Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri.
|
K 1-BÖLÜM-1
|
2
|
Tıbbi sosyal hizmete giriş ve tıbbi sosyal hizmetin tarihçesi
|
K 1-BÖLÜM-1
|
3
|
Tıbbi sosyal hizmette etik ve hasta hakları
|
K 1-BÖLÜM-2
|
4
|
Sağlığın toplumsal belirleyicileri ve sağlıkta eşitsizlik
|
K 1-BÖLÜM-5
|
5
|
Halk sağlığı ve sosyal hizmet
|
K 1-BÖLÜM-3
|
6
|
Kadın doğum hastanelerinde sosyal hizmet uygulamaları
|
K 1-BÖLÜM-11
|
7
|
Acil servislerde sosyal hizmet uygulamaları
|
K 1-BÖLÜM-12
|
8
|
Psikiyatri kliniğinde sosyal hizmet uygulamaları-1
|
K 2-BÖLÜM-1
|
9
|
Psikiyatri kliniğinde sosyal hizmet uygulamaları-2
|
K 2-BÖLÜM-1
|
10
|
Diyaliz ve böbrek hastalarıyla sosyal hizmet uygulamaları
|
K 1-BÖLÜM-15
|
11
|
Kanser hastalarıyla sosyal hizmet uygulamaları
|
K 1-BÖLÜM-16
|
12
|
Madde bağımlılığı ve sosyal hizmet uygulamaları
|
K 1-BÖLÜM-19
|
13
|
Palyatif bakım ve sosyal hizmet uygulamaları
|
K 1-BÖLÜM-20
|
14
|
Tıbbi sosyal hizmette vaka örnekleri
|
K 3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Melis ERDENER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K 1. Attepe Özden, S. & Özcan, E. (2020). Tıbbi sosyal hizmet. (3. Basım). Nobel Yayınları, Ankara.
K 2. İçağasıoğlu Çoban, A. & Attepe Özden, S. (2018). Psikiyatrik sosyal hizmet. (1. Basım). Nobel Yayınları, Ankara.
K 3. Attepe Özden, S. (2015). Tıbbi sosyal hizmet ders notları. Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin tıbbi sosyal hizmetin tarihçesini, içeriğini ve çeşitli hasta gruplarına yönelik sosyal hizmet uygulamalarını öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Tıbbi sosyal hizmete giriş, tıbbi sosyal hizmetin amacı, tıbbi sosyal hizmette etik, hasta hakları ve tıbbi sosyal hizmetin çalışma alanları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel sağlık bilimleri konusunda genel bir bilgiye sahip olur ve gerektiğinde mesleğinde kullanabilir.
|
-
|
2
|
Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olur, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
|
5
|
3
|
Yaşlı Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini ve ihtiyaçlarını fark edebilir, sorunları saptar ve çözüm önerileri geliştirir.
|
3
|
4
|
Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri, bilgi ve iletişim teknolojilerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
|
-
|
5
|
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip bir birey olarak, alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olup gelişmeleri izleyebilir.
|
-
|
6
|
Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda diğer sağlık ekibi üyeleri ve farklı disiplinlerden profesyonellerle ile işbirliği içinde çalışabilir.
|
3
|
7
|
Birey olarak görev hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönet-melik ve mevzuatı bilir ve uygun davranır.
|
-
|
8
|
Sağlıklı beslenme kuralları, yeterli ve dengeli beslenme, yaşlılarda beslenme ilkeleri, yaşlılıkta beslenmenin önemi, yaşlılıkta sık görülen sağlık sorunları ve hastalıklarda beslenme ilkelerini bilir.
|
-
|
9
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir, kendisine verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
3
|
10
|
Özel durum ve hastalıklara sahip yaşlılara bakım konusunda temel bilgiye sahip olur.
|
-
|
11
|
İlk yardım, halk sağlığı, çevre koruma konularında temel bilgiye sahip olur.
|
-
|
12
|
Yaşlı bireyin aile üyeleri ve yakınlarıyla etkili iletişim kurabilir, yaşlıyı istismardan korur, aileyi ve ilgili kurumları bu konuda bilgilendirir.
|
4
|
13
|
Temel ilaç bilgisine sahip olur, yaşlının kullanmakta olduğu ilaçları düzenler, yaşlılarda uygunsuz ilaç kullanımının azaltılabilmesi için ekip üyeleri ile karşılıklı iletişim ve geri bildirimin sağlar.
|
-
|
14
|
Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar.
|
-
|
15
|
Yaşlıların planlanan rehabilitasyon programını uygulamaya yardım edebilir.
|
-
|