Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı; Ölçme ve Geodezi kavramı
|
K1 Bölüm 1
|
2
|
Ölçü birimleri
|
K1 Bölüm 2
K2 Bölüm 1
|
3
|
Ölçmede yapılan hatalar
|
K1 Bölüm 3
|
4
|
Ölçme noktaları, noktaların arazide işaretlenmesi, doğruların çakılması
|
K1 Bölüm 4
|
5
|
Basit uzunluk ölçme araçları ve uzunluk ölçümleri, uzunluk ölçmelerinde hata sınırı hesabı
|
K1 Bölüm 4
|
6
|
Basit ölçme araçları ile dik açıların çakılması
|
K1 Bölüm 4
|
7
|
Basit uzunluk ölçme araçları ile küçük arazi planlarının çıkarılması
|
K1 Bölüm 4
|
8
|
Ölçekler
|
K1 Bölüm 4
K2 Bölüm 2-3
|
9
|
Çizilmiş planlardan alanların hesaplanması
|
K1 Bölüm 5
|
10
|
Alan hesaplarının kontrolü ve hata sınırları
|
K1 Bölüm 5
|
11
|
Nivo ve teodolit aletlerinin tanıtılması
|
K1 Bölüm 6
|
12
|
Nivo ve teodolit aletleri ile ölçme uygulamalarının yapılması
|
K1 Bölüm 6
K2 Bölüm 4
|
13
|
Kazı-dolgu işlemlerine yönelik hesaplamaların yapılması
|
K1 Bölüm 7
K2 Bölüm 5-6
|
14
|
Topografik haritaların okunması
|
K1 Bölüm 7
K2 Bölüm 7
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir.
|
-
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir.
|
2
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir.
|
-
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur.
|
3
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur.
|
-
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır.
|
3
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir.
|
1
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir.
|
-
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
|
-
|
12
|
Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir.
|
2
|