Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sulamanın tanımı, önemi ve yaraları, sulamanın tarihçesi
|
K1-BÖLÜM 1
|
2
|
Sulama sistemleri, sulama sistemlerinin unsurları ve sulama projeleri
|
K1-BÖLÜM 2
|
3
|
Toprak- Bitki - Su ilişkileri
|
K1-BÖLÜM 3
|
4
|
Toprak nemi; Toprak neminin ifade şekilleri
|
K1-BÖLÜM 3
|
5
|
Sulama yönünden önemli nem sabiteleri ve toprak neminin ölçülmesi
|
K1-BÖLÜM 3
|
6
|
Arazinin sulamaya hazırlanması
|
K1-BÖLÜM 5
K2-BÖLÜM 1
|
7
|
Sulama zamanının planlanması, her sulamada uygulanacak sulama suyu miktarının hesaplanması
|
K2-BÖLÜM 2
|
8
|
Sulama yöntemleri, Sulama yöntemi seçiminde etkili olan faktörler ve uygun sulama yöntemi seçimi
|
K1-BÖLÜM 6
K2-BÖLÜM 8
|
9
|
Sulama yöntemleri, Sulama yöntemi seçiminde etkili olan faktörler ve uygun sulama yöntemi seçimi
|
K1-BÖLÜM 6
|
10
|
Yüzey sulama yöntemleri
|
K1-BÖLÜM 6
K2-BÖLÜM 3
|
11
|
Basınçlı sulama yöntemleri. Yağmurlama sulama yöntemi
|
K1-BÖLÜM 6
K2-BÖLÜM 5
|
12
|
Damla sulama yöntemi,Sulama suyu kalitesi
|
K1-BÖLÜM 6, 7
K2-BÖLÜM 6, 9
|
13
|
Drenaj ve drenaj yöntemleri
|
K1-BÖLÜM 8
K3-BÖLÜM 1, 2
|
14
|
Bazı kültür bitkilerinin sulanması ile ilgili genel bilgiler
|
K2-BÖLÜM 5,6,7
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Bekir CENGİL
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Bekir Cengil
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Güngör, Y., Erözel, A. Z. & Yıldırım, O. (2004). Sulama. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No: 1540, Ders Kitabı: 493, Ankara
K2. Yıldırım, O. (1996). Bahçe Bitkileri Sulama Tekniği. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No: 1438, Ankara
K3. Güngör, Y. & Erözel, A. Z. (1994). Drenaj ve Arazi Islahı. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No: 1341, Ders Kitabı: 389, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bitkisel üretimde suyun ve sulamanın önemi, sürdürülebilir bir üretim için uygulanması gerekli kültürel faaliyetlerden birisi olan sulama ile ilgili mesleki bilgi ve deneyim kazandırmak
|
Dersin İçeriği
|
Sulama teknikleri ve sulama yöntemleri konularında mesleki bilgi ve deneyim kazandırmak.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir.
|
-
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir.
|
-
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir.
|
3
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur.
|
4
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur.
|
-
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır.
|
2
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir.
|
-
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir.
|
-
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
|
3
|
12
|
Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir.
|
-
|