|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Doğal çevrenin yapıtaşları nelerdir
|
K1 K2
|
|
2
|
Biyolojik çeşitlilik ve çevresel faaliyetler.
|
K1 K2
|
|
3
|
Doğal alanların tahribi ve ekolojik dengelerin bozulması
|
K1 K2
|
|
4
|
Çevre kirliliği
|
K1 K2
|
|
5
|
Su kirliliği
|
K1 K2
|
|
6
|
Toprak kirliliği
|
K1 K2
|
|
7
|
Hava kirliliği
|
K1 K2
|
|
8
|
Diğer kirlilik çeşitleri (rüzgar, katı atık, gürültü vb.)
|
K1 K2
|
|
9
|
Küresel İklim değişikliği ve sonuçları
|
K1 K2
|
|
10
|
Nüfus artışı ve getirdiği sorunlar
|
K1 K2
|
|
11
|
Çevresel sorunların tarıma etkileri
|
K1 K2
|
|
12
|
Çevre sorunlarının çözüm ilkeleri
|
K1 K2
|
|
13
|
Çevre sorunlarına çözüm önerileri
|
K1 K2
|
|
14
|
Ödevlerin incelenmesi ve tartışılması
|
K1 K2
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim Görevlisi Dilek AKIN
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
Öğretim Görevlisi Dilek AKIN
|
|
Kaynaklar
|
K1 Çepel, N. Ekolojik Sorunlar ve Çözümleri. TÜBİTAK Populer bilim Kitapları, No: 180, Ankara.
|
|
Yardımcı Kitap
|
K2 T.C Anadolu üniversitesi yayını no:3574, Açıköğretim Fakültesi yayını no: 2569, Eylül, 2018.
|
|
Dersin Amacı
|
Modern yaşamın çevremizde meydana getirdiği dönüşümleri, tarımsal yaşamdaki etkileri, kirlenmenin neticelerini ve olumsuz sonuçların yok edilebilme yollarını öğrenmek.
|
|
Dersin İçeriği
|
Tarım ve çevre kavramı, Çevre kirliliği çeşitleri (su, toprak, hava kirliliği vb.), Küresel iklim değişikliği ve nüfus artışı, çevresel sorunların tarıma etkileri, çevre sorunlarına çözüm önerileri ve ilkeleri hakkında bilgi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularında yeterli alt yapıya sahip olma,
|
-
|
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,
|
-
|
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi,
|
4
|
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi,
|
4
|
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisi,
|
3
|
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma uygun materyal ve yöntemi belirleme becerisi,
|
5
|
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi,
|
4
|
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni,
|
4
|
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi,
|
4
|
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi,
|
4
|
|
11
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisi
|
4
|
|
12
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci,
|
5
|
|
13
|
En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurma
|
2
|
|
14
|
Çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma,
|
5
|
|
15
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi
|
5
|