ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    BAKIMVERENLERDE ÇATIŞMA VE STRES YÖNETİMİ YBP207 GÜZ-BAHAR 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bakım yükü kavramını tanımlar
    2-Yaşlıya bakım vermenin olumsuz yönleri ile kişiye kazandıracağı güçlü yönleri karşılaştırır.
    3-Bakımverenlerin karşılaştıkları stres kaynaklarını açıklar.
    4-Bakımverenlerin iyi oluşlarını artırmaya yönelik müdahaleleri planlar.
    5-Bakımveren tükenmişliğinin azaltılmasına yönelik müdahaleleri geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   79
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,63 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri.
    2 Yaşlı ile beraber yaşamak. Yaşlı yakını ile profesyonel bakıcı arasındaki faklar
    3 Bakımverenlerin hayatlarına doğru yolculuk
    4 Bakımverme işinde sosyal ve kültürel faktörler
    5 Bakımverenlerin stresle baş etme stratejileri
    6 İyi oluş
    7 Bakımveren iyi oluşunu geliştirici faktörler
    8 Tükenmişlik
    9 Bakımveren tükenmişliğinin azaltılmasına yönelik müdahaleler
    10 Problem çözme becerilerinin geliştirilmesi
    11 Stres ve başarılı yaşlanma
    12 Stres yönetiminde serbest zaman etkinliklerini kullanma
    13 Yaşlılarla yaşanan çatışmada çözüm yaklaşımları
    14 Bireyler arası çatışma yönetim yolları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi T. Barış DEĞER, Dr. Öğr. Üyesi H. Seval GÖNDEREN ÇAKMAK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Türküm A.S. (Editör). Yaşlılarda Çatışma ve Stres Yönetimi-2. Anadolu Üniversitesi Yayınları. 2. Baskı, 2016.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bakımverenlerin yaşadıkları psikolojik stresin farkında olarak, bakımverenlerin iyi oluşlarını artıracak, tükenmişliklerini azaltacak ve stresle başa çıkmalarını kolaylaştıracak yöntemler konusunda öğrencilere bilgi ve davranış kazandırmak amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Yaşlı ile beraber yaşamak.. Yaşlı yakını ile profesyonel bakıcı arasındaki faklar.. Bakımverenlerin hayatlarına doğru yolculuk. Bakımverme işinde sosyal ve kültürel faktörler . Bakımverenlerin stresle baş etme stratejileri İyi oluş. Bakımveren iyi oluşunu geliştirici faktörler. Tükenmişlik. Bakımveren tükenmişliğinin azaltılmasına yönelik müdahaleler.. Problem çözme becerilerinin geliştirilmesi. Stres ve başarılı yaşlanma. Stres yönetiminde serbest zaman etkinliklerini kullanma.. Yaşlılarla yaşanan çatışmada çözüm yaklaşımları. Bireyler arası çatışma yönetim yolları.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel sağlık bilimleri konusunda genel bir bilgiye sahip olur ve gerektiğinde mesleğinde kullanabilir. 3
    2 Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olur, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. 5
    3 Yaşlı Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini ve ihtiyaçlarını fark edebilir, sorunları saptar ve çözüm önerileri geliştirir. 5
    4 Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri, bilgi ve iletişim teknolojilerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. -
    5 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip bir birey olarak, alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olup gelişmeleri izleyebilir. -
    6 Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda diğer sağlık ekibi üyeleri ve farklı disiplinlerden profesyonellerle ile işbirliği içinde çalışabilir. 3
    7 Birey olarak görev hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönet-melik ve mevzuatı bilir ve uygun davranır. -
    8 Sağlıklı beslenme kuralları, yeterli ve dengeli beslenme, yaşlılarda beslenme ilkeleri, yaşlılıkta beslenmenin önemi, yaşlılıkta sık görülen sağlık sorunları ve hastalıklarda beslenme ilkelerini bilir. -
    9 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir, kendisine verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 2
    10 Özel durum ve hastalıklara sahip yaşlılara bakım konusunda temel bilgiye sahip olur. -
    11 İlk yardım, halk sağlığı, çevre koruma konularında temel bilgiye sahip olur. -
    12 Yaşlı bireyin aile üyeleri ve yakınlarıyla etkili iletişim kurabilir, yaşlıyı istismardan korur, aileyi ve ilgili kurumları bu konuda bilgilendirir. 5
    13 Temel ilaç bilgisine sahip olur, yaşlının kullanmakta olduğu ilaçları düzenler, yaşlılarda uygunsuz ilaç kullanımının azaltılabilmesi için ekip üyeleri ile karşılıklı iletişim ve geri bildirimin sağlar. -
    14 Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar. -
    15 Yaşlıların planlanan rehabilitasyon programını uygulamaya yardım edebilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster