ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çevre Politikaları ve Mevzuatı CES105 GÜZ 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çevre politikası ile ilgili temel kavramları tanımlar.
    2-Çevre sorunlarının nedenleri ve sonuçlarını örneklendirir.
    3-Küresel çevre sorunlarını önem sırasına göre sıralar.
    4-Farklı çevre politikası yaklaşımlarını tanımlar.
    5-Çevre politikasına ait farklı araçları örneklendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13339
    Ödevler202510
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10166
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   132
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çevre, Bilim, Politika K1. Ünite-1 K2. Ünite-1
    2 Çevre-Toplum Etkileşimi K1. Ünite-2 K2. Ünite-2
    3 Çevre Sorunlarının Nedenleri K1. Ünite-3
    4 Çevre Sorunlarının Yol Açtığı Problemler K1. Ünite-4
    5 Doğal Kaynaklar ve Çevre Kirliliği K1. Ünite-5
    6 Küresel Çevre Sorunları K1. Ünite-6
    7 Çevre ve Ekonomi K2. Ünite-3
    8 Çevre Politikası Kavramı ve Çevre Politikası Yaklaşımları K2. Ünite-4
    9 Çevre Politikasının Araçları K2. Ünite-5
    10 Uluslararası Çevre Koruma Politikaları K2. Ünite-6
    11 Türkiye`de Çevre Yönetimi ve Politikası K2. Ünite-7
    12 Türkiye`de Çevre Yönetimi ve İdari Yapılanma İle İlgili Temel Mevzuat K1. Ünite-7 K2. Ünite-8
    13 Çevre Hukuku K1. Ünite-8
    14 Çevre Hakkı K1. Ünite-9
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doktor Öğretim Üyesi Okan Ürker
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Öğütveren, Ü.B., Torunoğlu, E., Koparal A.S., Ün Ü.T., Göncü, S. (2012). Çevre Sorunları ve Politikaları, Anadolu Üniversitesi Yayınları. 1. Basım, Eskişehir. K2. Keleş, R., Hamamcı, C., Çoban, A. (2009). Çevre Politikası, İmge Kitabevi, 3.Basım, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Çepel, N. (2003). Çevre Sorunları ve Çözümleri, TÜBİTAK Yayınları. 2.Basım, Ankara. YK2. Bozkurt, Y. (2018). Çevre Sorunları ve Politikaları, Ekin Basım Yayın. 1. Basım, Ankara. YK3. Hergüner, B., Kalkan, E. (eds.) (2019). Türkiye`de Çevre Politikaları, Nobel Akademik Yayıncılık. 1. Basım, Ankara.
    Dersin Amacı Doğal çevre yaklaşımının temel ilkelerini Türkiye için değerlendirmek, çevre ile ilgili ulusal mevzuatı analiz etmek, sürdürülebilir çevre ve sürdürülebilir kalkınma ilkeleri doğrultusunda çevre koruma ve kullanma dengesini sağlayacak stratejileri ortaya koymaktır.
    Dersin İçeriği Çevre-Bilim-Politika İlişkisi, Çevre-Toplum Etkileşimi, Çevre Sorunlarının Nedenleri, Çevre Sorunlarının Yol Açtığı Problemler, Doğal Kaynaklar ve Çevre Kirliliği, Küresel Çevre Sorunları, Çevre ve Ekonomi, Çevre Politikası Kavramı ve Çevre Politikası Yaklaşımları, Çevre Politikasının Araçları, Uluslararası Çevre Koruma Politikaları, Türkiye`de Çevre Yönetimi ve Politikası, Türkiye`de Çevre Yönetimi ve İdari Yapılanma İle İlgili Temel Mevzuat, Çevre Hukuku ve Çevre Hakkı
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. 5
    2 Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında detaylı bilgi sahibi olur -
    3 Çevre kirliliği, ölçüm ve arıtım yöntemleriyle ilgili bilgi sahibi olur. -
    4 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. 4
    5 İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. -
    6 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır. -
    7 Çevre sağlığı alanıyla ilgili sektörlerde işleyiş süreçlerini yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. 4
    8 Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisine sahip olur. 3
    9 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme becerisini kazanır. 4
    10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır. -
    11 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur. 4
    12 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. -
    13 Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur. -
    14 Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster