Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bitki sistematiğinin tanımı ve tarihçesi
|
K 1
|
2
|
Sistematikte kullanılan organ ve yapıların önemi
|
K 1
|
3
|
Sistematikte kullanılan organ ve yapıların önemi 2
|
K 1
|
4
|
Teşhis anahtarları kullanımı ve tür tayin yöntemleri
|
K 1
|
5
|
Ranunculaceae familyasının genel özellikleri ve teşhisi
|
K 1
|
6
|
Brassicaceae familyasının genel özellikleri ve teşhisi
|
K 1
|
7
|
Caryophyllaceae familyasının genel özellikleri ve teşhisi
|
K 1
|
8
|
Fabaceae familyasının genel özellikleri ve teşhisi
|
K 1
|
9
|
Rosaceae familyasının genel özellikleri ve teşhisi
|
K 1
|
10
|
Apiaceae familyasının genel özellikleri ve teşhisi
|
K 1
|
11
|
Asteraceae familyasının genel özellikleri ve teşhisi
|
K 1
|
12
|
Lamiaceae familyasının genel özellikleri ve teşhisi
|
K 1
|
13
|
Soğanlı bitkilerin genel özellikleri ve teşhisi
|
K 1
|
14
|
Poaceae familyasının genel özellikleri ve teşhisi
|
K 1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Bilal ŞAHİN
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Bilal Şahin
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K 1: Davis, P.H. Flora of Turkey and the East Aegean Islands, Edinburgh Univ. Press., Edinburgh, vol: 1-10 1965-1988
|
Yardımcı Kitap
|
Y K2: Seçmen, Ö. ve ark. Tohumlu Bitkiler Sistematiği. Ege Üniversitesi Yayınları, 2000.
|
Dersin Amacı
|
Bitki sistematiğinin ve Türkiye`de yaşayan önemli bitki familyalarının tanıtılması
|
Dersin İçeriği
|
Bitki teşhisinde kullanılan morfolojik karakterlerin öğrenilmesi ve büyük familyaların özelliklerinin öğrenilmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir.
|
3
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir.
|
3
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir.
|
-
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur.
|
2
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur.
|
3
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır.
|
3
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir.
|
4
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir.
|
-
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
3
|
11
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
|
-
|
12
|
Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir.
|
3
|