ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    YAŞLILIKTA PSİKOSOSYAL GELİŞİM YBP122 GÜZ-BAHAR 2+0 Fak./ Üni. S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Psikososyal gelişim ile ilgili kavramları tanımlar.
    2-Yaşlılıkta bilişsel, psikolojik ve sosyal değişimi değerlendirir.
    3-Yaşlı bireylerin psikososyal sorunlarını değerlendirir.
    4-Yaşam olaylarının yaşlılar üzerindeki etkilerini değerlendirir.
    5-Yaşlı bireylerde görülen ruhsal sorunları sıralar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler10133
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri K 2-BÖLÜM-2
    2 Gelişim psikolojisi; yetişkin psikolojisi K 4-BÖLÜM-1
    3 Yaşlılıkta bilişsel gelişim; yaşlılarda öğrenme K 1-BÖLÜM-7
    4 Yaşlılıkta psikososyal gelişim; Eriksonun psikososyal gelişim kuramı K 1-BÖLÜM-7
    5 Yaşlı bireylerin psikososyal sorunları K 2-BÖLÜM-7
    6 Yaşlılıkta toplumsal gelişim K 4-BÖLÜM-4
    7 Yaşam olaylarının yaşlılar üzerindeki etkileri K 3-BÖLÜM-15
    8 Yaşlılıkta ruh sağlığı ve kişilik-1 K 4-BÖLÜM-4
    9 Yaşlılıkta ruh sağlığı ve kişilik-2 K 4-BÖLÜM-4
    10 Yaşlılıkta cinsellik K 2-BÖLÜM-12
    11 Yaşlılıkta sosyal izolasyon, yalnızlık ve yaşam doyumu K 1-BÖLÜM-9
    12 Yaşlı ihmal ve istismarı K 5-BÖLÜM-5
    13 Kayıplar ve yas süreci K 1-BÖLÜM-14
    14 Ölümü karşılamak K 4-BÖLÜM-4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Melis ERDENER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K 1. Bacanlı, H. & Işık, Ş. (2019). Yetişkinlik ve yaşlılık gelişimi ve psikolojisi. (5. Baskı). Pegem Akademi, Ankara. K 2. Özden, S.Y. (2018). Yaşlanmanın psikolojisi ve psikopatolojisi. (1. Basım). Nobel Yayıncılık, Ankara. K 3. Zastrow, C. & Kirst-Ashman, K.K. (2015). İnsan davranışı ve sosyal çevre II yetişkinlik-yaşlılık. (1. Baskı). Nika Yayıncılık, Ankara. K 4. Onur, B. (2017). Gelişim psikolojisi yetişkinlik-yaşlılık-ölüm. (11. Baskı). İmge Kitabevi, Ankara. K 5. Kalınkara, V. (2014). Temel gerontoloji yaşlılık bilimi. (2. Basım). Nobel Yayıncılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin yaşlılıkta psikolojik ve sosyal gelişim süreçlerini öğrenmeleri amaçlanmıştır.
    Dersin İçeriği Gelişim psikolojisi, yetişkin psikolojisi, yaşlılıkta bilişsel, sosyal ve psikolojik gelişim, yaşlı bireylerin psikososyal sorunları, kayıp ve yas süreci, ölüm
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel sağlık bilimleri konusunda genel bir bilgiye sahip olur ve gerektiğinde mesleğinde kullanabilir. -
    2 Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olur, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. 5
    3 Yaşlı Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini ve ihtiyaçlarını fark edebilir, sorunları saptar ve çözüm önerileri geliştirir. 5
    4 Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri, bilgi ve iletişim teknolojilerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. -
    5 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip bir birey olarak, alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olup gelişmeleri izleyebilir. -
    6 Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda diğer sağlık ekibi üyeleri ve farklı disiplinlerden profesyonellerle ile işbirliği içinde çalışabilir. 4
    7 Birey olarak görev hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönet-melik ve mevzuatı bilir ve uygun davranır. -
    8 Sağlıklı beslenme kuralları, yeterli ve dengeli beslenme, yaşlılarda beslenme ilkeleri, yaşlılıkta beslenmenin önemi, yaşlılıkta sık görülen sağlık sorunları ve hastalıklarda beslenme ilkelerini bilir. -
    9 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir, kendisine verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. -
    10 Özel durum ve hastalıklara sahip yaşlılara bakım konusunda temel bilgiye sahip olur. -
    11 İlk yardım, halk sağlığı, çevre koruma konularında temel bilgiye sahip olur. -
    12 Yaşlı bireyin aile üyeleri ve yakınlarıyla etkili iletişim kurabilir, yaşlıyı istismardan korur, aileyi ve ilgili kurumları bu konuda bilgilendirir. 4
    13 Temel ilaç bilgisine sahip olur, yaşlının kullanmakta olduğu ilaçları düzenler, yaşlılarda uygunsuz ilaç kullanımının azaltılabilmesi için ekip üyeleri ile karşılıklı iletişim ve geri bildirimin sağlar. -
    14 Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar. 4
    15 Yaşlıların planlanan rehabilitasyon programını uygulamaya yardım edebilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster