ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bitki Genetiği ve Islahı YTB104 BAHAR 2+1 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bitkilerin genetik yapılarını tanımlar.
    2-Genetik yapının iyileştirilmesini açıklar.
    3-Kültür bitkileri ile yabani formlar ile yüksek verimli hibrit çeşitlerini tartışır.
    4-Hastalık ve dayanıklılık ıslahının önemini tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler1011212
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011313
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011919
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bitki ıslahının genetik ilkeleri, bitkilerin evrimi ve bitkilerde üreme sistemleri K1 Sayfa 7-29 K2 Sayfa 97-120
    2 Kalıtımın mekanizması K1 Sayfa 30-41
    3 Melez gücü ve temel ilkeleri K1 Sayfa 42-46
    4 Bitkilerde uyuşmazlık ve kısırlık K1 Sayfa 48-55
    5 Kendine döllenme ve kendine döllenen bitkiler K1 Sayfa 59-61
    6 Kendine döllenen bitkiler uygulanan introdüksiyon ve seleksiyon yöntemleri. K1 Sayfa 67-72 K2 Sayfa 303-336
    7 Kendine döllenen bitkilere uygulanan melezleme (pedigri) yöntemi. K1 Sayfa 76-96
    8 Yabancı döllenme yabancı döllenen bitkiler K1 Sayfa 102-103
    9 Yabancı döllenen bitkiler uygulanan introdüksiyon ve seleksiyon yöntemleri. K1 Sayfa 103-106
    10 Yabancı döllenen bitkilere uygulanan melezleme (pedigri) yöntemi. K1 Sayfa 108-125
    11 Vejetatif çoğalan bitkilere uygulanan yöntemler K1 Sayfa 131-132
    12 Dayanıklılık ıslahı K1 Sayfa 184-209
    13 Modern bitki ıslahının temel ilkeleri ve gen aktarma teknikleri K1 Sayfa 155-182
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Tuğba GÜRKÖK TAN
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr Tuğba Gürkök Tan

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 Şehirali, S., & Özgen, M. (2007). Bitki Islahı. (3. Baskı) Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Anakara Üniversitesi Matbaası, Ankara. K2 Acquaah, G. (2012). Principles of Plant Genetics and Breeding. (2nd ed.).John Wiley & Sons, Hoboken.
    Yardımcı Kitap
    Dersin Amacı Bitkilerin genetik yapıları ve ıslahı ile ilgili mesleki bilgi ve deneyim kazandırmayı amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Bitkilerde üreme sistemleri, kalıtımın mekanizması, Kendine ve yabancı döllenen bitkilerde seleksiyon ve melezleme yöntemleri, dayanıklılık ıslahı, modern bitki ıslahı ve yöntemleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir. 5
    2 İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir. 4
    3 Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir. 4
    4 Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur. 5
    5 Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur. 3
    6 Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır. -
    7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir. -
    8 Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir. -
    9 Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 3
    10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. -
    11 Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. 4
    12 Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster