ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tahıllar - II YTB202 BAHAR 2+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sıcak iklim tahıllarının Türkiye ve Dünya ticaretindeki önemini yorumlar.
    2-Sıcak iklim tahıllarının botanik yapısını, adaptasyonunu ve kalite faktörlerini sıralar.
    3-Sıcak iklim tahılları yetiştiriciliğini yürütür.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler3011515
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   106
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,53 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sıcak iklim tahıllarının tarla tarımı içindeki yeri, önemi ve botanik özellikleri K1 - K2
    2 Sıcak iklim tahıllarının Dünyada ve Türkiyedeki ekonomik önemi K1 - K2
    3 Sıcak iklim tahıllarının adaptasyonu, sıcaklık, nem ve toprak istekleri-I K1 - K2
    4 Sıcak iklim tahıllarının adaptasyonu, sıcaklık, nem ve toprak istekleri-II K1 - K2
    5 Sıcak iklim tahıllarında kök ve kardeşlenme, toprak üstü organları-I K1 - K2
    6 Sıcak iklim tahıllarında kök ve kardeşlenme, toprak üstü organları-II K1 - K2
    7 Sıcak iklim tahıllarının standardizasyonu ve kalite faktörleri-I K1 - K2
    8 Sıcak iklim tahıllarının standardizasyonu ve kalite faktörleri-II K1 - K2
    9 Sıcak iklim tahıllarının depolanması K1 - K2
    10 Mısır yetiştiriciliği K1 - K2
    11 Çeltik yetiştiriciliği K1 - K2
    12 Sorgum yetiştiriciliği K1 - K2
    13 Darılar yetiştiriciliği K1 - K2
    14 Kuşyemi yetiştiriciliği K1 - K2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Alpaslan KUŞVURAN
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr Alpaslan Kuşvuran

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Kün, E. (1994). Tahıllar-II (Sıcak İklim Tahılları). Ankara Üniversitesi Yayınları, Ankara. K2. Geçit, H.H., Çiftçi, C.Y., Emeklier, H.Y., İkincikarakaya, S., Adak, M.S., Kolsarıcı, Ö., Ekiz, H., Altınok, S., Sancak, C., Sevimay, C.S. ve Kendir, H. (2011). Tarla bitkileri. Ankara Üniversitesi Yayınları, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Sıcak iklim tahılları konusunda mesleki bilgi ve deneyim kazandırma.
    Dersin İçeriği Sıcak iklim tahılları sınıfına giren bitkiler.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir. -
    2 İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir. -
    3 Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir. 4
    4 Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur. -
    5 Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur. -
    6 Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır. -
    7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir. -
    8 Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir. -
    9 Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. -
    10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. 3
    11 Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. -
    12 Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster