Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tarla bitkilerinde tohum ve tohumluk (tohumun çimlenmesi, çimlenmeyi etkileyen faktörler, tohumlarda dormansi)
|
K2 - Bölüm 5.1, 5.2
|
2
|
Tarla bitkilerinde tohum ve tohumluk (tohumluk kontrol ve sertifikasyonu, tarla ve laboratuvar kontrolleri, kendine döllenen bitkilerde tohumluk üretimi, tohum ilaçlanması ve aşılaması )
|
K1 - Bölüm 6.3.2, K2 - Bölüm 5.3, 5.4, 5.5, 5.6
|
3
|
Tarla bitkilerinde ekim (ekim zamanı, ekim derinliği, ekim yöntemi ve ekim sıklığı)
|
K1 - Bölüm 6.3.3, K2 - Bölüm 5.7, 5.8, 5.9
|
4
|
Tarla bitkilerinde gübreleme (gübreler, gübreleme yöntemleri, gübreleme zamanı ve gübre miktarı)
|
K1 - Bölüm 6.3.4, K2 - Bölüm 6.1, 6.2
|
5
|
Tarla bitkilerinde gübreleme (kireçleme, organik gübreler, yeşil gübreleme, mikrobiyal gübreler)
|
K2 -Bölüm 6.3, 6.4, 6.5
|
6
|
Tarla bitkilerinde ekim nöbeti, önemi ve yararları-I
|
K1 - Bölüm 6.3.5, K2 - Bölüm 6.6, D1
|
7
|
Tarla bitkilerinde ekim nöbeti, önemi ve yararları-II
|
K1 - Bölüm 6.3.5, K2 - Bölüm 6.6, D1
|
8
|
Tarla bitkilerinde sulama
|
K1 - Bölüm 6.3.6
|
9
|
Tarla bitkilerinde yabancı otlar ve kontrolü
|
K1 - Bölüm 6.3.6, K2 - Bölüm 7
|
10
|
Tarla bitkilerinde hastalıklar ve mücadele yöntemleri
|
K3-1. Ünite
|
11
|
Tarla bitkilerinde zararlılar ve mücadele yöntemleri
|
K3-1. Ünite
|
12
|
Tarla bitkilerinde hasat ve harman işlemleri (tohumlu bitkilerin hasadı ve sap-saman)
|
K1 - Bölüm 6.3.7, K2 - Bölüm 9.1, 9.2
|
13
|
Tarla bitkilerinde hasat ve harman işlemleri (kuru ot ve silaj yapımı)
|
K1 - Bölüm 6.3.7, K2 - Bölüm 9.3, 9.4
|
14
|
Tarla bitkilerinin depolanması
|
K1 - Bölüm 6.3.8
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Oral DÜZDEMİR
|
Dersi Verenler
|
1-)10212 10212 10212
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Geçit, H.H., Çiftçi, C.Y., Emeklier, H.Y., İkincikarakaya, S., Adak, M.S., Kolsarıcı, Ö., Ekiz, H., Altınok, S., Sancak, C., Sevimay, C.S. ve Kendir, H. (2011). Tarla bitkileri. Ankara Üniversitesi Yayınları, Ankara.
K2. Sencar, Ö., Gökmen, S., Yıldırım, A. ve Kandemir, N. (1997). Tarla bitkileri Üretimi. Gazi Osmanpaşa Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları, Tokat.
K3. Karasu A., Yürür N., Turgut İ., Yağdı K., Doğan R., Emeklier Y., Adak M.S., Çiftçi C.Y., Dağüstü N., (2011). Tarla Bitkileri-I. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2256 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1253
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Tarla tarımının genel konuları hakkında mesleki bilgi ve deneyim kazandırılması amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Dersin içeriğini tarla bitkilerinin yetiştiriciliğine ait temel yetiştiricilik uygulamaları oluşturmaktadır. Derste ele alınan konu başlıkları, Tarla bitkilerinde tohumluk, ekim, gübreleme, sulama, yabancı ot, hastalık ve zararlılar ile mücadele, hasat ve depolamadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir.
|
-
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir.
|
-
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir.
|
-
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur.
|
4
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur.
|
-
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır.
|
-
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir.
|
2
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir.
|
-
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
|
3
|
12
|
Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir.
|
-
|