Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı, kapsamı, gerekçesi, önemi
|
|
2
|
Endüstri bitkilerinin tanımı, tarihçesi, önemi, sınıflandırılması, tütün-pamuk üretiminde sorunlar ve uygulanan politikalar
|
|
3
|
Endüstri bitkileri ekolojisi, endüstri bitkileri tarımının genel özellikleri, çeşitli bölgelerde- alanlarda tütün-pamuk tarımı
|
|
4
|
Tütün-pamuk bitkilerinde botanik özellikler, kalite kriterleri, hasat, depolama ve faydalanma
|
|
5
|
Başlıca tütün , pamuk çeşitlerinin , bölgelere göre tarımsal özellikleri, taksonomileri, genel yapısal özellikleri,
|
|
6
|
Nişasta ?şeker ve yağ bitkilerinin tanımı, tarihçesi, önemi, sınıflandırılması,
|
|
7
|
Nişasta ?şeker ve yağ bitkilerinin ekolojisi, Nişasta ?şeker ve yağ bitkilerinin tarımının genel özellikleri, çeşitli bölgelerde- alanlarda patates, şeker pancarı gibi bitkilerin tarımı
|
|
8
|
Arasınav
|
|
9
|
Patates, şeker pancarı gibi bitkilerde botanik özellikler, kalite kriterleri, hasat, depolama ve faydalanma
|
|
10
|
Patates, şeker pancarı gibi bitkilerde verimi etkileyen faktörler,
|
|
11
|
Ülkemizde nişasta ?şeker ve yağ bitkilerinin tarımı, yetiştirme özellikleri, bitkisel özellikleri, adaptasyonu ve yetiştiriciliği
|
|
12
|
Ayçiçeği, kolza gibi yağ bitkilerinin çeşitlerinin teknolojik özellikleri, çeşitlerin üretiminde faydalanmaya göre üretim alanlarının tesbit edilmesi ve yağ kaliteleri
|
|
13
|
Sulama olanakları yönünden nişasta ?şeker ve yağ bitkilerinin yetiştirme alanlarının karşılaştırılması
|
|
14
|
Ödev Sunumları
|
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir.
|
5
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir.
|
5
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir.
|
4
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur.
|
4
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur.
|
4
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır.
|
-
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir.
|
4
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir.
|
-
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
|
4
|
12
|
Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir.
|
4
|