ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    YAŞLILARA YÖNELİK SOSYAL POLİTİKALAR VE YAŞLI BAKIM MODELLERİ YBP215 GÜZ-BAHAR 2+0 Fak./ Üni. S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yaşlılığın tarihsel sürecini değerlendirir.
    2-Sosyal politika ile ilişkili kavramları tanımlar.
    3-Yaşlılara yönelik mevzuatları listeler.
    4-Türkiye`deki yaşlılara yönelik sosyal politikaları ve hizmetleri değerlendirir.
    5-Farklı ülkelerdeki yaşlı bakım model ve uygulamalarını değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler10133
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanımı; amacı, giriş ve öğrenim hedefleri. K 1- BÖLÜM-5
    2 Yaşlılara sunulan hizmet ve uygulamalara tarihsel bakış. K 2-BÖLÜM-2
    3 Yaşlılık, refah devleti ve değişen yaşlılık algısı K 2-BÖLÜM-2
    4 Türkiye de yaşlılara yönelik sosyal politikalar-1 K 1-BÖLÜM-5
    5 Türkiye de yaşlılara yönelik sosyal politikalar-2 K 1-BÖLÜM- 5
    6 Türkiye de yaşlılara yönelik hizmetler ve kurumsal yapı-1 K 2-BÖLÜM-4
    7 Türkiye de yaşlılara yönelik hizmetler ve kurumsal yapı-2 K 2-BÖLÜM-4
    8 Yaşlılara yönelik ulusal ve uluslararası mevzuat K 1-BÖLÜM-5
    9 Türkiye`de yaşlı bakım sisteminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri K 2-BÖLÜM-4
    10 Çeşitli ülkelerde yaşlı bakım modelleri ve uygulamaları-1 K 3-BÖLÜM-2
    11 Çeşitli ülkelerde yaşlı bakım modelleri ve uygulamaları-2 K 3-BÖLÜM-4
    12 Çeşitli ülkelerde yaşlı bakım modelleri ve uygulamaları-3 K 4
    13 Çeşitli ülkelerde yaşlı bakım modelleri ve uygulamaları-4 K 5, K 6
    14 Çeşitli ülkelerdeki ve Türkiye`deki yaşlı bakım modellerinin ve uygulamalarının karşılaştırılması K 3, K 4, K5, K6
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Melis ERDENER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K 1. Yanardağ, U. & Zubaroğlu Yanardağ, M. (2019). Yaşlılık ve sosyal hizmet. (1. Baskı). Nika Yayınları, Ankara. K 2. Çağlar, T. (2017). Yaşlı bakımı modeller ve uygulamalar, Nika Yayınları, Ankara. K 3. Ökem, Z.G. & Can, M. (2014). Avrupa birliği ülkelerinde yaşlılara yönelik uzun süreli bakım sistemleri ve uygulamaları, Nobel Yayınları, Ankara. K 4. Işık Erol, S. (2013). Japonyada yaşlılara yönelik sosyal politikalar, "İş, güç" endüstri ilişkileri ve insan kaynakları dergisi, 15(3), 49-63. K 5. Demirci Aksoy, A. ve Günay, G. (2017). Yaşlıların barınma ihtiyacına alternatif olarak sürdürülebilir yaşlı köyleri, Düzce üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü dergisi, 7 (2), 1-19. K 6. Balun, B. (2021). Çin?de aile desteği ve yaşlı refahı: aile sorumluluğu (evlada dindarlık) yasası bağlamında bir değerlendirme, Karabük üniversitesi iktisadi ve idari bilimler fakültesi (UNIKA toplum ve bilim) dergisi, 1 (1), 28-37.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin Türkiye`deki ve çeşitli ülkelerdeki yaşlılara yönelik sosyal politikaları ve yaşlı bakım modellerini öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Yaşlılara sunulan hizmetlere tarihsel bakış, Türkiye`de yaşlılara yönelik sosyal politikalar, Türkiye`de yaşlılara yönelik hizmetler ve kurumsal yapı, yaşlı bakım sisteminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri, çeşitli ülkelerde yaşlı bakım model ve uygulamaları.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel sağlık bilimleri konusunda genel bir bilgiye sahip olur ve gerektiğinde mesleğinde kullanabilir. -
    2 Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olur, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. 5
    3 Yaşlı Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini ve ihtiyaçlarını fark edebilir, sorunları saptar ve çözüm önerileri geliştirir. 4
    4 Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri, bilgi ve iletişim teknolojilerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. -
    5 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip bir birey olarak, alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olup gelişmeleri izleyebilir. 4
    6 Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda diğer sağlık ekibi üyeleri ve farklı disiplinlerden profesyonellerle ile işbirliği içinde çalışabilir. 3
    7 Birey olarak görev hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönet-melik ve mevzuatı bilir ve uygun davranır. 4
    8 Sağlıklı beslenme kuralları, yeterli ve dengeli beslenme, yaşlılarda beslenme ilkeleri, yaşlılıkta beslenmenin önemi, yaşlılıkta sık görülen sağlık sorunları ve hastalıklarda beslenme ilkelerini bilir. -
    9 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir, kendisine verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. -
    10 Özel durum ve hastalıklara sahip yaşlılara bakım konusunda temel bilgiye sahip olur. -
    11 İlk yardım, halk sağlığı, çevre koruma konularında temel bilgiye sahip olur. -
    12 Yaşlı bireyin aile üyeleri ve yakınlarıyla etkili iletişim kurabilir, yaşlıyı istismardan korur, aileyi ve ilgili kurumları bu konuda bilgilendirir. -
    13 Temel ilaç bilgisine sahip olur, yaşlının kullanmakta olduğu ilaçları düzenler, yaşlılarda uygunsuz ilaç kullanımının azaltılabilmesi için ekip üyeleri ile karşılıklı iletişim ve geri bildirimin sağlar. -
    14 Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar. 4
    15 Yaşlıların planlanan rehabilitasyon programını uygulamaya yardım edebilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster