Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tütünün orijini ve tarihçesi Dünya?da ve Türkiye?de tütün üretimi ve ekonomik önemi
|
|
2
|
Tütünün sınıflandırılması
|
|
3
|
Tütün yaprağının fiziksel özellikleri
|
|
4
|
Tütün yaprağının kimyasal özellikleri
|
|
5
|
Tütünün iklim ve toprak istekleri Tütün fidesinin yetiştirilmesi
|
|
6
|
Türk tipi tütün tarımı (tarla seçimi, toprak hazırlama, bitki sıklığı, dikim)
|
|
7
|
Türk tipi tütün tarımında bakım işlemleri, tepe kırma, filiz alma
|
|
8
|
Arasınav
|
|
9
|
Türk tipi tütün tarımında hasat, ipe dizim, kurutma ve istiflenmesi
|
|
10
|
Türk tipi tütün tarımında tavlama, işleme, denklenmesi ve fermantasyon
|
|
11
|
Tütün hastalık ve zararlıları
|
|
12
|
Anason Tarımı
|
|
13
|
Şerbetçiotu tarımı
|
|
14
|
Anason ve şerbetçiotu hastalık ve zararlıları
|
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularında yeterli alt yapıya sahip olma,
|
5
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,
|
4
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi,
|
4
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi,
|
4
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisi,
|
4
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma uygun materyal ve yöntemi belirleme becerisi,
|
-
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi,
|
4
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni,
|
-
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi,
|
-
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi,
|
-
|
11
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisi
|
4
|
12
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci,
|
4
|
13
|
En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurma
|
-
|
14
|
Çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma,
|
-
|
15
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi
|
-
|