ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sulama Teknikleri YTB118 GÜZ-BAHAR 2+0 S 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sulama ile ilgili temel kavramları tanımlar.
    2-Toprak-su-bitki-atmosfer arasındaki ilişkileri tanımlar.
    3-Bazı kültür bitkilerinde sulama planı geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler10155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30177
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 50199
    Diğer 10144
    Toplam İş Yükü(Saat)   53
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     1,77 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sulamanın tanımı, önemi ve yaraları, sulamanın tarihçesi K1-BÖLÜM 1
    2 Sulama sistemleri, sulama sistemlerinin unsurları ve sulama projeleri K1-BÖLÜM 2
    3 Toprak- Bitki - Su ilişkileri K1-BÖLÜM 3
    4 Toprak nemi; Toprak neminin ifade şekilleri K1-BÖLÜM 3
    5 Sulama yönünden önemli nem sabiteleri ve toprak neminin ölçülmesi K1-BÖLÜM 3
    6 Arazinin sulamaya hazırlanması K1-BÖLÜM 5 K2-BÖLÜM 1
    7 Sulama zamanının planlanması, her sulamada uygulanacak sulama suyu miktarının hesaplanması K2-BÖLÜM 2
    8 Sulama yöntemleri, Sulama yöntemi seçiminde etkili olan faktörler ve uygun sulama yöntemi seçimi K1-BÖLÜM 6 K2-BÖLÜM 8
    9 Sulama yöntemleri, Sulama yöntemi seçiminde etkili olan faktörler ve uygun sulama yöntemi seçimi K1-BÖLÜM 6
    10 Yüzey sulama yöntemleri K1-BÖLÜM 6 K2-BÖLÜM 3
    11 Basınçlı sulama yöntemleri. Yağmurlama sulama yöntemi K1-BÖLÜM 6 K2-BÖLÜM 5
    12 Damla sulama yöntemi,Sulama suyu kalitesi K1-BÖLÜM 6, 7 K2-BÖLÜM 6, 9
    13 Drenaj ve drenaj yöntemleri K1-BÖLÜM 8 K3-BÖLÜM 1, 2
    14 Bazı kültür bitkilerinin sulanması ile ilgili genel bilgiler K2-BÖLÜM 5,6,7
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Bekir CENGİL
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Bekir Cengil

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Güngör, Y., Erözel, A. Z. & Yıldırım, O. (2004). Sulama. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No: 1540, Ders Kitabı: 493, Ankara K2. Yıldırım, O. (1996). Bahçe Bitkileri Sulama Tekniği. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No: 1438, Ankara K3. Güngör, Y. & Erözel, A. Z. (1994). Drenaj ve Arazi Islahı. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No: 1341, Ders Kitabı: 389, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bitkisel üretimde suyun ve sulamanın önemi, sürdürülebilir bir üretim için uygulanması gerekli kültürel faaliyetlerden birisi olan sulama ile ilgili mesleki bilgi ve deneyim kazandırmak
    Dersin İçeriği Sulama teknikleri ve sulama yöntemleri konularında mesleki bilgi ve deneyim kazandırmak.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir. -
    2 İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir. -
    3 Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir. 3
    4 Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur. 4
    5 Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur. -
    6 Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır. 2
    7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir. -
    8 Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir. -
    9 Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. -
    10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. -
    11 Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. 3
    12 Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster