ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tarımda İstatistiki Metodlar YTB106 BAHAR 2+0 Z 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tarımsal verilerin toplanması, analiz edilmesi, değerlendirilmesi ve yorumlanmasını öğrenir,
    2-Araştırılan konular göre istatistiki yöntemlerin, tarımsal konularda uygun ve yarayışlı bir şekilde kullanımını öğrenir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler10177
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   55
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     1,83 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İstatistiğin tanımı, kapsamı K1-Bölüm2
    2 İstatistik verilerin toplanması ve işlenmesi K1-Bölüm3
    3 Oranlar ve kullanımı K1-Bölüm6
    4 Frekans dağılımı K1-Bölüm4
    5 Grafiklerin çizimi ve kullanılması Merkezi eğilim ölçüler K1-Bölüm5
    6 Örnekleme K1-Bölüm7
    7 Standart sapma-I K1-Bölüm6
    8 Standart sapma-II K1-Bölüm6
    9 Korelasyon K1-Bölüm9
    10 Regresyon K1-Bölüm10
    11 Denemeler hakkında bilgi ve Araştırma konularına göre denemelerin planlanması K2-Bölüm5
    12 Deneme sonuçlarının elde edilmesi, analize tabi tutulması K2-Bölüm4
    13 Varyans analizi, verilerin yorumlanması K2-Bölüm6
    14 Bilgisayar ve istatistik metotları K2-Bölüm7
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Cemal Servi
    Dersi Verenler

    1-)Öğretim Görevlisi Cemal Servi

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1-Tosun F., Tarımda istatistik metotlar. Ondokuzmayıs Üniv. Ziraat Fak Yay. K2-Kocaçalışkan İ. Ve Akınal Bingöl N., (2008). Biyoistatistik. Nobel Yayınları, Ankara
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Tarımsal alanda istatistiğin önemi ve kullanımı konusunda mesleki bilgi ve deneyim kazandırmak
    Dersin İçeriği İstatistik metod ve uygulamalarında bilgi sahibi olur
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir. -
    2 İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir. 3
    3 Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir. -
    4 Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur. 2
    5 Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur. 3
    6 Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır. -
    7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir. 2
    8 Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir. -
    9 Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. -
    10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. -
    11 Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. -
    12 Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster