ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tarımsal Meteoroloji YTB111 GÜZ 2+0 Z 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hava, iklim ve iklim elemanlarını tanır
    2-Tarımsal üretime atmosferik çevrenin kalite ve kantite olarak etkilerini tanımlar
    3-İklim elemanlarının ölçüm tekniklerini ve ifade şekillerini belirler
    4-Ölçüm sonuçlarını değerlendirir.
    5-Tarımsal üretimi etkileyen meteorolojik olayları ve bu olaylara karşı alınabilecek önlemleri seçer
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler102510
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   60
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tarımsal meteorolojinin amacı ve önemi K1-Bölüm 1, K2
    2 Atmosferin yapısı ve özellikleri K1-Bölüm 2, K2
    3 Meteorolojik açıdan sıcaklık K1-Bölüm 3, K2
    4 Hava basıncı K1-Bölüm 41, K2
    5 Tarımsal açıdan rüzgar K1-Bölüm 5, K2
    6 Hava neminin ölçümü ve nem ifade şekilleri K1-Bölüm 6, K2
    7 Bulutlar ve önemi K1-Bölüm 6, K2
    8 Yağış, Yağış şekilleri ve yağışların ölçümü K1-Bölüm 7, K2
    9 Don olayı ve mücadele yöntemleri K1-Bölüm 7, K2
    10 Hava kütleleri K1-Bölüm 8, K2
    11 Cephe sistemleri ve ülkemizde etkili olan cepheler K1-Bölüm 9, K2
    12 Meteorolojik Rasatlar K1-Bölüm 10, K2
    13 Meteorolojik elemanların tarımsal üretim üzerine etkisi K1-Bölüm 10, K2
    14 Ödevlerin incelenmesi ve tartışılması K1, K2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Bilal ŞAHİN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Aküzüm, T. ve ark. (1994). Meteoroloji I. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları. K2: Anonim, (2014). Tarımsal Meteoroloji Ders Kitabı Anadolu Üniversitesi Yayınları.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Zirai çalışmalarda meteoroloji biliminden istifade ederek tarımsal üretimi artırabilme tekniklerini öğrenmek.
    Dersin İçeriği Meteorolojik olaylardaki sıcaklık, yağış, nem, hava basıncı, hava kütleleri e cephe sistemlerini öğrenerek, tarımsal ekosistemlere etkilerini kavramak
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir. 3
    2 İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir. 4
    3 Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir. 3
    4 Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur. -
    5 Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur. -
    6 Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır. 4
    7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir. -
    8 Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir. -
    9 Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. -
    10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. -
    11 Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. 4
    12 Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster