Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
|
2
|
Sosyal psikoloji nedir? Sosyal psikolojinin tarihsel gelişimi
|
K1-Bölüm-1
|
3
|
Sosyal psikoloji araştırmalarında yöntem
|
K1-Bölüm-2
|
4
|
Sosyal etki, uyma ve itaat davranışları
|
K1-Bölüm-3
|
5
|
Sosyal algı
|
K1-Bölüm-7
|
6
|
Tutumlar ve tutum değişimi kuramları
|
K1-Bölüm-4
K1-Bölüm-5
|
7
|
İletişim ve propaganda: tutum değiştirme süreci
|
K1-Bölüm-6
|
8
|
Güç, lider ve liderlik
|
YK1-Bölüm-5
|
9
|
Grup yapısı, dinamiği ve süreçleri
|
K1-Bölüm-8
|
10
|
Benlik
|
K1-Bölüm-10
|
11
|
Kişiler arası çekim
|
K2-Bölüm-10
|
12
|
Toplum yanlısı davranışlar: neden yardım ederiz?
|
K2-Bölüm-11
|
13
|
Saldırganlık
|
K2-Bölüm-12
|
14
|
Ön yargı
|
K2-Bölüm-13
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Hasan ÇERÇİOĞLU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Günümüzde İnsan ve İnsanlar; Sosyal Psikolojiye Giriş, Evrim Yayınevi, İstanbul.
K2. Aronson, E., Wilson, T. D., Akert, R. M. (2012). Sosyal Psikoloji, Kaknüs Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Sakallı, N. (2016). Sosyal Etkiler: Kim Kimi Nasıl Etkiler?, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Sosyal psikolojinin temel kavramlarına ve kuramlarına giriş yapmak ve sosyal psikolojik süreçlerin kavranması suretiyle öğrencileri; içinde bulundukları toplumu ve kendilerini daha iyi tanıma ve anlama, toplumun insan davranışlarını nasıl etkileyebileceği, ayrıca davranışların nedenlerinin neler olabileceği konularında bilgilendirmek, bu dersin amacını oluşturmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Sosyal psikolojik terimler, kavramlar, kuramlar, modeller (sosyal etki, uyma, itaat, sosyal algı, tutumlar, tutum değişimi, güç, liderlik, grup yapısı, benlik, saldırganlık, ön yargı vb.), sosyal psikoloji alanına ait araştırma metodolojisi ve sosyal bir bilim olarak ortaya çıkan sosyal psikolojinin tarihsel gelişimi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel sağlık bilimleri konusunda genel bir bilgiye sahip olur ve gerektiğinde mesleğinde kullanabilir.
|
3
|
2
|
Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olur, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
|
5
|
3
|
Yaşlı Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini ve ihtiyaçlarını fark edebilir, sorunları saptar ve çözüm önerileri geliştirir.
|
5
|
4
|
Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri, bilgi ve iletişim teknolojilerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
|
-
|
5
|
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip bir birey olarak, alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olup gelişmeleri izleyebilir.
|
3
|
6
|
Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda diğer sağlık ekibi üyeleri ve farklı disiplinlerden profesyonellerle ile işbirliği içinde çalışabilir.
|
-
|
7
|
Birey olarak görev hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönet-melik ve mevzuatı bilir ve uygun davranır.
|
-
|
8
|
Sağlıklı beslenme kuralları, yeterli ve dengeli beslenme, yaşlılarda beslenme ilkeleri, yaşlılıkta beslenmenin önemi, yaşlılıkta sık görülen sağlık sorunları ve hastalıklarda beslenme ilkelerini bilir.
|
-
|
9
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir, kendisine verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
-
|
10
|
Özel durum ve hastalıklara sahip yaşlılara bakım konusunda temel bilgiye sahip olur.
|
-
|
11
|
İlk yardım, halk sağlığı, çevre koruma konularında temel bilgiye sahip olur.
|
-
|
12
|
Yaşlı bireyin aile üyeleri ve yakınlarıyla etkili iletişim kurabilir, yaşlıyı istismardan korur, aileyi ve ilgili kurumları bu konuda bilgilendirir.
|
3
|
13
|
Temel ilaç bilgisine sahip olur, yaşlının kullanmakta olduğu ilaçları düzenler, yaşlılarda uygunsuz ilaç kullanımının azaltılabilmesi için ekip üyeleri ile karşılıklı iletişim ve geri bildirimin sağlar.
|
-
|
14
|
Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar.
|
-
|
15
|
Yaşlıların planlanan rehabilitasyon programını uygulamaya yardım edebilir.
|
-
|