ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bitki Ekolojisinin Esasları YTB107 GÜZ 2+0 Z 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tarımsal ekosistemlere su, ışık, sıcaklık, topoğrafya ve jeolojinin etkisini tanımlar
    2-Populasyon ve ekosistemi oluşturan bileşenleri yorumlar
    3-Canlıların birbiriyle ve cansız çevreyle olan ilişkilerine dair uygulamalar yapar
    4-Canlı ekosistemlerin işleyişini tanımlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0155
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30177
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   60
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ekolojinin temel kavramları K1-Bölüm 1, K2-Bölüm 1
    2 Habitat kavramı ve habitat tipleri K1-Bölüm 1, K2-Bölüm 1
    3 Ekosistem kavramı ve unsurları K1-Bölüm 1, K2-Bölüm 1
    4 Ekolojik yasalar K1-Bölüm 2, K2-Bölüm 2
    5 Canlılar arası ilişkiler (Tür içi ve türler arası) K1-Bölüm 3, K2-Bölüm 3
    6 Besin zinciri ve beslenme ilişkileri K1-Bölüm 4, K2-Bölüm 4
    7 Madde döngüleri K1-Bölüm 5, K2-Bölüm 5
    8 Bitkiler ve Işık ilişkisi K1-Bölüm 6, K2-Bölüm 6
    9 Bitkiler ve sıcaklık ilişkisi K1-Bölüm 7, K2-Bölüm 7
    10 Bitkiler ve hava olayları K1-Bölüm 8, K2-Bölüm 8
    11 Bitkiler ve edafik faktörler K1-Bölüm 9, K2-Bölüm 9
    12 Bitkiler ile nem ve su ilişkileri K1-Bölüm 10, K2-Bölüm 10
    13 Bitkiler ve topoğrafya ilişkileri K1-Bölüm 11, K2-Bölüm 11
    14 Ödev Sunumu K1, K2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Bilal ŞAHİN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Açıkgöz, E. (1998). Tarımsal Ekoloji. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları K2. Kocataş, A. (1999). Ekoloji-Çevre Biyolojisi, Ege Üniversitesi Basımevi.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Tarımsal faaliyetlerin doğru uygulanabilmesi için bitkilerin çevreleriyle olan ekoljik ilişkilerinin öğrenilmesi
    Dersin İçeriği Bitkilerin diğer canlılarla ve cansız çevreleriyle oluşturdukları, beslenme, birlikte yaşama, hayat döngüleri ve yaşama ortamı isteklerine dair ekolojik kuralların öğrenilmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir. 3
    2 İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir. 4
    3 Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir. 3
    4 Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur. -
    5 Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur. -
    6 Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır. 3
    7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir. 4
    8 Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir. -
    9 Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 3
    10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. -
    11 Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. -
    12 Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster