ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Mesleki Sorumluluk ve Etik TLT156 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Etik kavramını ve ilkelerini tanımlar.
    2-Etik ve Ahlak kavramlarının arasındaki farkları sıralar.
    3-Meslek hayatında karşılaşabileceği etik sorunları analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler20188
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011414
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı: Giriş, amaç ve öğrenim hedefleri K1- Bölüm- 1
    2 Etiğin tanımı ve tarihçesi K1- Bölüm- 1
    3 Temel etik ilkeler K2- Bölüm- 4
    4 Etik ve ahlak kavramları K1- Bölüm- 1
    5 Deontoloji, tıp etiği, biyoetik K1- Bölüm- 2
    6 Sağlık çalışanı hakları K3- Sayfa 118-142
    7 Hasta hakları K3- Sayfa 118-142
    8 Meslek etiği K1- Bölüm- 4
    9 Etik kurullar ve karar verme süreci K4- Bölüm- 7
    10 İyi laboratuvar uygulamaları K2- Bölüm- 9
    11 Kanser ve etik boyutu K5- Bölüm- 13
    12 Organ nakli ve etik boyutu K5- Bölüm- 15
    13 Ötenazi ve etik boyutu K5- Bölüm-16
    14 Örnek etik sorunların tartışılması K5- Vakalar Bölümü
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül OĞLAKÇI İLHAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Kutlu, H.A. (2015). Meslek Etiği, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. K2. Demirhan E. A. (Ed.) (2003). Çağdaş Tıp Etiği, Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara K3. Oğuz, Y. N., Tepe, H., Büken, N. Ö., & Kucur, D. K. (2005). Biyoetik terimleri sözlüğü. Türkiye Felsefe Kurumu, Ankara K4. Demirhan Erdemir, A., Sezgin, G., Usmanbaş, Ö., & Şaylıgil, Ö. (2019). Çağdaş Klinik Etik: 21. Yüzyılda Olgu Örnekleriyle. Nobel Tıp Kitabevi, Ankara K5. Çobanoğlu, N. (2009). Kuramsal ve Uygulamalı Tıp Etiği, Eflatun Yayınevi, Ankara
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilere meslek etiği üzerine bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Etiğin tanımı ve tarihçesi, temel etik ilkeler, etik ve ahlak kavramları, deontoloji, tıp etiği, biyoetik, sağlık çalışanı hakları, hasta hakları, meslek etiği, etik kurullar ve karar verme süreci, iyi laboratuvar uygulamaları, kanser ve etik boyutu, organ nakli ve etik boyutu, ötenazi ve etik boyutu, örnek etik sorunların tartışılması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili tıbbi terim ve terminolojiye hâkim olur, tanımlamalar yapar. -
    2 Alanındaki temel bilimsel bilgiyi değerlendirir ve uygular. 4
    3 Tıbbi laboratuvar araç ve gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanır, kontrollerini ve bakımlarını yapar. -
    4 Tıbbi laboratuvarlarda güvenlik kurallarını uygular, kişisel güvenlik önlemlerini alır ve güvenli laboratuvar ortamı oluşturur. -
    5 Laboratuvarda yapacağı testlerle ilgili olarak çözelti hazırlar, örnekleri analiz için hazır hale getirir, pratik uygulama yapar. -
    6 Enfeksiyon etkenlerini tanımlar, uygun dezenfeksiyon ve sterilizasyon tekniklerini uygular. -
    7 Tıbbi laboratuvar testleri için hastadan biyolojik materyal alma, bunları saklama ve transferleri konusunda gerekli bilgi ve beceriyi gösterir. -
    8 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. -
    9 Tıbbi laboratuvar çalışmalarında çevre sağlığı ve atık yönetimi tedbirlerini uygular. -
    10 Bireysel veya ekip içinde sorumluluk alır ve karşılaştığı sorunları çözer. 4
    11 Alanı ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek kendini geliştirir. 4
    12 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 5
    13 Canlının yapısını ve işleyişini açıklar. -
    14 Hastalıkların oluşum mekanizmasını tanımlar, temel tanı testlerini bilir ve uygular. -
    15 Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster