ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sağlık Hizmetlerinde İletişim TLT151 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-İletişimi ve iletişim öğelerini sıralar, etkin iletişim için gerekli olan koşulları kategorize eder.
    2-İletişim sürecini tanımlar ve iletişim yöntemlerini değerlendirir.
    3-İletişim ile algılama ve dinleme arasındaki ilişkileri tartışır.
    4-Çalışma ortamında personel, hasta ve hasta yakınlarıyla sağlıklı iletişim kurma yollarını tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler1511515
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3511515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   78
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,6 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı: Giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
    2 İletişim ve iletişim öğelerinin tanımlanması K1-Bölüm-2
    3 Etkin iletişim ve koşulları K1-Bölüm-1
    4 İletişim süreci, iletişim yöntemleri K2-Bölüm-2
    5 İletişim ve algılama K2-Bölüm-4
    6 İşitmek ve dinlemek- Dinleme türleri ve geri bildirim süreci K2-Bölüm-4
    7 Beden dilinin iletişimdeki rolü K1-Bölüm-4
    8 Makro-Mikro mimik okuma K1-Bölüm-4
    9 İletişim engelleri ve aşılması K1-Bölüm-4
    10 İletişimde empatik yaklaşım K1-Bölüm-5
    11 Sağlık personelinin hasta ile iletişimi K3-Bölüm-5
    12 Sağlık personelinin ekip ile iletişimi K3-Bölüm-2
    13 Sağlık personelinin işiyle ilgili yazılı ve sözlü iletişimi K3-Bölüm-1
    14 Sağlık personelinin işiyle ilgili yazılı ve sözlü iletişimi K3-Bölüm-1
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Tuğba GÜRKÖK TAN
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr Tuğba Gürkök Tan

    Ders Yardımcıları Doç. Dr. Serhat SİREKBASAN
    Kaynaklar K.1. Uluyağcı C., Eriş U. (2016) Bireyler Arası İletişim. Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayınları, Eskişehir. K.2. Karadoğan Doruk E. (2017) İletişim Bilimi. İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK.1. Danish SJ., Daugelli AR., Hauer AL. (1998) Yardım Becerileri Temel Eğitim Programı (Çev: F. Akkoyun,), Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara, 1994 2. Acar NV. Terapötik İletişim (3. Baskı), Onur Ofset, Ankara,
    Dersin Amacı Sağlıklı iletişim yöntemleri doğrultusunda, bireyin kendisini tanıması, doğru iletişim ilkelerinin farkına varması, günlük hayatta ve mesleğinde kullanabilmesi, iletişim konusunda duyarlılığın artmasının sağlanabilmesi, farklı din, kültür ve entelektüel düzeylere göre iletişim kurma prensipleri, kendini ifade etme yöntemleri üzerinde bilgi donanımına sahip olmak amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği İletişim ve iletişim öğelerinin tanımlanması, İletişim süreci, iletişim yöntemleri, Beden dilinin iletişimdeki rolü, İletişim engelleri ve aşılması, Sağlık personelinin hasta ile iletişimi, Sağlık personelinin ekip ile iletişimi, Sağlık personelinin işiyle ilgili yazılı ve sözlü iletişimi, Komuta Kontrol Merkezi ve 112 İstasyonu anonsu (Vaka Kabulü- Bildirimi- Teslimi)
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili tıbbi terim ve terminolojiye hâkim olur, tanımlamalar yapar. -
    2 Alanındaki temel bilimsel bilgiyi değerlendirir ve uygular. -
    3 Tıbbi laboratuvar araç ve gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanır, kontrollerini ve bakımlarını yapar. -
    4 Tıbbi laboratuvarlarda güvenlik kurallarını uygular, kişisel güvenlik önlemlerini alır ve güvenli laboratuvar ortamı oluşturur. -
    5 Laboratuvarda yapacağı testlerle ilgili olarak çözelti hazırlar, örnekleri analiz için hazır hale getirir, pratik uygulama yapar. -
    6 Enfeksiyon etkenlerini tanımlar, uygun dezenfeksiyon ve sterilizasyon tekniklerini uygular. -
    7 Tıbbi laboratuvar testleri için hastadan biyolojik materyal alma, bunları saklama ve transferleri konusunda gerekli bilgi ve beceriyi gösterir. -
    8 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. -
    9 Tıbbi laboratuvar çalışmalarında çevre sağlığı ve atık yönetimi tedbirlerini uygular. -
    10 Bireysel veya ekip içinde sorumluluk alır ve karşılaştığı sorunları çözer. 5
    11 Alanı ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek kendini geliştirir. -
    12 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 4
    13 Canlının yapısını ve işleyişini açıklar. -
    14 Hastalıkların oluşum mekanizmasını tanımlar, temel tanı testlerini bilir ve uygular. -
    15 Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster