ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Mesleki Uygulama YTB110 BAHAR 0+4 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Alanında edindiği bilgilerle sorunları tanımlar ve sorunları çözer.
    2-Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yapar
    3-Grup çalışmalarına katılarak birlikte iş yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   115
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,83 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tarla bitkilerinin yetiştiriciliği ve tarla bitkilerinin sınıflandırılması. K1, K2
    2 Tarla bitkileri yetiştiriciliğinde kullanılacak tohumluk özellikleri K1, K2
    3 Toprak işleme yöntemleri, işleme araç ve makineleri uygulamaları K1, K2
    4 Ekim-dikim işlemleri, seyreltme ve tekleme işlemleri, Arazi çalışma örnekleri K1, K2
    5 Gübreleme (kompost yapımı, organik gübreler ve sentetik gübreler) K1, K2
    6 Gübreleme teknikleri, yöntemleri, gübrelemede kullanılan alet ve makineler. K1, K2
    7 Tarımsal savaşım yöntemleri ve uygulamaları 1 K1, K2
    8 Tarımsal savaşım yöntemleri ve uygulamaları 2 K1, K2
    9 Tarımsal savaşım ekipmanları ve uygulama örnekleri K1, K2
    10 Sulama yöntemleri K1, K2
    11 labratuvar analiz örnekleri K1, K2
    12 Hasat ve farklı hasat uygulamaları K1, K2
    13 Makine ve elle tohum harmanı K1, K2
    14 Tarla bitkileri uygulamaları ve genel değerlendirmeler. K1, K2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Ömer Cem KARAKOÇ
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr Ömer Cem Karakoç

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Avcıoğlu, R. ve M.Tosun, 1991, Tarla Uygulamaları, EÜZF Tarla Bitkileri Bölümü, İzmir,
    Yardımcı Kitap K2- Ceylan, A., 1994, Tarla Tarımı, EÜZF Yay.No:491, İzmir
    Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin; tarla bitkileri tarımında ekim dikimden başlayarak hasat dönemine kadar yapılan tarımsal işlemlerin öğrenilmesini sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Tarla bitkileri yetiştiriciliğinde yapılan uygulamalar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir. -
    2 İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir. -
    3 Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir. -
    4 Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur. -
    5 Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur. -
    6 Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır. 5
    7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir. 5
    8 Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir. -
    9 Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 4
    10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. 4
    11 Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. 4
    12 Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster