ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tahıllar - II YTB202 BAHAR 2+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tahılların genel olarak morfolojik ve fizyolojik özellikleri ile serin ve sıcak iklim tahılları arasında farklılıkları öğrenir,
    2-Sıcak iklim tahıl cinslerinin, iklim ve toprak istekleri ile yetiştiricilik ve ıslahına yönelik bilgi sahibi olur,
    3-Sıcak iklim tahıl cinslerinin, insan ve hayvan beslenmesindeki önemini kavrar,
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 104520
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011414
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   120
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sıcak İklim tahıllarının ekonomik önemi
    2 Sıcak iklim tahıllarından mısır kullanım alanları
    3 Mısırın iklim istekleri
    4 Mısır ekimi
    5 Mısır bitkisinde gübreleme
    6 Mısır bitkisinde sulama
    7 Mısır hasadı
    8 Ara Sınav
    9 Arasınav
    10 Mısır hastalıkları
    11 Mısır ıslah amaçları ve mısır ıslahına giriş
    12 Melez mısır ıslahı
    13 Çeltik adaptasyonu ve morfolojisi
    14 Çeltik ekimi, ekim sıklığının belirlenmesi
    15 Çeltik ıslahı
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü -
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr Alpaslan Kuşvuran

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Kün, E. Tahıllar II (Sıcak İklim Tahılları), Ankara Üniv. Ziraat Fak. Ders Kitabı, Yayın No: 1360, Ankara, 1997.
    Yardımcı Kitap -
    Döküman Ders sorumlusuna ait ders notları
    Dersin Amacı Tarla bitkileri bölümü öğrencilerinin mesleki öğreniminde; Tahılların genel özellikleri ile serin ve sıcak iklim tahılları arasındaki başlıca benzerlik ve farklılıkları öğrenmek, Sıcak ikim tahıl cinsleri hakkında güncel bilgiye sahip olmak, Sıcak ikim tahıl yetiştiriciliğinin esaslarını öğrenmek,
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularında yeterli alt yapıya sahip olma, 4
    2 İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi, 5
    3 Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi, 2
    4 Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi, 3
    5 Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisi, 3
    6 Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma uygun materyal ve yöntemi belirleme becerisi, 5
    7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, 3
    8 Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni, 5
    9 Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi, 3
    10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, 3
    11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisi 5
    12 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci, 5
    13 En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurma 1
    14 Çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma, 3
    15 Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster