Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Maddenin Özellikleri ve Ölçümü
|
K1-Bölüm 1: sf:1-22
K2-Bölüm 1: sf: 1-26
|
2
|
Atomlar ve Atom Kuramı
|
K1-Bölüm 2: sf:33-56
K2-Bölüm 2: sf: 27-47
|
3
|
Kimyasal Bileşikler
|
K1-Bölüm 3: sf:65-98
K2-Bölüm 3: sf: 48-66
K2-Bölüm 4: sf: 67-86
|
4
|
Kimyasal Tepkimeler
|
K1-Bölüm 4: sf:107-128
K2-Bölüm 13: sf: 334-366
K2-Bölüm 14: sf: 367-411
|
5
|
Sulu Çözelti Tepkimelerine Giriş
|
K1-Bölüm 5: sf:139-164
K2-Bölüm 12 sf: 302-333
|
6
|
Gazlar
|
K1-Bölüm 6: sf:175-210
K2-Bölüm 10: sf: 222-262
|
7
|
Termokimya
|
K1-Bölüm 7: sf:220-254
K2-Bölüm 5: sf: 87-113
|
8
|
Atmosfer Gazları ve Hidrojen
|
K1-Bölüm 8: sf:266-290
K2-Bölüm 21: sf: 584-608
|
9
|
Atomun Elektron Yapısı
|
K1-Bölüm 9: sf:297-346
K2-Bölüm 6: sf: 114-150
|
10
|
Periyodik Çizelge ve Bazı Atom Özellikleri
|
K1-Bölüm 10: sf:356-380
K2-Bölüm 2: sf: 27-47
|
11
|
Kimyasal Bağ I: Temel Kavramlar
|
K1-Bölüm 11: sf:388-426
K2-Bölüm 8: sf: 174-197
|
12
|
Kimyasal Bağ II: Bağ Kuramları
|
K1-Bölüm 12: sf:435-470
K2-Bölüm 9: sf: 198-221
|
13
|
Sıvılar, Katılar ve Moleküller Arası Kuvvetler
|
K1-Bölüm 13: sf: 478-524
K2-Bölüm 11: sf: 263-301
|
14
|
Çözeltiler ve Fiziksel Özellikler
|
K1-Bölüm 14: sf:534-568
K2-Bölüm 12: sf: 302-333
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr.Ebru KILIÇAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr.Öğr.Üyesi Melike BİLGİ KAMAÇ
|
Kaynaklar
|
K1- Petrucci, H. Genel Kimya İlkeler ve Modern Uygulamalar. (8.Baskı).
K2- Mortimer, C. E. (1979). Chemistry A Conceptual Approach, D.Van Nostrand Company. (4th ed.). New York
K3- Tunalı, N. K., & Aras, N. K. Kimya Temel Kavramlar. (13.Baskı). Başarı yayınları, İstanbul.
K4- Petrucci, R.H., & Harwood, W. S. (1994). Genel Kimya. (6. Baskı). Palme yayıncılık, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilere madde ve kimya ilişkisi ile kimyasal kanun ve kavramları öğretmek. Öğrencilere formül ve denklemlerle ilgili hesaplamaları öğretmek. Öğrencilere madde ve malzemenin yapısını ve yapısında meydana gelen değişimleri göstermek. Öğrencilerin ihtiyacı olan çözeltileri hazırlayabilmeyi ve çözeltilerin özelliklerini öğretmek. Öğrenciye kimyanın tıbbi laboratuvar teknikerliğinde kullanılabilirliğini sağlamak
|
Dersin İçeriği
|
Kimyanın yaşantımızdaki yeri ve önemi, madde ve kimya, kimyanın temel kanunları, atom ve molekül ağırlığı, mol, Avogadro sayısı, kimyasal hesaplamalar, semboller, formüller ve denklemler, katılar, kimyasal termodinamik, reaksiyon hızı ve denge, çözeltiler, sulu çözeltilerde denge, elektrokimya ve korozyon, periyodik cetvel ve atomun yapısı, kimyasal bağ, redoks reaksiyonları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili tıbbi terim ve terminolojiye hâkim olur, tanımlamalar yapar.
|
4
|
2
|
Alanındaki temel bilimsel bilgiyi değerlendirir ve uygular.
|
5
|
3
|
Tıbbi laboratuvar araç ve gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanır, kontrollerini ve bakımlarını yapar.
|
-
|
4
|
Tıbbi laboratuvarlarda güvenlik kurallarını uygular, kişisel güvenlik önlemlerini alır ve güvenli laboratuvar ortamı oluşturur.
|
-
|
5
|
Laboratuvarda yapacağı testlerle ilgili olarak çözelti hazırlar, örnekleri analiz için hazır hale getirir, pratik uygulama yapar.
|
4
|
6
|
Enfeksiyon etkenlerini tanımlar, uygun dezenfeksiyon ve sterilizasyon tekniklerini uygular.
|
-
|
7
|
Tıbbi laboratuvar testleri için hastadan biyolojik materyal alma, bunları saklama ve transferleri konusunda gerekli bilgi ve beceriyi gösterir.
|
-
|
8
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
|
5
|
9
|
Tıbbi laboratuvar çalışmalarında çevre sağlığı ve atık yönetimi tedbirlerini uygular.
|
-
|
10
|
Bireysel veya ekip içinde sorumluluk alır ve karşılaştığı sorunları çözer.
|
5
|
11
|
Alanı ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek kendini geliştirir.
|
4
|
12
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
4
|
13
|
Canlının yapısını ve işleyişini açıklar.
|
2
|
14
|
Hastalıkların oluşum mekanizmasını tanımlar, temel tanı testlerini bilir ve uygular.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
|
5
|