Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştiriciliği ve tarla bitkilerinin sınıflandırılması.
|
K1, K2
|
2
|
Tarla bitkileri yetiştiriciliğinde kullanılacak tohumluk özellikleri
|
K1, K2
|
3
|
Toprak işleme yöntemleri, işleme araç ve makineleri uygulamaları
|
K1, K2
|
4
|
Ekim-dikim işlemleri, seyreltme ve tekleme işlemleri, Arazi çalışma örnekleri
|
K1, K2
|
5
|
Gübreleme (kompost yapımı, organik gübreler ve sentetik gübreler)
|
K1, K2
|
6
|
Gübreleme teknikleri, yöntemleri, gübrelemede kullanılan alet ve makineler.
|
K1, K2
|
7
|
Tarımsal savaşım yöntemleri ve uygulamaları 1
|
K1, K2
|
8
|
Tarımsal savaşım yöntemleri ve uygulamaları 2
|
K1, K2
|
9
|
Tarımsal savaşım ekipmanları ve uygulama örnekleri
|
K1, K2
|
10
|
Sulama yöntemleri
|
K1, K2
|
11
|
labratuvar analiz örnekleri
|
K1, K2
|
12
|
Hasat ve farklı hasat uygulamaları
|
K1, K2
|
13
|
Makine ve elle tohum harmanı
|
K1, K2
|
14
|
Tarla bitkileri uygulamaları ve genel değerlendirmeler.
|
K1, K2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Ömer Cem KARAKOÇ
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr Ömer Cem Karakoç
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Avcıoğlu, R. ve M.Tosun, 1991, Tarla Uygulamaları, EÜZF Tarla Bitkileri Bölümü, İzmir,
|
Yardımcı Kitap
|
K2- Ceylan, A., 1994, Tarla Tarımı, EÜZF Yay.No:491, İzmir
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilerin; tarla bitkileri tarımında ekim dikimden başlayarak hasat dönemine kadar yapılan tarımsal işlemlerin öğrenilmesini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Tarla bitkileri yetiştiriciliğinde yapılan uygulamalar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir.
|
-
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir.
|
-
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir.
|
-
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur.
|
-
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır.
|
5
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir.
|
5
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir.
|
-
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
4
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
4
|
11
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
|
4
|
12
|
Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir.
|
5
|