Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı: Giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
|
2
|
İletişim ve iletişim öğelerinin tanımlanması
|
K1-Bölüm-2
|
3
|
Etkin iletişim ve koşulları
|
K1-Bölüm-1
|
4
|
İletişim süreci, iletişim yöntemleri
|
K2-Bölüm-2
|
5
|
İletişim ve algılama
|
K2-Bölüm-4
|
6
|
İşitmek ve dinlemek- Dinleme türleri ve geri bildirim süreci
|
K2-Bölüm-4
|
7
|
Beden dilinin iletişimdeki rolü
|
K1-Bölüm-4
|
8
|
Makro-Mikro mimik okuma
|
K1-Bölüm-4
|
9
|
İletişim engelleri ve aşılması
|
K1-Bölüm-4
|
10
|
İletişimde empatik yaklaşım
|
K1-Bölüm-5
|
11
|
Sağlık personelinin hasta ile iletişimi
|
K3-Bölüm-5
|
12
|
Sağlık personelinin ekip ile iletişimi
|
K3-Bölüm-2
|
13
|
Sağlık personelinin işiyle ilgili yazılı ve sözlü iletişimi
|
K3-Bölüm-1
|
14
|
Sağlık personelinin işiyle ilgili yazılı ve sözlü iletişimi
|
K3-Bölüm-1
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Tuğba GÜRKÖK TAN
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr Tuğba Gürkök Tan
|
Ders Yardımcıları
|
Doç. Dr. Serhat SİREKBASAN
|
Kaynaklar
|
K.1. Uluyağcı C., Eriş U. (2016) Bireyler Arası İletişim. Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayınları, Eskişehir.
K.2. Karadoğan Doruk E. (2017) İletişim Bilimi. İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK.1. Danish SJ., Daugelli AR., Hauer AL. (1998) Yardım Becerileri Temel Eğitim Programı (Çev: F. Akkoyun,), Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara, 1994 2. Acar NV. Terapötik İletişim (3. Baskı), Onur Ofset, Ankara,
|
Dersin Amacı
|
Sağlıklı iletişim yöntemleri doğrultusunda, bireyin kendisini tanıması, doğru iletişim ilkelerinin farkına varması, günlük hayatta ve mesleğinde kullanabilmesi, iletişim konusunda duyarlılığın artmasının sağlanabilmesi, farklı din, kültür ve entelektüel düzeylere göre iletişim kurma prensipleri, kendini ifade etme yöntemleri üzerinde bilgi donanımına sahip olmak amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
İletişim ve iletişim öğelerinin tanımlanması, İletişim süreci, iletişim yöntemleri, Beden dilinin iletişimdeki rolü, İletişim engelleri ve aşılması, Sağlık personelinin hasta ile iletişimi, Sağlık personelinin ekip ile iletişimi, Sağlık personelinin işiyle ilgili yazılı ve sözlü iletişimi, Komuta Kontrol Merkezi ve 112 İstasyonu anonsu (Vaka Kabulü- Bildirimi- Teslimi)
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili tıbbi terim ve terminolojiye hâkim olur, tanımlamalar yapar.
|
-
|
2
|
Alanındaki temel bilimsel bilgiyi değerlendirir ve uygular.
|
-
|
3
|
Tıbbi laboratuvar araç ve gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanır, kontrollerini ve bakımlarını yapar.
|
-
|
4
|
Tıbbi laboratuvarlarda güvenlik kurallarını uygular, kişisel güvenlik önlemlerini alır ve güvenli laboratuvar ortamı oluşturur.
|
-
|
5
|
Laboratuvarda yapacağı testlerle ilgili olarak çözelti hazırlar, örnekleri analiz için hazır hale getirir, pratik uygulama yapar.
|
-
|
6
|
Enfeksiyon etkenlerini tanımlar, uygun dezenfeksiyon ve sterilizasyon tekniklerini uygular.
|
-
|
7
|
Tıbbi laboratuvar testleri için hastadan biyolojik materyal alma, bunları saklama ve transferleri konusunda gerekli bilgi ve beceriyi gösterir.
|
-
|
8
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
|
-
|
9
|
Tıbbi laboratuvar çalışmalarında çevre sağlığı ve atık yönetimi tedbirlerini uygular.
|
-
|
10
|
Bireysel veya ekip içinde sorumluluk alır ve karşılaştığı sorunları çözer.
|
5
|
11
|
Alanı ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek kendini geliştirir.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
4
|
13
|
Canlının yapısını ve işleyişini açıklar.
|
-
|
14
|
Hastalıkların oluşum mekanizmasını tanımlar, temel tanı testlerini bilir ve uygular.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
|
-
|