ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Atık Su Yönetimi CES206 BAHAR 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Atık suların özelliklerine örneklendirir.
    2-Atık suların parametrelerini listeler.
    3-Atık su arıtımını tanımlar.
    4-Arıtılmış atık suların yeniden kullanımını tanımlar.
    5-Atık sulara ilişkin ulusal mevzuatları tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13339
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 20166
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   122
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,07 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Atık suların genel özellikleri K1-Bölüm-1
    2 Su arıtımında temel işlemler ve ilgili mevzuatlar K1-Bölüm-1
    3 Konvansiyonel su arıtımında karıştırma ve havalandırma K1-Bölüm-14
    4 Koagülasyon ve flokülasyon yöntemleri K1-Bölüm-6
    5 Çöktürme, yüzdürme, filtrasyon, dezenfeksiyon K1-Bölüm-10
    6 İyon değişimi, ozonlama K1-Bölüm-8
    7 Konvansiyonel arıtım yöntemlerinin değerlendirilmesi K1-Bölüm-16
    8 Adsorpsiyon, ince filtrasyon, membran işlemleri K1-Bölüm-12
    9 Çamur arıtımı ve stabilizasyon yöntemleri K1-Bölüm-10
    10 Biyolojik arıtma yöntemleri: aerobik arıtma K1-Bölüm-22
    11 Biyolojik arıtma: anaerobik arıtma K1-Bölüm-22
    12 Arıtılmış atık suların yeniden kullanımı K1-Bölüm-18
    13 Atık su arıtma tesislerinin özellikleri, deşarj sistemleri K1-Bölüm-18
    14 Atık su artıma yöntemlerinde genel değerlendirmeler K2-Bölüm-14
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğretim Görevlisi Elif PAÇAL
    Dersi Verenler

    1-)Öğretim Görevlisi Elif Paçal

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Toröz, İ. (2015). Su ve Atıksu Mühendisliği, Nobel Yayıncılık, Ankara. K2. Gray, N.F. (2015). İçme Suyu Kalitesi Problemler ve Çözümleri (2.Baskı). M. Işık (ed.), Nobel Yayıncılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Atık suların özellikleri, arıtma yöntemleri, ilgili mevzuatlar ve çevre sağlığı üzerine etkileri hakkında bilgi sahibi olunması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Atık suların genel özellikleri, atık su parametreleri, arıtma yöntemleri ve atık suyun yeniden kullanım alanları ve ilgili mevzuatları içerir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. 5
    2 Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında detaylı bilgi sahibi olur -
    3 Çevre kirliliği, ölçüm ve arıtım yöntemleriyle ilgili bilgi sahibi olur. 5
    4 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. 4
    5 İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. 4
    6 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır. -
    7 Çevre sağlığı alanıyla ilgili sektörlerde işleyiş süreçlerini yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. 5
    8 Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisine sahip olur. 3
    9 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme becerisini kazanır. -
    10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır. 4
    11 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur. -
    12 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. -
    13 Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur. 5
    14 Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster