ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çevre Yönetimi ve Çevresel Etki Değerlendirme CES213 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çevre yönetimi ile ilgili temel kavramların, bütünleşik yönetim içinde uygulanması hakkında açıklama yapar.
    2-ÇED ve tarihçesi, uygulama şekilleri ve önemini anlatır.
    3-Çevre Yönetimi, ÇED Yönetmeliğini tanımlar ve işleyişleri hakkında örnek verir.
    4-ÇED Raporlarını karşılaştırmalı olarak tartışır.
    5-ÇED süreçlerine farklı paydaşların katılımı ve bilgi edinme süreçleri hakkında örnekler verir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   99
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç Ve Öğrenim Hedefleri K1 - Ünite1
    2 Çevre Yönetimi ve Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) Konusuna İlişkin Kuramsal Temeller K1 - Ünite2
    3 Türkiye`de Çevre Yönetimi ve İlgili Kurum-Kuruluşlar K1 - Ünite3
    4 Çevre Yönetim Sistemi Standartları K1 - Ünite4
    5 ÇED Yönetmeliği ve Süreci K2 - Ünite1
    6 ÇED Yönetmeliği Maddelerinin Değerlendirilmesi K2 - Ünite2
    7 ÇED`e Tabi Projeler K2 - Ünite3
    8 ÇED Raporu Genel Formatı K2 - Ünite4
    9 ÇED Raporunun Aşamaları K2 - Ünite5
    10 ÇED Sürecinde İlgili Taraflar K2 - Ünite6
    11 Stratejik ÇED K2 - Ünite7
    12 Hukuk ve ÇED K2 - Ünite8
    13 ÇED Süreçlerine Halkın Katılımı ve Bilgi Edinme K2 - Ünite9
    14 Örnek ÇED Raporu İncelemeleri K2 - Ünite10
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Okan ÜRKER
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr Okan Ürker

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. ISO 14001 Çevre Yönetimi Sistemi. K2. Saygılı, A., (2007). Çevre Hukuku Açısından Çevre Etki Değerlendirmesi. İmaj Yayınevi, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Şengül, M., (2002). Türkiye`de ÇED ve Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği İçerik Çözümlemesi. Detay Yayıncılık, Ankara. YK2. Uygar Erdem, C., (2018). Yurttaşlar İçin ÇED Süreci Takip Rehberi. Sena Ofset, Ankara.
    Dersin Amacı Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) ve Çevre Yönetimi süreçleri, Çevre yönetim aracı olarak ÇED`in tarihçesi, dünyada ve Türkiye`de uygulanış şekilleri ile ÇED yönetmeliği hakkında genel bilgi sahibi olmak.
    Dersin İçeriği Ders, genel olarak çevre yönetiminin ve ilgili sistemlerin tanıtımı, ÇED yönetmelik maddelerinin değerlendirilmesi, ÇED süreci ve ÇED rapor örneklerinin incelenmesini içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. 5
    2 Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında detaylı bilgi sahibi olur -
    3 Çevre kirliliği, ölçüm ve arıtım yöntemleriyle ilgili bilgi sahibi olur. -
    4 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. -
    5 İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. 5
    6 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır. -
    7 Çevre sağlığı alanıyla ilgili sektörlerde işleyiş süreçlerini yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. 5
    8 Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisine sahip olur. 5
    9 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme becerisini kazanır. 4
    10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır. -
    11 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur. -
    12 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. -
    13 Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur. 5
    14 Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster