Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tarım Makinalarına Giriş
|
K1/YK1-Bölüm1-3,16
|
2
|
Yenilenebilir Enerji Kaynakları- I
|
K1/YK1-Bölüm2-24,30
|
3
|
Yenilenebilir Enerji Kaynakları-II
|
K1/YK1-Bölüm2-30,39
|
4
|
Termik Motorlar-I
|
K1/YK1-Bölüm3-46,51
K2-Bölüm 2
|
5
|
Termik Motorlar-II
|
K1/YK1-Bölüm3-51,55
K2- Bölüm 2
|
6
|
Traktör-I
|
K1/YK1-Bölüm3-55,65
|
7
|
Traktör-II
|
K1/YK1-Bölüm3-65,75
|
8
|
Dikim Makinaları
|
K1/YK1-Bölüm5-110,113
|
9
|
Ekim Bakım ve Gübreleme Makinaları-I
|
K1/YK1-Bölüm5-100,110
|
10
|
Ekim Bakım ve Gübreleme Makinaları-II
|
K1/YK1-Bölüm5-113,117
|
11
|
Toprak İşleme Alet ve Makinaları
|
K1/YK1-Bölüm4-76,94
K2- Bölüm 5
|
12
|
Bitki Koruma Makinaları
|
K1/YK1-Bölüm6-118,133
|
13
|
Sulamada Pompaj Tesisleri
|
K1/YK1-Bölüm8-164,179
|
14
|
Hasat Harman Makinaları
|
K1/YK1-Bölüm7-140,155
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir.
|
3
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir.
|
2
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir.
|
-
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur.
|
3
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur.
|
-
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır.
|
-
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir.
|
2
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir.
|
-
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
|
2
|
12
|
Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir.
|
3
|