Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Toprak bilimine giriş ve toprağın tanımı
|
K1-Bölüm1
|
2
|
Toprak ana materyali, toprak oluşumu ve etkili faktörler
|
K1-Bölüm1
|
3
|
Toprağın fiziksel özellikleri
|
K1-Bölüm2
|
4
|
Toprağın kimyasal ve biyolojik özellikleri
|
K1-Bölüm3
|
5
|
Toprağın organik maddesi
|
K1-Bölüm4
|
6
|
Toprak ve su; toprak bitki su ilişkileri
|
K1-Bölüm5
|
7
|
Toprak Kullanımı; Toprak çevre ilişkileri
|
K1-Bölüm5
|
8
|
Genel olarak gübrelemenin tanımı, önemi ve amacı-I
|
K2-Bölüm1
|
9
|
Genel olarak gübrelemenin tanımı, önemi ve amacı-II
|
K2-Bölüm1
|
10
|
Gübrelemeye etki eden faktörler
|
K2-Bölüm1
|
11
|
Gübreleme yöntemleri, Gübreleme zamanı, gübre kullanımı ve çevre
|
K2-Bölüm2
|
12
|
Gübrelerin sınıflandırılması. Organik gübreler
|
K2-Bölüm3
|
13
|
Kimyasal gübreler
|
K2-Bölüm3
|
14
|
Gübrelerin kullanımında dikkat edilmesi gereken konular
|
K2-Bölüm4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Cemal Servi
|
Dersi Verenler
|
1-)Öğretim Görevlisi Cemal Servi
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1-Altınbaş, Ü., Çengel. M., Uysal, H., Okur, B., Okur, N., Kurucu, Y., Delibacak, S., 2004. Toprak Bilimi. E.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları No:557
K2-Kacar, B., Katkat, V., 2007. Bitki Besleme. Nobel Yay. 6
|
Yardımcı Kitap
|
|
Dersin Amacı
|
Toprak bilimi ve gübreleme konularında temel bilgileri öğrenebilme ve mesleki bilgi ve deneyim kazanmak
|
Dersin İçeriği
|
Toprağın oluşumu, genel toprak bilgileri, gübre ve gübreleme konularını kapsamaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir.
|
-
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir.
|
-
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir.
|
-
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur.
|
-
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır.
|
-
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir.
|
-
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir.
|
-
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
|
-
|
12
|
Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir.
|
-
|