.
|
-
|
6
|
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Çevre sağlığı alanıyla ilgili sektörlerde işleyiş süreçlerini yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.
|
4
|
8
|
Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisine sahip olur.
|
3
|
9
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme becerisini kazanır.
|
4
|
10
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır.
|
-
|
11
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
4
|
12
|
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
|
-
|
13
|
Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
|
5
|