ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çevre Bilinci TLT159 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-İnsan, doğa ve çevre ilişkisini tartışır.
    2-Çevre problemlerini tanımlar.
    3-Çevre problemlerine dair çözümleri değerlendirir.
    4-Küresel çevre sağlığı sorunlarını tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler2011515
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   83
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,77 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı, giriş, amaç ve öğrenim hedefleri K1-Bölüm-1
    2 Çevre sağlık ilişkisi K1-Bölüm-1
    3 Temel çevre sorunları ve nedenleri K1-Bölüm-2
    4 Küresel çevre sağlığı sorunları K1-Bölüm-2
    5 Küresel ısınma ve iklim değişimi K2-Bölüm-5
    6 İnsan ve çevre ilişkisi bağlamında tüketim kültürü K1-Bölüm-1
    7 Radyasyon kirliliği K2-Bölüm-2
    8 Toprak ve su kirliliği K2-Bölüm-1 K2-Bölüm-3
    9 Hava kirliliği K2-Bölüm-4
    10 Gürültü kirliliği K1-Bölüm-2
    11 Doğal kaynaklar ve çevre ekonomisi K1-Bölüm-1
    12 Biyolojik çeşitlilik K1-Bölüm-1
    13 Hayvan hakları yaban hayatı K1-Bölüm-1
    14 Temel çevre sorunlarının çözümüne ilişkin öneriler K1-Bölüm-1 K1-Bölüm-2 K1-Bölüm-3
    Ön Koşul None
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Celal Tuğrul ZEYREK
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr Celal Tuğrul Zeyrek

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Görmez K (2010) Çevre Sorunları. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara K2. Çınar Ö (2013) Çevre Kirliliği ve Kontrolü. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
    Yardımcı Kitap YK1. Ameco Environmenta l Services. (2005). Stratejik Çevresel Değerlendirme (SÇD) hakkında Taslak Türk Yönetmeliğini uygulama için Pratik El Kitabı. TC Çevre ve Orman Bakanlığı, TC Kültür ve Turizm Bakanlığı. Ankara.
    Dersin Amacı Öğrencilere çağdaş çevre sorunlarının çeşitlerini, boyutlarını ve etkilerini kavramlarla birlikte anlama kabiliyeti kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Çevre, sağlık ve insan ilişkisi, çevre sorunları ve çözüm yöntemleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili tıbbi terim ve terminolojiye hâkim olur, tanımlamalar yapar. -
    2 Alanındaki temel bilimsel bilgiyi değerlendirir ve uygular. -
    3 Tıbbi laboratuvar araç ve gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanır, kontrollerini ve bakımlarını yapar. -
    4 Tıbbi laboratuvarlarda güvenlik kurallarını uygular, kişisel güvenlik önlemlerini alır ve güvenli laboratuvar ortamı oluşturur. 2
    5 Laboratuvarda yapacağı testlerle ilgili olarak çözelti hazırlar, örnekleri analiz için hazır hale getirir, pratik uygulama yapar. -
    6 Enfeksiyon etkenlerini tanımlar, uygun dezenfeksiyon ve sterilizasyon tekniklerini uygular. -
    7 Tıbbi laboratuvar testleri için hastadan biyolojik materyal alma, bunları saklama ve transferleri konusunda gerekli bilgi ve beceriyi gösterir. -
    8 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. -
    9 Tıbbi laboratuvar çalışmalarında çevre sağlığı ve atık yönetimi tedbirlerini uygular. 5
    10 Bireysel veya ekip içinde sorumluluk alır ve karşılaştığı sorunları çözer. -
    11 Alanı ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek kendini geliştirir. -
    12 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. -
    13 Canlının yapısını ve işleyişini açıklar. -
    14 Hastalıkların oluşum mekanizmasını tanımlar, temel tanı testlerini bilir ve uygular. -
    15 Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster