ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tarım ve Çevre YTB121 GÜZ-BAHAR 1+1 Üniversite S 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Dünya`nın çevresel durumunu değerlendirir.
    2-Çevre kirliliğinin tarım üzerindeki etkilerini yorumlar.
    3-Su ve toprak kirliliğinin etkilerini karşılaştırır.
    4-Çevre kirliliği ile mücadele yöntemlerini araştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30177
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   55
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     1,83 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tarım ve çevrenin tanımı, tarım ve çevre ilişkileri K1 - Bölüm 1, 6, K2 - Bölüm 1
    2 Türkiye` nin iklim bölgeleri ve tarımsal yapısı K1 - Bölüm 5
    3 Çevre kirliliğine neden olan faktörler K1 - Bölüm 6, 7
    4 Doğal alanların tahribi, ekolojik dengelerin ve biyolojik çeşitliliğin bozulması K1 - Bölüm 6, 8
    5 Bitki, toprak ve su ilişkileri K1 - Bölüm3, K2 - Bölüm 4, 6
    6 İklim faktörleri ve tarımsal üretimle ilişkileri K1 - Bölüm 2
    7 Çevre kirliliği, toprak, su ve hava kirliliği K1 - Bölüm 7
    8 Diğer kirlilik türleri (rüzgar, katı atık, gürültü vb.) K1 - Bölüm 7, K2 - Bölüm 5
    9 Küresel çevre sorunları ve sonuçları K1 - Bölüm 8
    10 Nüfus artışı ve sorunları K1 - Bölüm 8
    11 Çevre sorunlarının tarıma etkileri K1 - Bölüm 2, 6
    12 Çevre sorunlarına çözüm bulmak K1 - Bölüm 9
    13 Çevre sorunlarına çözüm önerileri K1 - Bölüm 9
    14 Çevresel etki değerlendirmesi K1 - Bölüm 10
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğretim Görevlisi Dilek AKIN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 Açıkgöz, E., & Arcak, S. (2012). Ekoloji ve Çevre Bilgisi. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir. K2 Sencar, Ö., Gökmen, S., & Yıldırım, A. (1991). Tarımsal ekoloji. Cumhuriyet Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Tokat.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Modern hayatın getirdiği dönüşümler, çevre, tarımsal yaşam ve kirlilik ilişkilerini, çevre kirliliğinin nüfus artışı, küresel iklim değişikliği ile etkileşimini ve çevre sorunlarına çözüm önerilerinin değerlendirmesini amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Tarım ve çevre kavramı, Çevre kirliliği türleri (su, toprak, hava kirliliği vb.), Küresel iklim değişikliği ve nüfus artışı, çevre sorunlarının tarıma etkileri, çevre sorunlarına çözüm önerileri ve ilkeleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir. -
    2 İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir. -
    3 Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir. 4
    4 Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur. 4
    5 Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur. 3
    6 Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır. 5
    7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir. 4
    8 Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir. 4
    9 Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 4
    10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. 4
    11 Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. 4
    12 Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster