ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tarla Tarımı - I YTB103 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tarla bitkilerinin tarımsal üretimdeki yeri ve önemini yorumlar.
    2-Tarla bitkilerine etki eden çevre faktörlerini tartışır.
    3-Tarla bitkilerinde toprak işleme ve tohum yatağı hazırlanmasını yürütür.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler3011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011414
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   76
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,53 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dünyada ve ülkemizde toprak varlığı ve durumu K1 - Bölüm 1.4, 1.5
    2 Tarla bitkilerinin önemi ve sınıflandırması K1 - Bölüm 1.1, 1.2, 1.3
    3 Tarla tarımının sınıflandırılması ve önemi K1 - Bölüm 1.6
    4 Tarla bitkilerinin botaniği (vegetatif büyüme ve gelişme, kök, sap, tomurcuk ve yaprak) K2 - Bölüm 2.1, 2.2
    5 Tarla bitkilerinin botaniği (eşeyli üreme, eşeysiz üreme ve bitki rekabeti)-I K2 - Bölüm 2.3, 2.4
    6 Tarla bitkilerinin botaniği (eşeyli üreme, eşeysiz üreme ve bitki rekabeti)-II K2 - Bölüm 2.3, 2.4
    7 Tarla bitkilerinin botaniği (eşeyli üreme, eşeysiz üreme ve bitki rekabeti)-III K2 - Bölüm 2.3, 2.4
    8 Tarla bitkilerine etki eden çevre faktörleri (ışık, sıcaklık, su ve nem)-I K2 - Bölüm 3.1, 3.2, 3.3
    9 Tarla bitkilerine etki eden çevre faktörleri (ışık, sıcaklık, su ve nem)-II K2 - Bölüm 3.1, 3.2, 3.3
    10 Tarla bitkilerine etki eden çevre faktörleri (ışık, sıcaklık, su ve nem)-III K2 - Bölüm 3.1, 3.2, 3.3
    11 Tarla bitkilerine etki eden çevre faktörleri (atmosfer ve toprak)-I K2 - Bölüm 3.4, 3.5
    12 Tarla bitkilerine etki eden çevre faktörleri (atmosfer ve toprak)-II K1 - Bölüm 6.3.1, K2 - Bölüm 4
    13 Toprak işleme, tohum yatağı hazırlama ve nadas-I K1 - Bölüm 6.3.1, K2 - Bölüm 4
    14 Toprak işleme, tohum yatağı hazırlama ve nadas-II K1 - Bölüm 6.3.1, K2 - Bölüm 4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Alpaslan KUŞVURAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Geçit, H. H., Çiftçi, C. Y., Emeklier, H. Y., İkincikarakaya, S., Adak, M. S., Kolsarıcı, Ö., Ekiz, H., Altınok, S., Sancak, C., Sevimay, C.S. & Kendir, H. (2011). Tarla bitkileri. Ankara Üniversitesi Yayınları, Ankara. K2. Sencar, Ö., Gökmen, S., Yıldırım, A. & Kandemir, N. (1997). Tarla bitkileri Üretimi. Gazi Osmanpaşa Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları, Tokat.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Tarla Bitkileri konusunda mesleki bilgi ve deneyim kazandırma.
    Dersin İçeriği Tarla Bitkileri sınıfına giren bitkiler.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir. 2
    2 İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir. -
    3 Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir. -
    4 Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur. -
    5 Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur. -
    6 Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır. 3
    7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir. 2
    8 Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir. -
    9 Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. -
    10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. -
    11 Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. -
    12 Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster