ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çevre Sağlığında Temel Bilgi Teknolojileri CES113 GÜZ-BAHAR 1+1 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Verilerin elektronik tablolama yazılımı kullanılarak işlenmesini değerlendirir.
    2-Verileri grafikleme işlemlerini ve bu grafiklerin yorumlanmasını değerlendirir.
    3-Bilgisayar ortamında sayfa ayarlarını kullanır.
    4-Sunu hazırlarken slayt işlemlerini kullanır.
    5-Teknolojinin sosyal yaşam üzerindeki etkilerini tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)20188
    Proje2011212
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   84
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,8 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bilgi teknolojilerine giriş-1 K2-Sayfa-4
    2 Sözcük işlemciler, sözcük, işlemcisinde sembollerin tanıtımı, kısa yolların tanıtımı K1-Ünite-2
    3 Sözcük işlemcilerde sayfa düzenleme işlemleri, belge düzenleme işlemleri K1-Ünite-2
    4 Hesap tablolarının oluşturulması ve düzenlenmesi, temel istatistik işlemler K1-Ünite-4
    5 Formüller ve işlevleri, veri listeleri K1-Ünite-4
    6 Grafiklerin oluşturulması ve düzenlenmesi K1-Ünite-4
    7 Grafiklerin değerlendirilmesine yönelik uygulama pratikleri K1-Ünite-4
    8 Sunum hazırlama teknikleri K1-Ünite-3
    9 Etkili sunum adımları K1-Ünite-3
    10 İnternet teknolojileri ve sosyal ağlarda medya okuryazarlığı ve akılcılığı, çeşitli arama motorlarında çevre sağlığı ile ilgili bir konunun taranması K1-Ünite-4
    11 Temel bilgi teknolojilerinde araştırma, grafikleme ve raporlamalara ilişkin değerlendirmeler K1-Ünite-5
    12 Uygulama projelerinin sunulması-I Sunu hazırlıkları, literatür tarama
    13 Uygulama projelerinin sunulması-II Sunu hazırlıkları, literatür tarama
    14 Uygulama projelerinin sunulması-III Sunu hazırlıkları, literatür tarama
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi İlker ŞİMŞEK
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi İlker Şimşek

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Yüzer, T.V. & Okur, M.R. (2015). Temel Bilgi Teknolojileri, Anadolu Üniversitesi Yayını no: 3190, Eskişehir. K2. Yıldırım, S. (2019). Temel Bilgi Teknolojileri-1 (1. Baskı). Ö. Üstün (ed.), Bilgi teknolojilerine giriş-1 (4-21 s.) Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Erzurum.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu derste öğrencinin çevre sağlığı ile ilgili konularda bilgisayarla iletişim kurma; bilgisayar ortamında tablolama yazılımı ile tablo oluşturma ve hesaplama yapabilme; veri işlemlerini yapabilme, grafikleme işlemleri; sunu hazırlama becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Tablo oluşturma, verilerin bilgisayar ortamında tablolara işlenmesi, grafiklenmesi ve yorumlanması, bilgisayar ortamında sayfa düzeninin ayarlanması, sunu hazırlanması ve teknolojinin sosyal yaşam üzerindeki etkilerinin anlaşılmasıdır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. -
    2 Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında detaylı bilgi sahibi olur -
    3 Çevre kirliliği, ölçüm ve arıtım yöntemleriyle ilgili bilgi sahibi olur. -
    4 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. -
    5 İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. -
    6 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır. 5
    7 Çevre sağlığı alanıyla ilgili sektörlerde işleyiş süreçlerini yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. -
    8 Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisine sahip olur. -
    9 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme becerisini kazanır. 4
    10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır. 5
    11 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur. -
    12 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. 5
    13 Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur. -
    14 Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster