ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Afet ve Acil Durumlarda Çevre Sağlığı Önlemleri CES214 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Acil ve afet durumlarını tanımlayıp örneklendirir.
    2-Acil ve afet durumlarındaki halk sağlığı uygulamalarını tanımlar.
    3-Acil ve afet durumlarında çevreyi sağlıklı hale getirmeye yönelik faaliyetleri uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13339
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10144
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Afet ve acil durum nedir ve afetlerin gruplandırılması K1-Bölüm-10
    2 Deprem K2-Bölüm-2
    3 Heyelan, yanardağ püskürmesi, sel ve su baskını K2-Bölüm-2
    4 Orman yangını, yangın, fırtınalar ve yıldırım düşmesi K2-Bölüm-2
    5 Erozyon, toprak kayması ve kaya düşmesi, çığ K2-Bölüm-2
    6 Tayfun ve kasırga, kuraklık ve ani ısı yükselmesi K2-Bölüm-2
    7 Afet ve acil durumlarda halk sağlığı uygulamaları. K1-Bölüm-10
    8 Afet ve acil durum öncesi alınacak önlemler K1-Bölüm-10
    9 Afet ve acil durum anında acil yardım önlemleri K1-Bölüm-10
    10 Afet ve acil durumlar için acil durum çantası ve afet bölgesine gideceklerin yanında bulunması gereken malzemeler. K1-Bölüm-10
    11 Acil ve afet durumlarında başlıca çevre sağlığı hizmetleri; geçici yerleşim su ve gıda sağlığı ile ilgili önlemler. K2-Bölüm-4
    12 Acil ve afet durumlarında başlıca çevre sağlığı hizmetleri; insan dışkısı ve idrarın, evsel atıklar ve sıvı atıkların zararsızlaştırılması, afetlerde ulaşım ile ilgili özel önlemler K2-Bölüm-4
    13 Acil ve afet durumlarında başlıca çevre sağlığı hizmetleri; vektörler ve diğer hayvanların kontrolü, enkaz ve molozların uzaklaştırılması, karantina ve aşı uygulamaları. K2-Bölüm-4
    14 Acil ve afet durumlarında başlıca çevre sağlığı hizmetleri; nükleer, biyolojik, kimyasal tehlike ve acil yardım. K1-Bölüm-10
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğretim Görevlisi Elif PAÇAL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Akbaba, M. & Demirhindi, H. (2017). Temel Halk Sağlığı, Akademisyen Kitabevi. Ankara. K2. Ersoy Yılmaz, A. (2009). Afet Yönetimi 1, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin mevzuat hükümleri doğrultusunda afet ve acil durumlarda çevre sağlığı ile ilgili hizmetleri sağlığa uygun yürütebilmeleri amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Afet ve acil durum nedir ve afetlerin gruplandırılması; Deprem; Heyelan, yanardağ püskürmesi, sel ve su baskını; Orman yangını, yangın, fırtınalar ve yıldırım düşmesi; Erozyon, toprak kayması ve kaya düşmesi, çığ; Tayfun ve kasırga, kuraklık ve ani ısı yükselmesi; Afet ve acil durumlarda halk sağlığı uygulamaları; Afet ve acil durum öncesi alınacak önlemler; Afet ve acil durum anında acil yardım önlemleri; Afet ve acil durumlar için acil durum çantası ve afet bölgesine gideceklerin yanında bulunması gereken malzemeler; Acil ve afet durumlarında başlıca çevre sağlığı hizmetleri; geçici yerleşim su ve gıda sağlığı ile ilgili önlemler; Acil ve afet durumlarında başlıca çevre sağlığı hizmetleri; insan dışkısı ve idrarın, evsel atıklar ve sıvı atıkların zararsızlaştırılması, afetlerde ulaşım ile ilgili özel önlemler; Acil ve afet durumlarında başlıca çevre sağlığı hizmetleri; vektörler ve diğer hayvanların kontrolü, enkaz ve molozların uzaklaştırılması, karantina ve aşı uygulamaları; Acil ve afet durumlarında başlıca çevre sağlığı hizmetleri; nükleer, biyolojik, kimyasal tehlike ve acil yardım.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. 4
    2 Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında detaylı bilgi sahibi olur -
    3 Çevre kirliliği, ölçüm ve arıtım yöntemleriyle ilgili bilgi sahibi olur. -
    4 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. 4
    5 İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. -
    6 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır. -
    7 Çevre sağlığı alanıyla ilgili sektörlerde işleyiş süreçlerini yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. -
    8 Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisine sahip olur. 4
    9 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme becerisini kazanır. 4
    10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır. 5
    11 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur. -
    12 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. -
    13 Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur. -
    14 Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster