ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bitki Ekolojisinin Esasları YTB107 GÜZ 2+0 Fakülte Z 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ekolojinin temel kavramlarını öğrenir
    2-Su, ışık ve sıcaklık, topoğrafya ve jeolojinin etkisini kavrar
    3-Populasyon kavramını kavrar
    4-Canlıların birbiriyle ve cansız çevreyle olan ilişkilerini öğrenir
    5-Çevresel olayları yorumlamayı öğrenir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10155
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30177
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   60
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ekolojinin temel kavramları
    2 Ekosistem kavramı ve unsurları
    3 Habitat kavramı ve habitat tipleri
    4 Ekolojik yasalar
    5 Bitkilerin çevreleriyle olan ilişkileri
    6 Bitkiler ve ışık
    7 Bitkiler ve sıcaklık
    8 Ara Sınav
    9 Arasınav
    10 Bitkiler ve nem ve su ilişkileri
    11 Bitkiler ve hava olayları
    12 Bitkiler ve edafik faktörler
    13 Biyotik faktörler (rekabet, simbiyozis)
    14 Populasyon ve komunite ilişkileri
    15 Çevre kirliliğinin etkileri
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü -
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Bilal Şahin

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Kocataş, A. Ekoloji-Çevre Biyolojisi, Ege Üniversitesi Basımevi, 1999. Eser, D., Geçit, H.H. ve Emeklier, H.Y. Tarımsal Ekoloji Terim ve Tanımlar Sözlüğü (2. baskı). Ankara Üni. Ziraat Fak. Yayın No.1474, Ankara, 2000. Kılınç, M. Bitki Ekolojisi ve Bitki Sosyolojisi Uygulamaları, Palme Yayıncılık, 2006.
    Yardımcı Kitap -
    Döküman Ders notları ve slaytlar
    Dersin Amacı Tarımsal faaliyetlerin doğru uygulanabilmesi için bitkilerin çevreleriyle olan ekoljik ilişkilerinin öğrenilmesi
    Dersin İçeriği
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularında yeterli alt yapıya sahip olma, 5
    2 İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi, 5
    3 Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi, 4
    4 Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi, 4
    5 Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisi, 4
    6 Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma uygun materyal ve yöntemi belirleme becerisi, 5
    7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, 5
    8 Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni, 4
    9 Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi, 4
    10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, 4
    11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisi 4
    12 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci, 4
    13 En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurma 2
    14 Çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma, 4
    15 Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster