ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilim İnsanları ve Buluşları TLT160 GÜZ-BAHAR 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilimin tanımını yapar.
    2-Bilimin özelliklerini sıralar.
    3-Bilimin tarihini tartışır.
    4-Laboratuvar alanındaki buluşları yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler20188
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011414
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   88
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,93 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri K1- Bölüm- 1
    2 Bilim ve bilim insanı nedir? K1- Bölüm- 1
    3 Bilimin tarih içindeki gelişimi K1- Bölüm- 1
    4 Bilime farklı yaklaşımlar K1- Bölüm- 2
    5 Bilimin özellikleri K1- Bölüm- 3
    6 Bilimin değeri K1- Bölüm- 4
    7 Önemli bilim insanları ve buluşları K2- Sayfa 1-50
    8 Laboratuvar alanında yapılan buluşlar I K2- Sayfa 50-100
    9 Laboratuvar alanında yapılan buluşlar II K2- Sayfa 100-150
    10 İlgi duydukları bilim adamları hakkında literatür taraması -I K2- Sayfa 150-200
    11 İlgi duydukları bilim adamları hakkında literatür taraması- II K2- Sayfa 250-300
    12 İlgi duydukları bilim adamları hakkında literatür taraması- III K2- Sayfa 350-400
    13 İlgi duydukları bilim adamları hakkında literatür taraması- IV K2- Sayfa 450-500
    14 İlgi duydukları bilim adamları hakkında literatür taraması- V K2- Sayfa 550-600
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül OĞLAKÇI İLHAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Ergün, M. (2019). Bilim Felsefesi. Pegem yayınları, Ankara. K2. Asimoc, I. (2006). Bilim ve buluşlar tarihi. İmge Kitabevi Yayınları, Ankara
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Sağlık bilimleri ve laboratuvar alanındaki önemli bilim insanları ve buluşları hakkında bilgi sahibi olunması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Bilim ve bilim insanı nedir?, Bilimin tarih içindeki gelişimi, Bilime farklı yaklaşımlar, Bilimin özellikleri, Bilimin değeri, Önemli bilim adamları ve buluşları I, Laboratuvar alanında yapılan buluşlar, İlgi duydukları bilim adamları hakkında literatür taraması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili tıbbi terim ve terminolojiye hâkim olur, tanımlamalar yapar. -
    2 Alanındaki temel bilimsel bilgiyi değerlendirir ve uygular. 4
    3 Tıbbi laboratuvar araç ve gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanır, kontrollerini ve bakımlarını yapar. -
    4 Tıbbi laboratuvarlarda güvenlik kurallarını uygular, kişisel güvenlik önlemlerini alır ve güvenli laboratuvar ortamı oluşturur. -
    5 Laboratuvarda yapacağı testlerle ilgili olarak çözelti hazırlar, örnekleri analiz için hazır hale getirir, pratik uygulama yapar. -
    6 Enfeksiyon etkenlerini tanımlar, uygun dezenfeksiyon ve sterilizasyon tekniklerini uygular. -
    7 Tıbbi laboratuvar testleri için hastadan biyolojik materyal alma, bunları saklama ve transferleri konusunda gerekli bilgi ve beceriyi gösterir. -
    8 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. -
    9 Tıbbi laboratuvar çalışmalarında çevre sağlığı ve atık yönetimi tedbirlerini uygular. -
    10 Bireysel veya ekip içinde sorumluluk alır ve karşılaştığı sorunları çözer. -
    11 Alanı ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek kendini geliştirir. 5
    12 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. -
    13 Canlının yapısını ve işleyişini açıklar. -
    14 Hastalıkların oluşum mekanizmasını tanımlar, temel tanı testlerini bilir ve uygular. -
    15 Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster