Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tarım ve çevrenin tanımı, tarım ve çevre ilişkileri
|
K1 - Bölüm 1, 6, K2 - Bölüm 1
|
2
|
Türkiye` nin iklim bölgeleri ve tarımsal yapısı
|
K1 - Bölüm 5
|
3
|
Çevre kirliliğine neden olan faktörler
|
K1 - Bölüm 6, 7
|
4
|
Doğal alanların tahribi, ekolojik dengelerin ve biyolojik çeşitliliğin bozulması
|
K1 - Bölüm 6, 8
|
5
|
Bitki, toprak ve su ilişkileri
|
K1 - Bölüm3, K2 - Bölüm 4, 6
|
6
|
İklim faktörleri ve tarımsal üretimle ilişkileri
|
K1 - Bölüm 2
|
7
|
Çevre kirliliği, toprak, su ve hava kirliliği
|
K1 - Bölüm 7
|
8
|
Diğer kirlilik türleri (rüzgar, katı atık, gürültü vb.)
|
K1 - Bölüm 7, K2 - Bölüm 5
|
9
|
Küresel çevre sorunları ve sonuçları
|
K1 - Bölüm 8
|
10
|
Nüfus artışı ve sorunları
|
K1 - Bölüm 8
|
11
|
Çevre sorunlarının tarıma etkileri
|
K1 - Bölüm 2, 6
|
12
|
Çevre sorunlarına çözüm bulmak
|
K1 - Bölüm 9
|
13
|
Çevre sorunlarına çözüm önerileri
|
K1 - Bölüm 9
|
14
|
Çevresel etki değerlendirmesi
|
K1 - Bölüm 10
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim Görevlisi Dilek AKIN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 Açıkgöz, E., & Arcak, S. (2012). Ekoloji ve Çevre Bilgisi. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir.
K2 Sencar, Ö., Gökmen, S., & Yıldırım, A. (1991). Tarımsal ekoloji. Cumhuriyet Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Tokat.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Modern hayatın getirdiği dönüşümler, çevre, tarımsal yaşam ve kirlilik ilişkilerini, çevre kirliliğinin nüfus artışı, küresel iklim değişikliği ile etkileşimini ve çevre sorunlarına çözüm önerilerinin değerlendirmesini amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Tarım ve çevre kavramı, Çevre kirliliği türleri (su, toprak, hava kirliliği vb.), Küresel iklim değişikliği ve nüfus artışı, çevre sorunlarının tarıma etkileri, çevre sorunlarına çözüm önerileri ve ilkeleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir.
|
-
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir.
|
-
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir.
|
4
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur.
|
4
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur.
|
3
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır.
|
5
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir.
|
4
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir.
|
4
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
4
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
4
|
11
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
|
4
|
12
|
Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir.
|
5
|