ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tarım Makineleri YTB117 GÜZ-BAHAR 2+1 Üniversite S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tarımsal mekanizasyon sistemini yorumlar.
    2-Tarımda enerji kaynakları ve kullanımı ile ilgili temel bilgileri tartışır.
    3-Tarım traktörleri (genel özellikleri)`ni tanımlar.
    4-Tarım alet ve makinalarının genel olarak konstrüktif ve kullanım özelliklerini tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   81
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,7 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tarım Makinalarına Giriş K1/YK1-Bölüm1-3,16
    2 Yenilenebilir Enerji Kaynakları- I K1/YK1-Bölüm2-24,30
    3 Yenilenebilir Enerji Kaynakları-II K1/YK1-Bölüm2-30,39
    4 Termik Motorlar-I K1/YK1-Bölüm3-46,51 K2-Bölüm 2
    5 Termik Motorlar-II K1/YK1-Bölüm3-51,55 K2- Bölüm 2
    6 Traktör-I K1/YK1-Bölüm3-55,65
    7 Traktör-II K1/YK1-Bölüm3-65,75
    8 Dikim Makinaları K1/YK1-Bölüm5-110,113
    9 Ekim Bakım ve Gübreleme Makinaları-I K1/YK1-Bölüm5-100,110
    10 Ekim Bakım ve Gübreleme Makinaları-II K1/YK1-Bölüm5-113,117
    11 Toprak İşleme Alet ve Makinaları K1/YK1-Bölüm4-76,94 K2- Bölüm 5
    12 Bitki Koruma Makinaları K1/YK1-Bölüm6-118,133
    13 Sulamada Pompaj Tesisleri K1/YK1-Bölüm8-164,179
    14 Hasat Harman Makinaları K1/YK1-Bölüm7-140,155
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Cemal SERVİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. A.İhsan Acar vd.,Tarım Alet ve Makinaları, Anadolu Üniversitesi Yayınları,2011 K2.D.Erdoğan, Tarım Makineleri. Ankara Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Yayın No: 1548, Ders Kitabı: 501, Ankara Üniversitesi Basımevi, 2005., Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Tarım Makinalarını tanıtılması ve çalışma prensiplerinin uygulamalı olarak öğretilmesi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Tarım alet ve makinalarının kullanım özelliklerinin anlaşılması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir. 3
    2 İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir. 2
    3 Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir. -
    4 Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur. 3
    5 Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur. -
    6 Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır. -
    7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir. 2
    8 Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir. -
    9 Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. -
    10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. -
    11 Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. 2
    12 Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster