Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Fitoterapinin tanımı,tarihsel gelişimi, günümüzdeki durumu
|
K-1-Bölüm-1
K-2-Bölüm-2
|
2
|
Bitkisel ilaçların hazırlanması ve Kullanım şekilleri
|
K-2-Bölüm-6- Bölüm-9
|
3
|
Fitoterapotik Bileşenlerin Kimyası ve Sınıflandırılması
|
K-1-Bölüm-10
K-2-Bölüm-7
|
4
|
Fitoterapide kullanılan bitkiler 1
|
K-3-Bölüm-1,2,4,5,6,7,10, 13,15,17, 20,24
|
5
|
Fitoterapide kullanılan bitkiler 2
|
K-3- Bölüm-28, 35, 37, 38, 43, 45, 48, 58
|
6
|
Fitoterapide kullanılan bitkiler 3
|
K-3-Bölüm-68, 72, 80, 96, 89, 106, 117
|
7
|
Fitoterapide kullanılan bitkiler 4
|
K-2-Bölüm-15
|
8
|
Aromaterapi ve tarihçesi
|
K-4 -Sayfa-16- 37
|
9
|
Sabit ve uçucu yağlar
|
K-4-Sayfa-38- 49
|
10
|
Aromaterapide kullanılan bitkiler 1
|
K-4 -Sayfa- 99- 114
|
11
|
Aromaterapide kullanılan bitkiler 2
|
K-4-Sayfa-129-135/ 141-143
|
12
|
Aromaterapide kullanılan bitkiler 3
|
K-4-Sayfa-158- 165
|
13
|
Aromaterapide kullanılan bitkiler 4
|
K-4-Sayfa-167- 184
|
14
|
Aromaterapide kullanılan bitkiler 5
|
K-4-Sayfa-264- 281
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Ayşenur YILMAZ KABACA
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K-1 Ramzan, I. (2019). Fitoterapi Etik Güvenilirlik ve Mevzuat. (1. Baskı). Akademisyen Kitapevi, Ankara
K-2 Baytop, T. (2021). Türkiye?de Bitkiler ile Tedavi Geçmişte ve Bugün. (3. Baskı). Nobel Tıp Kıtapevler, Ankara
K-3 Demirezer, Ö. &Ersöz, T., Saraçoğlu, İ. &Şene,r B.& Köroğlu, A.& Yalçın, F. N. (2017). Tedavide Kullanılan Bitkiler FFD Monografları. (3. Baskı). Akademisyen Kitapevi, Ankara
K-4 Tokoğlu, S. (2017). Organik Eczanemin Aroma Kokulu Bahçesi. (1. Baskı). Libros Yayıncılık, İstanbul
|
Yardımcı Kitap
|
YK-1 Yeşilada, E. (2020). Bitkilerin Sağlık Sırları, Nobel Tıp Kıtapevi, İstanbul
YK-2 Pamuk, A. (1970). Şifalı Bitkiler ve Emraz. (1. Baskı). İleri Sasnat Matbası, İstanbul
YK-3 Özata N. (2019). Fitoterapi ve Aromaterapi. (1. Baskı). İstanbul Tıp Kitapevleri, İstanbul
|
Dersin Amacı
|
Bu ders öğrencilere doğada bulunan tıbbi ve aromatik bitki türlerinden tıbbi açıdan nasıl yararlanabileceklerini ve öğrenilen bu bilgilerin başkalarına nasıl aktarılması gerektiğini, doğada bulunan türlerin ve tıbbi ve aromatik bitkilerin Türkiye`nin kültüründe nasıl yer alacağını öğretmeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Fitoterapinin tanımı, tarihsel gelişimi, günümüzdeki durumu, Bitkisel ilaçların hazırlanması ve kullanım şekilleri, Fitoterapotik bileşenlerin kimyası ve sınıflandırılması, Halk arasında kullanılan şifalı bitkiler ve reçete uygulaması. Halk arasında kullanılan şifalı bitkiler ve reçete uygulaması. Halk arasında kullanılan şifalı bitkiler ve reçete uygulaması, Halk arasında kullanılan şifalı bitkiler ve reçete uygulaması, Halk arasında kullanılan şifalı bitkiler ve reçete uygulaması, Aromaterapi tanımı ve tarihsel gelişimi, Sabit ve uçucu yağlar, Aromaterapide kullanılan bitkisel formüller, Aromaterapide kullanılan bitkisel formüller, Aromaterapide kullanılan bitkisel formüller, Aromaterapide kullanılan bitkisel formüller, Aromaterapide kullanılan bitkisel formüller,
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili tıbbi terim ve terminolojiye hâkim olur, tanımlamalar yapar.
|
-
|
2
|
Alanındaki temel bilimsel bilgiyi değerlendirir ve uygular.
|
5
|
3
|
Tıbbi laboratuvar araç ve gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanır, kontrollerini ve bakımlarını yapar.
|
-
|
4
|
Tıbbi laboratuvarlarda güvenlik kurallarını uygular, kişisel güvenlik önlemlerini alır ve güvenli laboratuvar ortamı oluşturur.
|
-
|
5
|
Laboratuvarda yapacağı testlerle ilgili olarak çözelti hazırlar, örnekleri analiz için hazır hale getirir, pratik uygulama yapar.
|
-
|
6
|
Enfeksiyon etkenlerini tanımlar, uygun dezenfeksiyon ve sterilizasyon tekniklerini uygular.
|
-
|
7
|
Tıbbi laboratuvar testleri için hastadan biyolojik materyal alma, bunları saklama ve transferleri konusunda gerekli bilgi ve beceriyi gösterir.
|
-
|
8
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
|
4
|
9
|
Tıbbi laboratuvar çalışmalarında çevre sağlığı ve atık yönetimi tedbirlerini uygular.
|
-
|
10
|
Bireysel veya ekip içinde sorumluluk alır ve karşılaştığı sorunları çözer.
|
3
|
11
|
Alanı ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek kendini geliştirir.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
-
|
13
|
Canlının yapısını ve işleyişini açıklar.
|
-
|
14
|
Hastalıkların oluşum mekanizmasını tanımlar, temel tanı testlerini bilir ve uygular.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
|
3
|