Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ekolojinin temel kavramları
|
K1-Bölüm 1, K2-Bölüm 1
|
2
|
Habitat kavramı ve habitat tipleri
|
K1-Bölüm 1, K2-Bölüm 1
|
3
|
Ekosistem kavramı ve unsurları
|
K1-Bölüm 1, K2-Bölüm 1
|
4
|
Ekolojik yasalar
|
K1-Bölüm 2, K2-Bölüm 2
|
5
|
Canlılar arası ilişkiler (Tür içi ve türler arası)
|
K1-Bölüm 3, K2-Bölüm 3
|
6
|
Besin zinciri ve beslenme ilişkileri
|
K1-Bölüm 4, K2-Bölüm 4
|
7
|
Madde döngüleri
|
K1-Bölüm 5, K2-Bölüm 5
|
8
|
Bitkiler ve Işık ilişkisi
|
K1-Bölüm 6, K2-Bölüm 6
|
9
|
Bitkiler ve sıcaklık ilişkisi
|
K1-Bölüm 7, K2-Bölüm 7
|
10
|
Bitkiler ve hava olayları
|
K1-Bölüm 8, K2-Bölüm 8
|
11
|
Bitkiler ve edafik faktörler
|
K1-Bölüm 9, K2-Bölüm 9
|
12
|
Bitkiler ile nem ve su ilişkileri
|
K1-Bölüm 10, K2-Bölüm 10
|
13
|
Bitkiler ve topoğrafya ilişkileri
|
K1-Bölüm 11, K2-Bölüm 11
|
14
|
Ödev Sunumu
|
K1, K2
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir.
|
3
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir.
|
4
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir.
|
3
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur.
|
-
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır.
|
3
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir.
|
4
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir.
|
-
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
3
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
|
-
|
12
|
Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir.
|
4
|