ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Toprak Bilimi ve Gübreleme YTB120 GÜZ-BAHAR 2+0 S 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Toprak oluşumu hakkında genel bilgi sahibi olunur.
    2-Toprakların fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri arasında ilişki kurabilme öğrenilir
    3-Toprak verimliliği ve gübreleme konularında temel bilgiler öğrenilir.
    4-Gübre-Toprak-Bitki etkileşimleri hakkında bilgiler elde edilir.
    5-Organik ve kimyasal gübrelerin materyallerini ve özelliklerini tanıyabilir.
    6-Gübrelemeyi etkileyen faktörleri dikkate alarak uygun yöntemi seçebilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)717
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10155
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30166
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60199
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   55
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     1,83 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Toprak bilimine giriş ve toprağın tanımı K1-Bölüm1
    2 Toprak ana materyali, toprak oluşumu ve etkili faktörler K1-Bölüm1
    3 Toprağın fiziksel özellikleri K1-Bölüm2
    4 Toprağın kimyasal ve biyolojik özellikleri K1-Bölüm3
    5 Toprağın organik maddesi K1-Bölüm4
    6 Toprak ve su; toprak bitki su ilişkileri K1-Bölüm5
    7 Toprak Kullanımı; Toprak çevre ilişkileri K1-Bölüm5
    8 Genel olarak gübrelemenin tanımı, önemi ve amacı-I K2-Bölüm1
    9 Genel olarak gübrelemenin tanımı, önemi ve amacı-II K2-Bölüm1
    10 Gübrelemeye etki eden faktörler K2-Bölüm1
    11 Gübreleme yöntemleri, Gübreleme zamanı, gübre kullanımı ve çevre K2-Bölüm2
    12 Gübrelerin sınıflandırılması. Organik gübreler K2-Bölüm3
    13 Kimyasal gübreler K2-Bölüm3
    14 Gübrelerin kullanımında dikkat edilmesi gereken konular K2-Bölüm4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Cemal Servi
    Dersi Verenler

    1-)Öğretim Görevlisi Cemal Servi

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1-Altınbaş, Ü., Çengel. M., Uysal, H., Okur, B., Okur, N., Kurucu, Y., Delibacak, S., 2004. Toprak Bilimi. E.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları No:557 K2-Kacar, B., Katkat, V., 2007. Bitki Besleme. Nobel Yay. 6
    Yardımcı Kitap
    Dersin Amacı Toprak bilimi ve gübreleme konularında temel bilgileri öğrenebilme ve mesleki bilgi ve deneyim kazanmak
    Dersin İçeriği Toprağın oluşumu, genel toprak bilgileri, gübre ve gübreleme konularını kapsamaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir. -
    2 İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir. -
    3 Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir. -
    4 Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur. -
    5 Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur. -
    6 Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır. -
    7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir. -
    8 Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir. -
    9 Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. -
    10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. -
    11 Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. -
    12 Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster