Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sunum Kavramı-İyi bir Konuşmacı ve İyi Bir Konuşmanın Özellikleri
|
K-1- Bölüm -1
|
2
|
Sunum Konusunun Belirlenmesi
|
K-1-Bölüm -3
|
3
|
Dinleyici Analizinin Gerçekleştirilmesi ve Sunum Yeri ve Zamanın Belirlenmesi
|
K-1-Bölüm-4-5
|
4
|
Sunum Türleri-Sunum Biçimine Karar Verilmesi
|
K-1-Bölüm -6
K-2- Bölüm-13
|
5
|
Sunumun Giriş Bölümünün Hazırlanması- Genel Sunum Planın Hazırlanması
|
K-1- Bölüm-7-8
K-2- Bölüm-14
|
6
|
Sunumun Gelişme ve Sonuç Bölümünün Hazırlanması
|
K-1-Bölüm-9-10
|
7
|
Sunumda Soru Sorma ve Sorulara Yanıt Verme
|
K-1-Bölüm-11
|
8
|
Sunumda Sesin Doğru ve Etkili Kullanımı- Sunumda Beden Dilinin Kullanılması
|
K-1 Bölüm-13-14
|
9
|
Sunum hazırlama: Powerpoint ile sunum hazırlama konusunda bilinmesi gerekenler- I
|
K-1-Bölüm-1-3
|
10
|
Sunum hazırlama: Powerpoint ile sunum hazırlama konusunda bilinmesi gerekenler- II
|
K-1-Bölüm-4-6
|
11
|
Sunum hazırlama: Powerpoint ile sunum hazırlama konusunda bilinmesi gerekenler- III
|
K-1-Bölüm-7-10
|
12
|
Ödev- Grup Sunumları- I
|
|
13
|
Ödev- Grup Sunumları- II
|
|
14
|
Ödev- Grup Sunumları- III
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Ayşenur YILMAZ KABACA
|
Dersi Verenler
|
1-)Öğretim Görevlisi Ayşenur Yılmaz Kabaca
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K-1 Gürüz, D., Eğinli, A. T. (2016). Etkili Sunum Teknikleri. (3. Baskı). Detay Yayıncılık, Ankara
K-2 Fry, C. & Cox, J. & Lambert, J. (2011). Adım Adım Microsoft Office Professional 2010. (1. Baskı). Arkadaş Yayınevi, Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Sunum teknikleri dersinin amacı öğrencilerin iyi tasarlanmış sunumlar hazırlayarak daha etkili birer konuşmacı olmalarını sağlamaktır. Ders iyi ve etkili bir sunumun hazırlanması, görsel araçların kullanımı, uygun vücut dili ve konuşma teknikleri konuları ile konuşma esnasında yaşanan kaygıların ortadan kaldırılmasına yönelik geliştirilebilecek teknikleri kapsamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Sunum Kavramı-İyi bir Konuşmacı ve İyi Bir Konuşmanın Özellikleri , Sunum Konusunun Belirlenmesi, Dinleyici Analizinin Gerçekleştirilmesi ve Sunum Yeri ve Zamanın Belirlenmesi , Sunum Türleri-Sunum Biçimine Karar Verilmesi, Sunumun Giriş Bölümünün Hazırlanması- Genel Sunum Planının Hazırlanması, Sunumun Gelişme ve Sonuç Bölümünün Hazırlanması, Sunumda Soru Sorma ve Sorulara Yanıt Verme, Sunumda Sesin Doğru ve Etkili Kullanımı- Sunumda Beden Dilinin Kullanılması , Sunum hazırlama: Powerpoint ile sunum hazırlama konusunda bilinmesi gerekenler, Sunum hazırlama: Powerpoint ile sunum hazırlama konusunda bilinmesi gerekenler, Sunum hazırlama: Powerpoint ile sunum hazırlama konusunda bilinmesi gerekenler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili tıbbi terim ve terminolojiye hâkim olur, tanımlamalar yapar.
|
-
|
2
|
Alanındaki temel bilimsel bilgiyi değerlendirir ve uygular.
|
-
|
3
|
Tıbbi laboratuvar araç ve gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanır, kontrollerini ve bakımlarını yapar.
|
-
|
4
|
Tıbbi laboratuvarlarda güvenlik kurallarını uygular, kişisel güvenlik önlemlerini alır ve güvenli laboratuvar ortamı oluşturur.
|
-
|
5
|
Laboratuvarda yapacağı testlerle ilgili olarak çözelti hazırlar, örnekleri analiz için hazır hale getirir, pratik uygulama yapar.
|
-
|
6
|
Enfeksiyon etkenlerini tanımlar, uygun dezenfeksiyon ve sterilizasyon tekniklerini uygular.
|
-
|
7
|
Tıbbi laboratuvar testleri için hastadan biyolojik materyal alma, bunları saklama ve transferleri konusunda gerekli bilgi ve beceriyi gösterir.
|
-
|
8
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
|
3
|
9
|
Tıbbi laboratuvar çalışmalarında çevre sağlığı ve atık yönetimi tedbirlerini uygular.
|
-
|
10
|
Bireysel veya ekip içinde sorumluluk alır ve karşılaştığı sorunları çözer.
|
4
|
11
|
Alanı ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek kendini geliştirir.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
5
|
13
|
Canlının yapısını ve işleyişini açıklar.
|
-
|
14
|
Hastalıkların oluşum mekanizmasını tanımlar, temel tanı testlerini bilir ve uygular.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
|
-
|