ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Genel Bitki Teşhisi YTB116 GÜZ-BAHAR 1+1 S 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bitkilerde sistematik öneme sahip organ ve yapıların farkını kavrar
    2-Anahtar kullanma ve teşhis yapabilme yeteneği kazanır
    3-Büyük ve önemli familyaları tanır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10110
    Ödevler10177
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30177
    Proje0000
    Laboratuar 1010110
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   74
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,47 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bitki sistematiğinin tanımı ve tarihçesi K 1
    2 Sistematikte kullanılan organ ve yapıların önemi K 1
    3 Sistematikte kullanılan organ ve yapıların önemi 2 K 1
    4 Teşhis anahtarları kullanımı ve tür tayin yöntemleri K 1
    5 Ranunculaceae familyasının genel özellikleri ve teşhisi K 1
    6 Brassicaceae familyasının genel özellikleri ve teşhisi K 1
    7 Caryophyllaceae familyasının genel özellikleri ve teşhisi K 1
    8 Fabaceae familyasının genel özellikleri ve teşhisi K 1
    9 Rosaceae familyasının genel özellikleri ve teşhisi K 1
    10 Apiaceae familyasının genel özellikleri ve teşhisi K 1
    11 Asteraceae familyasının genel özellikleri ve teşhisi K 1
    12 Lamiaceae familyasının genel özellikleri ve teşhisi K 1
    13 Soğanlı bitkilerin genel özellikleri ve teşhisi K 1
    14 Poaceae familyasının genel özellikleri ve teşhisi K 1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Bilal ŞAHİN
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Bilal Şahin

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K 1: Davis, P.H. Flora of Turkey and the East Aegean Islands, Edinburgh Univ. Press., Edinburgh, vol: 1-10 1965-1988
    Yardımcı Kitap Y K2: Seçmen, Ö. ve ark. Tohumlu Bitkiler Sistematiği. Ege Üniversitesi Yayınları, 2000.
    Dersin Amacı Bitki sistematiğinin ve Türkiye`de yaşayan önemli bitki familyalarının tanıtılması
    Dersin İçeriği Bitki teşhisinde kullanılan morfolojik karakterlerin öğrenilmesi ve büyük familyaların özelliklerinin öğrenilmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir. 3
    2 İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir. 3
    3 Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir. -
    4 Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur. 2
    5 Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur. 3
    6 Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır. 3
    7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir. 4
    8 Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir. -
    9 Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. -
    10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. 3
    11 Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. -
    12 Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster