Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ekolojinin temel kavramları
|
Açıkgöz, E. Tarımsal Ekoloji. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, 1998.
|
2
|
Ekosistem kavramı ve unsurları
|
Açıkgöz, E. Tarımsal Ekoloji. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, 1998.
|
3
|
Habitat kavramı ve habitat tipleri
|
Açıkgöz, E. Tarımsal Ekoloji. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, 1998.
|
4
|
Ekolojik yasalar
|
Açıkgöz, E. Tarımsal Ekoloji. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, 1998.
|
5
|
Bitkilerin çevreleriyle olan ilişkileri
|
Açıkgöz, E. Tarımsal Ekoloji. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, 1998.
|
6
|
Bitkiler ve ışık
|
Açıkgöz, E. Tarımsal Ekoloji. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, 1998.
|
7
|
Bitkiler ve sıcaklık
|
Açıkgöz, E. Tarımsal Ekoloji. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, 1998.
|
8
|
Bitkiler ve nem ve su ilişkileri
|
Açıkgöz, E. Tarımsal Ekoloji. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, 1998.
|
9
|
Bitkiler ve hava olayları
|
Açıkgöz, E. Tarımsal Ekoloji. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, 1998.
|
10
|
Bitkiler ve edafik faktörler
|
Açıkgöz, E. Tarımsal Ekoloji. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, 1998.
|
11
|
Biyotik faktörler (rekabet, simbiyozis)
|
Açıkgöz, E. Tarımsal Ekoloji. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, 1998.
|
12
|
Populasyon ve komunite ilişkileri
|
Açıkgöz, E. Tarımsal Ekoloji. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, 1998.
|
13
|
Çevre kirliliğinin etkileri
|
Açıkgöz, E. Tarımsal Ekoloji. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, 1998.
|
14
|
Ödev Sunumu
|
Açıkgöz, E. Tarımsal Ekoloji. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, 1998.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Bilal ŞAHİN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Kocataş, A. Ekoloji-Çevre Biyolojisi, Ege Üniversitesi Basımevi, 1999.
Açıkgöz, E. Tarımsal Ekoloji. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, 1998.
Öztürk, M. ve Seçmen, Ö. Bitki Ekolojisi. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları, 1999.
|
Yardımcı Kitap
|
Kılınç, M. Bitki Ekolojisi ve Bitki Sosyolojisi Uygulamaları, Palme Yayıncılık, 2006.
|
Dersin Amacı
|
Tarımsal faaliyetlerin doğru uygulanabilmesi için bitkilerin çevreleriyle olan ekoljik ilişkilerinin öğrenilmesi
|
Dersin İçeriği
|
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularında yeterli alt yapıya sahip olma,
|
5
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,
|
5
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi,
|
4
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi,
|
4
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisi,
|
4
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma uygun materyal ve yöntemi belirleme becerisi,
|
5
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi,
|
5
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni,
|
4
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi,
|
4
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi,
|
4
|
11
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisi
|
4
|
12
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci,
|
4
|
13
|
En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurma
|
2
|
14
|
Çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma,
|
4
|
15
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi
|
5
|